WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

ماسایی؛ قبیله شگفتی ها

ماسایی؛ قبیله شگفتی ها

2/ دی/1396

یکی از مشهورترین اقوام آفریقایی و پرجمعیت‌ترین واصیل‌ترین قبایل با شیوه‌های سنتی و بدوی قبایل ماسایی هستند


سفر به سرزمینی که انسان‌های نخستین از 5 میلیون سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند

یکی از مشهورترین اقوام آفریقایی، پرجمعیت‌ ترین و با اصیل‌‌ترین شیوه‌های سنتی و بدوی زندگی، قبایل ماسایی هستند که در کشورهای تانزانیا و کنیا زندگی می‌کنند. ماسایی ها خود را آنیمیست می‏‏‏ دانند و به الهه ای به نام نگایی اعتقاد دارند آن ها مانند نیاکان چند هزار ساله پیش خود زندگی می‌کنند و از تکنولوژی روز و لوازم و تجهیزات امروزی هیچ اطلاعی ندارند و به صورت طایفه ای  و دارای نشانه و علامت‌های خاصی هستند برای اینکه از یکدیگر متمایز شوند.

 زندگی قبیله ماسایی

 قبیله ماسایی دور از تکنولوژی

 

رفتار و کردار، سنت، زندگی و کار متفاوت و عجیب این قبایل هرکسی را متحیر می‌کند مردان این قبائل کار محافظت از خانه را برعهده دارند و با چوب‌ دستی مشغول گردش و محافظت از خانه هایشان هستند، در بین این قبایل مرسوم است که هر چه تعداد گاو و گوسفندان بیشتر باشد مردان ماسایی زنان بیشتری برای همسری اختیار کنند ولی مسئولیت کسب درآمد و امرار معاش، ساختن خانه، صنایع دستی و پخت و پز بر عهده زنان ماسایی می‌باشد.

قبایل ماسایی

 

ماسایی‌ها خانه های خود را از سه بخش درست می کنند و سوراخ‌هایی بسیار کوچکی در آن قرار می‌دهند تا داخل خانه با  نور طبیعی روشن ‌شود، بخشی از خانه‌ ها برای نگهداری گوساله ها و بخشی دیگر برای نگهداری فرزندان و بخش دیگر برای زن و شوهر ماسایی می باشد. آن ها بر خلاف اینکه مردمانی خشن و وحشی به نظر می‌رسند، مردمی با روحیه آرام و خونسرد هستند، به هیچ وجه شکار نمی کنند و گوشت شکار نمی‌خورند مگر آنکه حیوانی وحشی به گله‌ی آن‌ها حمله کرده باشد آن ها معمولا از دام‌های خود برای خورد و خوراک استفاده می‌ کنند. یکی از رسوم عجیب آن‌ها این است که خون گاو را با شیر مخلوط کرده و به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند چون اعتقاد دارند باعث قوی ترشدن آن ها می شود وقدرتشان را زیاد می کند.

 قبایل ماسایی آفریقا

غذای قبیله ماسایی

 

ماسایی‌ها سنتی دیرینه و عجیب دارند آن ها برای دور نمودن سایه‌ی شوم از سر قبیله خود شیر یا پلنگی که حمله کرده، شکار و دمش را  از بدنش جدا می کنند و به زانوی خود می بندند و درقبیله به رقص و پایکوبی می پردازند تا شجاعت و دلیری خود را به رخ دیگران بکشند و با خبر کشته شدن شیر به دیگران آرامش را به قبیله باز می گردانند. رسم جالب دیگری که دارند، رقص ماسایی ها است که در تاریکی مطلق شب و روشنایی آتش و آسمان پرستاره انجام می‌شود، با در آوردن صداهایی عجیب و غریب از خودو دور آتش چرخیدن همه را به رقصیدن و آواز خوندن با آنها تحریک می کنند.

قبایل ماسایی

 

زیورآلات فلزی که زن ها برای زیباکردن به خود آویزان می کنند و وسایل‌های جنگی مردان قبیله که همراه خود دارند، شهرت همگانی دارد. شما می توانید از این زیورآلات که از جنس چوب و استخوان هستند، لباس‌های قبیله‌ای، انواع مهره‌های سنتی و هزاران چیز جالب دیگر برای خود و عزیزانتان به یادگار بیاورید.

زیورالات زنان و مردان ماسایی

قبایل ماسایی


برای اطلاعات بیشتر درباره تور صعود قله کلیمانجارو و طبیعت آفریقای اسپیلت البرز اینجا کلیک کنید.


2/ دی/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف