WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
نام‌آشناترین جاذبه‌های گردشگری چین

با جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید- قسمت دوم

با جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید- قسمت دوم

27/ خرداد/1398

در مطلب قبلی درمورد سه مورد از جاذبه‌های گردشگری معروف چین یعنی دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و معبد بهشت حرف زدیم. در این مطلب با چند مورد دیگر از دیدنی‌های چین آشنا می‌شویم


معمولا وقتی در سفر فاصله‌مان از وطن و کشور خودمان زیاد می‌شود، سفر به سفر ماجراجویانه تبدیل می‌شود و نیاز به راهنمای سفر حس می‌شود. درمورد چین هم تا حدود زیادی همین‌طور است. نام چین ناخودآگاه ما را یاد تجارت و صادرات و واردات می‌اندازد و کمتر به دیدنی‌های چین و جاذبه‌های گردشگری فکر می‌کنیم. در حالی که چین با فرهنگ و تاریخ غنی و آداب و رسوم زیبا نوید سفر ماجراجویانه و تور تفریحی را می‌دهد. با گسترش اینترنت این روزها راهنمای سفر به شکل کتاب یا سفرنامه نیست بلکه با خواندن مطلبی کوتاه می‌توان اطلاعات خوبی درمورد کشور چین کسب کرد. در مطلب قبلی درمورد سه مورد از جاذبه‌های گردشگری معروف چین یعنی دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و معبد بهشت حرف زدیم. در این مطلب با چند مورد دیگر از دیدنی‌های چین آشنا می‌شویم:

میدان تیان آنمن

از دیدنی‌های چین در تور تفریحی میدان تیان آنمن است. این میدان در مرکز شهر پکن قرار دارد. نام این میدان از دروازه تاریخی همان نزدیکی گرفته شده و به معنی آرامش آسمانی است. میدان تیان آنمن و اطرافش از دیدنی‌های چین و جاذبه‌های گردشگری هستند که در راهنمای سفر تور تفریحی بازدید از این مجموعه توصیه شده.

ساختمان‌ها و بناهای مهم زیادی مثل شهر ممنوعه، سالن بزرگ ملت، موزه‌ی تاریخ و موزه‌ی انقلاب چین اطراف این میدان واقع شده‌اند. همچنین سالن یادبود مائو، موزه یادبود قهرمانان و سالن بزرگ مردم نیز در خود میدان قرار دارند که در راهنمای سفر تور تفریحی بازدید از این مکان توصیه شده است.

بزرگ‌ترین میدان دنیا قدمتی تاریخی دارد و در قرن پانزدهم ساخته شده است اما شهرت آن به سال‌های اخیر برمی‌گردد. در سال‌های اخیر یعنی 1949، 1976 و 1989 این میدان میزبان اعتراضات مردمی بود و تاریخی وسیع پشت این میدان است. با قدم زدن در این میدان در تور تفریحی می‌توانید تاریخ چین را از نزدیک لمس کنید!

پارک ملی ژانگ جیاجیه، بهشت روی زمین

پارک ملبی ژانگ جیاجیه از زیباترین دیدنی‌های چین است و بخش‌های مختلفی از دریاچه گرفته تا کوهستان دارد که همگی بسیار چشم‌نواز و از جاذبه‌های گردشگری هستند. به دلیل بارندگی زیاد پوشش گیاهی این جنگل انبوه است و درختان متعدد کهن‌سال که قرن‌ها است در پارک ملی ژانگژ جیاجیه هستند منظره‌ای زیبا و تماشایی را در تور تفریحی و سفر ماجراجویانه ایجاد کرده‌اند.

کوهستان تیانزی

از جاذبه‌های گردشگری هر کشوری می‌توان به کوهستان آن اشاره کرد اما درمورد دیدنی‌های چین کوهستان تیانزی و پارک ملی ژانگ جیاجیه یکی از زیباترین‌ها است. گذر از میان‌ مه‌ها و درختان با تله‌کابین و تجربه سفر ماجراجویانه از ویژگی‌های تور تفریحی کوهستان تیانزی است. تیانزی در لغت به معنی پسر بهشت است که این نام با وضعیت کوهستان همخوانی کامل دارد.

اکثر گردشگران دیدنی‌های چین در راهنمای سفر ماجراجویانه به پارک ملی ژانگ جیاجیه کوهستان تیانزی به عنوان یکی از بهترین دیدنی‌های چین اشاره کرده‌اند. بارش باران سبب می‌شود منظره این کوهستان بی‌نظیر شود و از آنجا که در اکثر فصل‌های سال در این کوهستان بارندگی وجود دارد، تعداد گردشگران نیز زیاد است.

کوهستان تیانزی

مسیر یوان جیاجیه

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های چین در این مکان، مسیر یوان جیاجیه است. یوان جیاجیه شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بخش پارک ملی ژانگ جیاجیه است. پیش از رفتن به این مکان یادتان باشد دوربین عکاسی یا گوشی خود را برای گرفتن عکس آماده کنید چون در سفر ماجراجویانه به این مکان زیباترین صحنه‌ها را خواهید دید. ترکیب جنگل سرسبز و مه سحرانگیز است.

دریاچه باوفنگ

دریاچه باوفنگ در قسمت جنوب شرقی پارک ملی ژانگ جیاجیه قرار دارد و دریاچه‌ای آرام است که با کوه‌ها محاصره شده و درخت‌ها رویش سایه افکنده‌اند. محیط این دریاچه بسیار آرامش‌بخش است و بازدید از آن در تور تفریحی پارک ملی لذت بسیاری دارد. علاوه بر دریاچه باوفنگ آبشاری هم دارد که به دریاچه می‌ریزد.

پل شیشه‌ای دره ژانگ جیاجیه

پل شیشه‌ای دره ژانگ جیاجیه از زیباترین دیدنی‌های چین و جاذبه‌های گردشگری است. این پل با طول 430 متر بزرگ‌ترین و بلندترین پل شیشه‌ای دنیا است و با ایستادن روی آن نمایی پانوراما از محوطه خواهید داشت که نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند. علاوه بر پیاده‌روی امکانات تفریحاتی مثل بانجی جامپینگ نیز در این منطقه فراهم است.

کوهستان اعجاب‌انگیز تیان من، دروازه بهشت

از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های چین تله‌کابین کوهستان تیان‌من است. این تله‌کابین بلندترین تله کابین در دنیاست که 7 کیلومتر طول دارد و گذر از آن 30 دقیقه زمان می‌برد. در راهنمای سفر و دیدنی‌های چین سوار شدن به این تله‌کابین بسیار توصیه شده و لذت فراوانی دارد. تله‌کابین از بالای کوه، جنگل و مزرعه رد می‌شود و مناظر مختلفی را می‌توانید در یک سفر ببینید.

دیگر جاذبه گردشگری تیان‌من به جز کوه، غار آن است که به «دروازه بهشت» شهرت دارد. برای بازدید از این دروازه بهشت باید 999 پله بالا بروید که البته ارزشش را دارد.

کوهستان اعجاب‌انگیز تیان من، دروازه بهشت

نکته جالب در مورد پارک ملی ژانگ جیاجیه، کوهستان تیانزی و مسیر یوان جیاجیه تاثیر آن در فیلم‌ها و سریال‌ها است. جیمز کامرون برای ساخت فیلم «آواتار» دنبال منظره‌ای زیبا بود که به کوهستان تیانزی رسید و این کوهستان منبع الهام او شد. اگر شما هم دوست دارید از مناظر زیبای این کوهستان در تله‌کابین لذت ببرید تور ناشناخته‌های چین را انتخاب کنید.


27/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف