WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تورهای یک روزه کوهنوردی

تورهای یک روزه کوهنوردی

8/ مهر/1397

پاییز از راه می‌رسد، درختان رنگ عوض می‌کنند، نسیم می‌وزد و ابرها باریدن می‌گیرند. زمین حال و هوای دیگری پیدا می‌کند.


با تغییر فصل، طبیعت جلوه دیگری از زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش را برایمان رو می‌کند. با گرمای تابستان وداع می‌کنیم و به استقبال زیبایی رنگین پاییز می‌رویم. آن‌چه بیش از همه پاییز را خاطره‌انگیز می‌کند کوهنوردی و دیدار با کوه‌های بلند است. شاید دیگر فرصت آن نباشد که چند روزی را از زندگی پر مشغله شهری فاصله بگیریم و به طبیعت برویم. روزها کوتاه می‌شوند و شب ها بلند. در این روزهای رنگارنگ، کوه‌ها میزبان خوبی برای ملاقات طبیعت اند. تماشای پالت رنگی زمین از ارتفاعات، دیده را می‌نوازد.

تورهای یک روزه کوهنوردی

پاییز از راه می‌رسد و کوهستان حال‌و‌هوای دیگری پیدا می‌کند.


هم‌گام شدن با سفرهای یک روزه کوهنوردی، علاوه بر لذت بردن از طبیعت دل فریب پاییزی، باعث می‌شود آمادگی جسمانی و ارتباط خود را با طبیعت همواره حفظ کنید.

 

#هم_گام شو

 

قله پرسون

پرسون یکی از قلل مرتفع البرز مرکزی است که از دامنه جنوبی به لواسانات و از دامنه شمالی به دشت لار می‌رسد.  این قله زیبا به همراه ساکا و آتشکوه به صورت نعل اسبی دشت گرچال را احاطه کرده اند.برای رفتن به قله پرسون باید از گرچال یا دشت هویج عبور کنیم. قله پرسون با 3150 متر ارتفاع چشم انداز بی نظیری به قله باشکوه دماوند، آتشکوه، ریزان و ساکا دارد. در دامنه های آن آویشن و گون روییده‌اند و بلندی بوته‌های گلپر گاهی از قد انسان هم فراتر می رود. پرسون در فصل پاییز آب و هوای لطیف و دل انگیزی دارد و صعود به آن تجربه یک روز مفرح و بانشاط را رقم می زند. 

قله پرسون

پرسون یکی از زیباترین و با صفا ترین قله های البرز مرکزی است.

 

قله ساکا

ساکا منفرد و مخروطی شکل با 3315 متر ارتفاع در کنار پرسون و آتشکوه قد علم کرده است. این قله به صورت خط الراسی به قله آتشکوه و پرسون متصل می‌شود. مسیر صعود قله ساکا نیز همانند پرسون از دست هویج آغاز می‌شود و با گذر از دامنه و تپه های سرسبز، با یک کوهنوردی متوسط و لذت‌بخش، به قله می‌رسیم. در مسیر صعود از آبشار زیبای سوستون هم دیدار خواهیم کرد. از فراز ساکا نمای زیبای قلل توچال، مهرچا و دماوند زیبا را نیز می‌بینیم.

قله ساکا

ساکا یکی از زیباترین قله های البرز مرکزی است.

 

قله قزل ماما

قله قلعه‌دختر صدها سال است قلعه‌ای کوچک از دوران ساسانی را برفراز خود حفظ نموده و یکی از قلل خط‌الرأس شمالی توچال است. برای رفتن به قلعه‌دختر باید ابتدا به روستای آهار برویم. صعود به قله با گذر از میان کوچه باغات خنک و سرسبز آهار آغاز می‌شود. با عبور از گردنه زارگاه و بالا رفتن از یال کوه به قله قلعه‌دختر می‌رسیم. بر فراز قله خرابه‌ه‏ای از دوران ساسانی وجود دارد که به قزل ماما معروف است. این بنا در گذشته آتشکده‌ای از جنس سنگ ساروج بوده است. قلعه‌دختر در ارتفاع 3180 متری و در بین دو دهکده ییلاقی و خوش‌نشین شهرستانک و آهار قرار گرفته است.

 قله قزل ماما

قزل ماما نام دیگر قله قلعه دختر است

 

قله خرو نرو

خرونرو در استان مازندران و در بخش دودانگه شهرستان ساری واقع شده است و چند قله صخره‌ای دارد که بلندترین آن را با نام نِرو یا همان «خِرونِرو» می‌شناسیم. طبیعت زیبای خرو نرو آن را از قله های دیگر متمایز کرده و ترکیب منظر صخره‌ای- جنگلی در کوه‌های این منطقه و مه‌آلود بودن آن ها در اکثر روزهای سال، صعود قله خرو نرو را بسیار لذت بخش کرده است. مسیر رایج صعود به خرونرو از دامنه‌های جنگل مرس‌سی (جنگل راش) می‌گذرد.

قله خرو نرو

خرو نرو را از دامنه‌های باشکوه جنگل راش می‌توان نظاره کرد.

 
برای اطلاع از تورهای یک روزه کوهنوردی پاییزی اسپیلت البرز کلیک کنید.


8/ مهر/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف