WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

زنگبار؛ سرزمینی رنگارنگ

زنگبار؛ سرزمینی رنگارنگ

10/ آذر/1397

جزیره زنگبار که به ساحل سیاهان شهرت دارد مرکز داد و ستد برده های سیاه پوست بوده است


درشهر سنگی زنگبار مردمی ازملل مختلف را می بینیم که لباس های نخی و گل داربا رنگ های شاد بر تن کرده‌اند از دیگر جذابیت‌های زنگبار دراقیانوس هند شن های سفید و مرجان ‏‏‏‏‏‏های سنگی وستاره های دریایی آن می باشد که می توان با گوش دادن به صدای آب و ماهی ها در دنیای شگفت و زیبای زیر آب لذت زیادی را تجربه کرد. زنگباربه زادگاه بزرگترین هنرمند راک جهان، "فرخ بلسارا" که از مهمترین و تاثیر گزارترین هنرمندان قرن 20 دنیا می‌باشد افتخار می‌کند.

جزیره زنگبار

شهر سنگی زنگبار

 

از شیر مرغ تا جون آدمی زاد در زنگبار

ساختمان‌های قدیمی زنگبار که بیش از صد سال قدمت دارند و از سنگ‌های مرجانی کف اقیانوس ساخته شده‌اند بسیار دیدنی هستند و کوچه‌های باریک آن مکان مناسبی برای گشتن مغازه‌های قدیمی و رنگارنگ با کالاهای سنتی آفریقایی، پوشاک هزار نقش، صورتک‌های عجیب و غریب که هر کدام با عشق ساخته شده‌اند و نشانه فرهنگ و تاریخ آن سرزمین است.

شهر زنگبار

 

در زنگبار با گیاهان، ادویه‌ها و میوه‌هایی خوش مزه با بوی خاص که برای ما ناشناخته هستند آشنا می‌شویم نکته جالب این است که مردم بومی با دانستن خاصیت ها و فواید آن گیاهان از دل همین طبیعتی که در آن زندگی می کنند دوای هر درد را پیدا می‌کنند و ما می توانیم از تجربه‌هایی که آن‌ها دارند استفاده کنیم.

میوه در زنگبار

میوه و سبزیجات زنگبار

 

زنگبار را جزیره لاک پشت‌های غول پیکر هم می‌نامند وما این فرصت را داریم که بین این حیوانات قدم بزنیم غذا خوردن آن‌ها را از نزدیک ببینیم لمس‌شان کنیم و از بودن در کنارشان لذت ببریم. لاک پشت‌های غول پیکر زنگبار بعد از لاک پشت‌های جزیره گالاپاگوس اکوادور بزرگ‌ترین لاک پشت‌های جهان هستند. تا صد سال عمر می‌کنند و تا 250 کیلو سنگین می‌شوند.

جزیره لاک پشت های غول پیکر
 

به قلب آفریقا جزیره زنگبار و طبیعت محضش در تور دور آفریقا (اوگاندا، تانزانیا، کنیا و زنگبار) با اسپیلت البرز خواهیم رفت.


10/ آذر/1397



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف