WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سفر به آفریقا، سفر در زمان

سفر به آفریقا، سفر در زمان

3/ دی/1396

آفریقا سرزمینی وسیع و وحشی که تمدن مدرن کمتر توانسته است چهره زیبا و بکر آن را تحت تاثیر قرار دهد.


در وهله اول با شنیدن نام آفریقا شاید سرزمینی خشک به نظرتان برسد، اما کمی صبر کنید. این سرزمین پهناور در دل خود پر است از دریاچه‌ها و پارک‌های ملی که به جرئت می‎توان گفت مهد طبیعت و حیات وحش دنیا هستند.

سفر به آفریقا

 

اگر بخواهیم مثال کوچکی بیاوریم، با اطمینان می توان از دریاچه ویکتوریا نام برد.دریاچه ویکتوریا در شرق آفریقا و در جنوب مدار استوا سرزمینی سبز با تنوع شگفت انگیزی از گونه های جانوری و گیاهی را پدید آورده است که همه این ها در کنار بلندترین قله آفریقا، کلیمانجارو، قبایل بدوی و متعدد آفریقایی و در سوی دیگر سواحل اقیانوس هند و جزیره ی بی مثال زنگبار، مجموعه ای است که می توان از آنها به عنوان نگین انگشتر آفریقا نام برد. 

دریاچه ویکتوریا

 

در کنار همه این‌ها، پارک‌های ملی مانایارا و گرونگرو را فراموش نکنید. جایی که میهمان لوکیشن فیلم هایی هستیم که ما ایرانیان آنها را به عنوان راز بقا می‌شناسیم.

ماسایی‌ها 

این قبیله را می‌توان بعنوان نخستین انسان ها یاد کرد، جاییکه میلیون سال پیش شبه انسان ها ابزار شکار ساختند و حیوانات را اهلی کردند.این اقوام هنوز در کومه‌هایشان زندگی می کنند و در کنار آنها بودن تجربه ایست شبیه سفر به هزاران سال پیش. قبیله ای با پوستی به رنگ ذغال و دلی به رنگ برف، که با دیدنتان رقص کنان به سمت شما می‌آیند و شما را به ضیافتشان دعوت می کنند. 

ماسایی ها

 

پارک‌های ملی

بیش از 80 درصد فیلم های راز بقا در 200 کیلومتری دریاچه ویکتوریا و در دو کشور تانزانیا و کنیا فیلم برداری شده است. پارک ملی مانایارا و منطقه حفاظت شده ی گرونگرو را می توان از این دست نام برد.با جیپ‌های مخصوص سافاری به میان گلیه های گورخر، کل یالدار، شیر و کفتار می رویم، جاییکه فاصله شما تا آنها فقط چند قدم است.فیل های غول پیکر آفریقایی، زرافه ها و اسب های وحشی فقط گوشه ای از منظره ایست که از درون جیپ ها خواهید دید.

سافاری تازانیا

 

نایروبی

کنیا به پایتختی نایروبی از شهری است مدرن و زیبا که احتمالا شما را یاد شهرهای روپایی خواهد انداخت. شهری که در سالن‌های بزرگ آمفی تئاتر، همواره می‌توانید صدای ارکست‌های عظیم بومی آفریقا را بشنوید. کافه‌های نایروبی که شب به اجرای برنامه‌ی متنوع موسیقی می پردازند، شهرت زیادی در سراسر آفریقا دارند وقتی به نایروبی رسیدید پیشنهاد می‌کنیم خرید زیور آلات و صنایع دستی چوبی و البسه ی رنگارنگ آفریقایی را فراموش نکنید. 

نایروبی

گفتن از آفریقا برای طبیعت دوستان زمان زیادی می‌خواهد.

پس مثل جمله‌های آشنای انتهای سریال‌های قدیمی می‌گوییم، این داستان ادامه دارد...

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی تور کنیا نوروز کلیک کنید.


3/ دی/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف