WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

کمپ اصلی اورست؛ میعادگاه مقدس کوهنوردان

کمپ اصلی اورست؛ میعادگاه مقدس کوهنوردان

28/ بهمن/1396

فرقی نمی کند شما یک کوهنورد حرفه ای باشید یا یک ورزشکار معمولی. پیر و جوان، تحصیل کرده و بی سواد باز هم فرقی نمی کند. مگر می شود این نقطه از جهان را نشناخت.


بلندترین نقطه جهان اورست

برای کوهنوردان سراسر جهان، چه حرفه ای و چه مبتدی، دیدن قله های سر به فلک کشیده کشور نپال، از جمله اورست، خود به تنهایی آرزوی بزرگی است چه رسد به صعود آن و ایستادن بر بلندترین قله جهان، همه کوهنوردان از سراسر جهان که می خواهند پای در راه رسیدن به این آرزوی بزرگ  بگذارند از نقطه ای شروع می کنند که میعادگاه  و  قبله گاه مقدسی  برای همه آنها است.

میعاد گاه مقدس کوهنوردان

اورست، بلندترین نقطه جهان

بلندترین نقطه جهان

چشم انداز زیبای بلندترین نقطه جهان

 

کمپ اصلی اورست

راهپیمایی به سمت کمپ اصلی اورست، یکی از جذابترین مسیر هایی است که یک کوهنورد در طول عمر حرفه ای خود می تواند آن را انجام دهد.حس غرور و افتخار از دیدن مرتفع ترین قله های جهان، از همان نقطه آغاز، شروع می شود.لوکلا نقطه آغازی است که با یک پرواز 45 دقیقه ای از کاتماندو می توان به آن رسید و راهپیمایی تا مقصد بعدی یعنی پاکدینگ با ارتفاع 2610 متر را شروع کرد.پس از آن به نامچه بازار  می رسید. روستایی که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی اش، شور و شوق بازار پویای خرید و فروش وسایل کوهنوردی آن را جذاب تر هم می کند. مقصد بعداز نامچه بازار در ارتفاع 3440 متر،  تینگ بوچه (3860 متر)، پریچه(4280 متر) و سپس لوبوچه با ارتفاع 4940متر است. در انتها فقط یک راهپیمایی تا گروک شیب باقی می ماند تا به کمپ اصلی اورست در ارتفاع 5360 متر برسید. میعادگاه مقدس کوهنوردان که رازهای بی شماری از صعود ها، شکست ها، و تلاش های دوباره در خود نهان دارد.

کمپ اصلی اورست 

کمپ اصلی اورست

 

در کنار راهپیمایی منحصر به فرد تا کمپ اصلی اورست، پیشنهاد های ویژه دیگری هم وجود دارد که پیشنهاد می کنیم هرگز آنها را از دست ندهید. صعود قله کالاپاتار(5550متر)، راهپیمایی تا چوکونگ، صعود به کمپ اصلی و قله آیلند پیک هر کدام به تنهایی می توانند یک هدف بزرگ برای یک کوهنورد باشند. در این میان جاذبه های شهری کاتماندو،  پایتخت کشور نپال می‏تواند تکمیل کننده یک سفر کوهنوردی ویژه باشد.

کمپ اصلی اورست

                                                                     کمپ اصلی اورست                                                                       

در تور کمپ اصلی اورست با اسپیلت البرز همسفر باشید.


28/ بهمن/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف