WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تجربه‌های بی‌نظیر کامچاتکا

کامچاتکا، سیاره‌ای دیگر در روسیه

کامچاتکا، سیاره‌ای دیگر در روسیه

27/ فروردین/1398

کامچاتکا، سرزمینی استثنایی ازآتش و یخ، نه تنهاکوهستان‌های آتشفشانی شگفت انگیز، بلکه همچنین پدیده‌هایی مانند چشمه های آب گرم، دریاچه ها، خط ساحلی دیدنی و حیات وحشی بی‌نظیر ارائه می دهد. در این مطلب می‌خواهیم به تعدادی از تجربه‌هایی بپردازیم، که با ماجراجویی در این منطقه به دست می‌آیند.


شبه‌جزیره کامچاتکا منطقه‌ای آتشفشانی، با  1250 کیلومتر طول و 450 کیلومتر عرض در شرق روسیه واقع شده است. از لحظه‌ای که به کامچاتکا پا می‌گذارید، با فضایی مانند اسکاندیناوی روبرو می‌شوید: خانه های معصوم با اقیانوس سرد در پس‌زمینه، زمستان‌های طولانی، چشمه‌های آب گرم، برف پراکنده در خاکستر آتشفشانی و درختان بلندقامت. این شبه‌جزیره همچنین با آتشفشان‌هایی پر شده است که بخشی از آن‌ها از سال 1996، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

 

دیدن و عکاسی از خرس‌های قهوه‌ای

 

براساس برآوردهای مختلف، بین 15000 تا 30000 خرس در کامچاتکا وجود دارد! چنین تمرکزی از خرس‌ها نه در روسیه و نه در هیچ جای دیگری در دنیا یافت نمی‌شود. امن‌ترین و جذاب‌ترین مکان برای مشاهده و عکاسی از این خرس‌ها دریاچه کوریلس است که امکان بی‌نظیری به گردشگران و ماجراجویان می‌دهد، تا از نزدیک این موجودات را ببینند.

 

امکان صعود قله‌های آتشفشانی فعال

 

درکامچاتکا 160 آتشفشان وجود دارد که 29 تای آن‌ها هنوز فعال هستند. این 29 آتشفشان فعال به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو در‌نظر گرفته‌شده‌اند. بسیاری از این آتشفشان‌ها قابل صعود هستند و مناظر نفس‌گیری، هم از زمین و هم از قله، برای کوهنوردان فراهم می‌کنند.

 

منطقه بکر

 

گرچه کامچاتکا و سنت پترزبورگ تقریبا هم‌سن هستند، زمانی که در کامچاتکا پا می‌گذارید، انگار که انسانها خیلی‌وقت نیست که در اینجا زندگی می کنند! کل شبه جزیره تنها 350000 نفرجمعیت دارد.

تا سال 1990، خارجی ها نمیتوانستند در کامچاتکا بمانند و حتی روسها مجوز خاصی برای ورود نیاز داشتند. اما امروزه، درهای این منطقه برای همه باز است. این عوامل، همراه با مناظر رودخانه‌ها، دره‌های وسیع، کوههای آتشفشان و مناظر دائمی تغییر‌یافته پس از فوران‌های آتشفشانی، کامچاتکا را یکی از مکان‌های معدودی در زمین می‌کند، که در آن هنوز می‌توانید احساس کاوشگری را داشته باشید که برای اولین‌بار، به منطقه‌ای بکر قدم گذاشته است.  

 

آب‌تنی در چشمه های آب گرم آتشفشانی

 

چشمه های آب گرم آتشفشانی، سرگرمی مورد علاقه برای افراد محلی و بازدیدکنندگان است. این ماجراجویی درچشمه های آب گرم، ظاهرا یکی از لذت بخش ترین فعالیت‌هایی است که امکان انجام آن در کامچاتکا وجود دارد. برای دسترسی به این چشمه‌های آب گرم آتشفشانی، معمولا باید از هلیکوپتر کمک گرفت.

 

آشنایی با فرهنگ های بومی

 

کامچاتکا محل آسانی برای زندگی نیست، اما مردم قرن‌ها است که در اینجا زندگی می‌کنند. برای زنده ماندن، آنها مجبور بودند یاد‌بگیرند که چطور هماهنگ با طبیعت زندگی کنند. این امر منجر به توسعه سنت‌ها و آیین‌هایی شد که هنوز انجام می‌شود. هنگام بازدید، می‌توانید ببینید که چطور بومیان کامچاتکا در نسل های مختلف در این منطقه زندگی کرده‌اند.


27/ فروردین/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف