WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور از محصولات داخل سایت حذف شده است.

تور عبور از عرض کویر با آفرود و قافله شتر نوروز

فولبرد و اقامت در کمپ های مجهز
3 روزه
از 12 فروردین 1399
تماس با اسپیلت البرز کد 3585
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: سه شنبه 1399/01/12 - ساعت 04:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل در محل قرار حضور یابید.)
  • مدت: 3 روزه از 12 فروردین (3 روز و 2 شب)
  • بیشترین فعالیت: 3  روزانه حد اکثر 3 تا 4 ساعت پیاده روی در میان تپه های ماسه ای کویر و شترسواری و چند ساعت آفرود.(پیاده روی ها اختیاریست).
  • زمان بازگشت: 1399/01/14 حدود ساعت 17:00
  • اقامت: 2 شب کمپ مجهز
  • تعداد وعده‌های غذایی: 8 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند، جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: اتوبوس VIP (برای رفت و برگشت از تهران به منطقه).
  • وسیله نقلیه محلی: پاترول ((پاترل ها در تمام زمان های شبانه روز که در کویر هستیم در اختیار تور هستند و قافله شتر برای پیمودن بخشی از مسیر جاده ابریشم می باشد).)

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها
  • پیمایش یکی از شاخه های جاده ابریشم با "آفرود و قافله شتر و پیاده"
  • تجربه عبور از بستر دریاچه نمک
  • عبور از دق برهوت دوکویری و کلوت‌های ترکمنی
  • دیدار از چاه سرخ و بقایای کاروانسرای سفید آب
  • پیاده روی با پای برهنه بر روی رمل های لطیف ماسه ای و غلطیدن شعف انگیز در شیب شن های روان
  • دیدار از آثار تاریخی به جا مانده در کویر مرکزی ایران همچون آب انبار قیلوقه، کاروانسرای عین الرشید، کاروانسرای قصر بهرام و حرم سرای شاه عباس
  • تجربه اقامت در کمپینگ‌های هزارستاره اسپیلت البرز در سکوت کویر
  • نوش جان کردن غذاهای گرم و تازه محلی همچون کباب شتر و غیره
درباره سفر

آنچه فقط اسپیلت‌البرز دارد: " تور عبور از عرض کویر با آفرود و قافله شتر"

افتخار می کنیم که بیش از ده سال است تنها برگزارکننده‌ی این تور هیجان انگیز هستیم؛ این سفر به روایت تعداد زیادی از گردشگرانی که با ما به این تور جذاب آمده‌اند؛ بسیار متمایز و منحصر به فرد است.

تجربه اقامت در کمپینگ‌ لاکچری و هزارستاره اسپیلت البرز در دل کویر، امکانی ویژه برای خانواده های عزیز و گردشگران خاص ما.

 

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در دل کویر
2 کمپ مجهز اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در دل کویر
3 کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 2 شب کمپ مجهز
سهم اسپیلت البرز کلا 8 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 3 وعده ناهار 2 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 3 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
با اتوبوس VIP به سوی اتوبان اصفهان حرکت می‌کنیم تا به شهر ابوزیدآباد برسیم در حاشیه کویر، صبحانه‌ای دلچسب و کامل در رستوران میل می‌کنیم و همینجا در ماشین‌های آفرود اسپیلت البرز جابه‌جا می‌شویم، از این پس دیگر وارد کویر خواهیم شد و آن هم در مسیر جاده ابریشم.
آنقدر در دل کویر پیش می رویم تا به قلعه دزد ها برسیم قلعه ای بزرگ در دل کویر که به دوره پیش از اسلام برمی گردد، این قلعه بزرگ هنگام حملات مغول ها به ایران یکی از مراکز مقاومت ایرانیان بود، اما در دوره قاجار سالها به عنوان یک دژ در اختیار راهزنان و یاغیانی بود که سردار حسین کاشی فرمانده شان بود، سرانجام رضاشاه با توپ و تفنگ توانست راهزنان را خلع سلاح کند و قلعه را به تصرف نیرو های دولت مرکزی درآورد، همچنان آثار برخورد توپ به نقاطی از قلعه قابل مشاهده است حالا ما به این قلعه پر ماجرا پا می گذاریم تا از بخش های مختلف آن بازدید کرده و عکسهایی به یادگار بگیریم.
برخی از مناطق را که امروز باید ورود کنیم نیاز به مجوز محیط زیست استان اصفهان دارد و اسپیلت البرز تدارک آن را از قبل دیده است. همچنان به درون کویر مرکزی ایران پیش می رویم تا به دامنه کوهستان یخاب برسیم، آری کوهی در وسط کویر! اینجا یک برنامه طبیعت گردی و کوهنوردی سبک تدارک دیده ایم تا به بلندای کوه پنیری برویم، از فراز این قله خوش رنگ و زیبا می توانیم چشم انداز های جذابی را مشاهده کنیم عکاسی کنیم که از جای دیگر امکان پذیر نیست.
از این پس راهمان را با ماشین های آفرود ادامه میدهیم تا به فسیل آباد برسیم، فسیل آباد یک اثر به ثبت رسیده طبیعی ملی کشورمان است که در این کویر لایتناهی قرار دارد، همان نقطه ای که به وضوح نشان میدهد کویر مرکزی ایران زمانی زیر آبهای آزاد بوده است به همین خاطر هر ساله دانشمندان بسیاری برای مطالعات سنگ شناسی و دیرینه شناسی و یافتن فسیل ها به این منطقه سفر میکنند. ظهر هنگام است و میرویم زیر سایه سار ارزشمند درختی در کنار یک چشمه کویری! تا قوت لایموتی خورده و دمی بیاساییم.
باز هم به صورت آفرود حرکت می کنیم و وارد بی‌راهه های پشت ریگ می شویم(همانجا که در زمان های دورتر کمین‌گاه راهزنان برای کاروانیان بوده!). از این منطقه بکر می خواهیم پیاده روی نه چندان سنگینی را در میان شن‌های روان آغاز کنیم(از باغک تا دماغه پونک) پیمایش طولانی ترین و مرتفع ترین خط الراس ماسه ای بند ریگ.
راس هرم باغک را صعود کرده تا به اوج کویر برسیم و بلافاصله در عمیق ترین دره های ریگ روان سرازیر می شویم و سکوت محض را تجربه می کنیم، بخشی از پیاده‌روی مان را با پای برهنه در میان تپه‌های ماسه‌ای نرم و لطیف انجام می دهیم، از این طریق می توانیم ماساژ درمانی کف پا و ریلکسیشن را تجربه نماییم، هنگام غروب دل انگیز آفتاب نیز دمی آسودن و نظاره کردن بر ناپدید شدن خورشید لذت کویر نوردی ما را کامل تر خواهد نمود.
در پایان پیاده روی به بار انداز دماغه پونک می رسیم، همانجا که دسترسی به آب حیات در برهوت کویر برای کاروان ها ممکن گردیده، اینجا کمپ مجهز اسپیلت البرز برپاست و ما در فضای دلنشین کمپ وقتمان آزاد است برای ریلکسیشن و صرف شام. کم کم شب هزار ستاره کویر میداندار می شود و ما را به رویا می برد.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
صرف صبحانه ای لذیذ و باز هم پیاده روی میان رمل های کویر، فراز و نشیب تلماسه ها را طی می کنیم تا به ماشین های آفرودمان برسیم، با این ماشین ها تا اواسط دریاچه نمک را طی کرده و از آن پس در میان پلیگون های نمک قدم زنان می رویم تا ظهر هنگام به جزیره سرگردان برسیم، آنجا کمپ موقت اسپیلت البرز برپاست و آشپزمان که از اهالی کویر است چلو کباب شتر را آماده کرده، غذای مجلسی کویر نشینان عموماً از گوشت شتر است و این غذای بومی برای ما گشنگان از راه رسیده بسیار لذیذ خواهد بود.
بعد از استراحت لازم با کاروان شتر بستر دریاچه نمک را به شکلی رویا گونه می پیماییم تا از دریاچه خارج شویم، سپس ادامه شترسواری مان در جاده ابریشم خواهد بود تا به دروازه پارک ملی کویر برسیم، اینجا هم کمپ مجهز اسپیلت البرز برپاست و اجاقش نیز روشن تا ما بتوانیم شب دوم را نیز با آسودگی خاطر بیتوته کنیم. از این پس وقت آزاد داریم تا زمان صرف شام و شب نشینی دور آتش به همراه شب چره، آنگاه خوابی آرام و عمیق در سکوت کویر مرکزی ایران.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 3
طلوع خورشید کویر وصف خود را دارد پس برای دیدنش سر وقت به انتظار می نشینیم. بعد از نوش جان کردن صبحانه دلچسب کمپ باز هم امتداد کویر.....
از این پس وارد پارک ملی کویر می شویم که به مجوز محیط زیست استان سمنان نیاز دارد و اسپیلت البرز آن را از قبل تدارک دیده است. به صورت آفرود سواری می رویم تا پاسگاه محیط بانی سفیدآب که برای حفاظت از وحوش و گیاهان پارک ملی بنا شده، سپس بقایای کاروانسرای تاریخی سفید‌آب را بازدید می کنیم که در شمال کوه سفیدآب قرار دارد، این کوه در دل کویر است و به طور دائمی چشمه پر آب سفیدآب از آن جاریست که در زمانهای گذشته آب مورد نیاز کاروانیان را تامین می کرده، کاروانسرای سفید آب دور افتاده ترین کاروانسرای کویر است از شهرها و آبادیها، از آنجا که وارد کویر شدیم حدوداً 120 کیلومتر در عمق کویر پیش روی کرده ایم تا به این کاروانسرا برسیم، از این پس نیز مسافت های زیادی را در پیش داریم تا از آنسوی کویر خارج شویم.
آخرین روز سفر است و زمان کوتاه پس در داخل پارک ملی کویر ادامه مسیر می دهیم، از کنار کلوتهای ترکمنی عبور میکنیم تا این عوارض بسیار زیبا را نیز در آلبوم عکسهای این سفر بگنجانیم، پیاده روی کوتاهی که در "دق برهوت دوکویری" داریم حس غریبی را ایجاد می کند شاید معنای عمیقی از کویر باشد ولی واقعاً نمی توان توصیفش کرد.
همچنان آفرود سواری را ادامه میدهیم تا به حوض قیلوقه برسیم، توقف کوتاهی هم برای بازدید از این آب انبار قدیمی داریم و در ادامه از کنار کاروانسرای عین الرشید عبور می کنیم و بعد از سه کیلومتر به کاروانسرای قصربهرام می رسیم، این کاروانسرا به جا مانده از دوران ساسانی است و چندین بار در دوره های بعد از آن باز سازی شده، فرصتی داریم برای بازدید از نقاط مختلف کاروانسرا و صرف ناهار و استراحت لازم.
در صورت تنگ نبودن وقت سری هم به حرمسرای شاه عباس میزنیم تا از بقایای معماری این بنای پر ماجرا دیدن کنیم، حالا برای حسن ختام برنامه می رویم تا از جاده سنگ فرش عبور کنیم از گرمسار سر در بیاوریم. همیشه هنگام بازگشت از سفر حس غریبی را تجربه می کنیم ولی گریزی نیست، جا به جا شویم در اتوبوس تور و به سوی تهران حرکت کنیم البته با کوله باری از خاطرات به یاد ماندنی و ناب. پیش بینی میکنیم حدوداً ساعت 21(9 شب)به میدان آرژانتین برسیم.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز
با زدن دکمه نقشه را بزرگ کنید تا ببینید کجا و از چه مسیری می‌رویم.
سایر خدمات

کمپینگ حرفه ای:

  • چادر اجتماعات و غذا خوری با میز و صندلی
  • یک آشپزخانه مجهز قابل حمل در چادر
  • چادرهای دو نفره برای اقامت شبانه همسفران
  • روشنایی شبانه برای فضاهای عمومی کمپ
  • سرویس بهداشتی صحرایی
  • آب شرب کافی در دل کویر

پذیرایی میان وعده، روزانه دو نوع میوه سرو می شود به اضافه نوشیدنی، کیک، چای آتشی، دمنوش های کویری و همچنین در شب نشینی های دلچسب دور آتش خشکبار و سیب زمینی تنوری نوش جان خواهید نمود.

از آنجا که حمل کوله پشتی ها بر عهده اسپیلت البرز است، شما در طول پیمایش مسیر نیازی به حمل کوله پشتی ندارید و سبکبار حرکت می کنید.

شما در طول مسیر، هر قسمتی را که مایل به پیاده روی نباشید می‌توانید سوار بر ماشین های آفرود که تیم را پشتیبانی می کند بشوید.

کمک های اولیه و امدادگری عمومی در این تور به همان اندازه که لیدر ها آموزش های مورد تائید سازمان میراث فرهنگی را دیده اند ارائه می گردد.

کلیه ورودیه ها، مجوز های لازم و بیمه مسئولیت مدنی سفر


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی

 دیگر روشهای خرید تور:

در صورتی‌که ثبت‌نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، می‌توانید با بخش فروش اسپیلت البرز تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.

 

نام بانک سامان
شماره کارت

6219-8610-1718-8912

شماره حساب

081080000310409001

شماره شبا

IR090560081080000310409001

نام صاحب حساب

ابراهیم صالحی

 

برای دریافت شماره حسابها به صورت پیامک، عدد  1 را به 02166902680 شماره تلفن اسپیلت البرز ارسال نمائید.

قوانین و شرایط عمومی سفرهای طبیعت گردی که به تصویب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است حاکم بر کلیه سفرهای طبیعت گردی اسپیلت البرز می باشد. لطفا برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف