WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

آناپورنا: بهشتی در هیمالیا

آناپورنا: بهشتی در هیمالیا

16/ مهر/1393

"آناپورنا"  نام مجموعه قللی  از رشته کوه های هیمالیاست که در شمال مرکزی کشور نپال قرار دارد.


 آناپورنا در زبان سانسکریت به معنای "الهه حاصلخیزی"  است. در منطقه آناپورنا به تماشای مهیب ترین و سر به فلک کشیده ترین قلل هیمالیا می نشینیم که بلند ترین آن قله افسانه ای آناپورنای یک  به ارتفاع 8091 متر است.

قله آناپورنا

قله آناپورنا به ارتفاع 8091 متر

 

آناپورنا جایی برای علاقمندان به راهپیمایی در کوهستان

اما منطقه آناپورنا علاوه بر اینکه بهشت کوهنوردان حرفه ای جهان است، جاذبه زیادی نیز برای علاقمندان راهپیمایی در مسیرهای کوهستانی دارد.

مسیر دور آناپورنا از سال 1977 که برای راه پیمایان خارجی باز شد، به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای راهپیمایی در جهان شهرت دارد.

مسیر پیاده روی آناپورنا

 

پیاده روی از مزارع سرسبز گرمسیری تا گردنه های بلند برفگیر

پیاده دور آناپورنا دو هفته ای به طول می انجامد. در اوایل این  مسیر با شکوه، ما به روستاهای زیبایی می رسیم که گروه های قومی مختلف در آن ساکن هستند. سپس به دره های نیمه گرمسیری سبز و روستاها و مزارع کشاورزی می رسیم.

هیمالیا

آنگاه رفته رفته ارتفاع می گیریم تا به تماشای  چشم اندازهای زیبای هیمالیای برف پوش بنشینیم و مناظر بکری از گیاهان و جانوران هیمالیا را ببینیم.

 

عبور از عمیق ترین تنگه جهان

در مسیر راهپیمایی دور آناپورنا، هرچقدر از شمال رشته کوه های اصلی هیمالیا به سمت فلات بلند و خشک تبت ادامه می دهیم، به همان اندازه از مناظر خیره کننده بیشتری بهره مند می شویم. بلندترین نقطه پیاده روی، گذرگاه تورونگلا در بالای دره در ارتفاع 5416 متری است. پس از آن با فرود به سمت غرب به روستاهای تبتی می رسیم و از تنگه کالی گانداکی، بین آناپورنای بزرگ و رشته کوه های دائولاگیری که عمیقترین تنگه جهان است که عبور می کنیم.

روستاهای هیمالیایی

 

کاتماندو و پخارا: ابتدا و انتهای سفر

اما باید از ابتدا و انتهای سفر هم نام برد! سفری که از پایتخت کشور نپال، کاتماندو آغاز می شود. شهر کاتماندو از سایت های تاریخی، معبدهای قدیمی، آرامگاه ها و روستاهای شگفت انگیز احاطه شده است. این شهر در کنار رودخانه مقدس بگماتی قرار دارد که مردم شهر مرده‏های خود را در کنار آن می‏سوزانند و خاکستر امواتشان را به آب می‏سپارند.این مراسم یکی از جاذبه های عکاسی برای گردشگران پر دل و جرات در این شهر است!

پخارا نیز پایان سفر است. شهری در میانه ‏ی مسیر ارتباطی چین و هند که هم‏نشینی زیبایی از فرهنگ‏های هندی و تبتی دارد و معابد رنگارنگ در این شهر محل مناسبی است برای عکاسانی که علاقه مند به عکاسی از موضوعات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی هستند.

قرارگیری شهر پخارا در کنار دریاچه‏ ی زیبای فوا و از دیگر سو تپه‏ های بلند سارانگوت باعث شده که این شهر یکی از بهترین مکانها  برای فعالیتهای مختلف ورزشی و تفریحی همچون قایق سواری، پاراگلایدر، کایت و...  بشود که البته این خدمات با قیمتهایی به مراتب پایین‏تر از دیگر کشورها در اختیار گردشگران قرار می‏گیرند.

منطقه آناپورنا و نمای زیبای قله ماچاپوچار از شهر پخارا

برای دریافت اطلاعات این سفر بر روی تور دور آناپورنا کلیک کنید.


16/ مهر/1393



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف