WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سهند عقدایی مجری جشنواره فیلمهای کوهنوردی

سهند عقدایی مجری جشنواره فیلمهای کوهنوردی

4/ بهمن/1396

ششمین جشنواره انجمن کوهنوردان ایران با اجرای سهند عقدایی مدیرعامل اسپیلت البرز


ششمین جشنواره فیلم های کوهنوردی توسط انجمن کوهنوردان ایران و با اجرای سهند عقدایی مدیرعامل اسپیلت البرز در روزهای 21 و 22 دی ماه 1396 برگزار شد.

در جشنواره امسال بیش از 33 فیلم کوهنوردی شرکت کرده بودند که در هیات داوران تعداد 18 فیلم برای نمایش عمومی جشنواره انتخاب شدند و با حضور جمع زیادی از کوهنوردان و علاقمندان در سالن آمفی تاتر سازمان های مردم نهاد شهرداری تهران به نمایش درآمدند.

فیلم های امسال طیف وسیعی از موضوعات مربوط به کوهستان را پوشش می دادند؛ تصاویر زیبای صعود دیواره مرتفع تسارانورو در ماداگاسکار، فرود در غار عمیق قلا در کرمانشاه با بیش از 550 متر عمق که دومین چاه عمیق جهان شناخته شده است، صعود دره مهیب یخار دماوند در زمستان، تلاش های زیست محیطی برای سوزاندن لاشه های طاعون زده بزهای کوهی و.... همگی فیلمهای جذابی بودند که در کنار توضیحات دقیق سهند عقدایی مجری برنامه، تماشاگران زیادی را در ساعات طولانی بر صندلی های سالن جشنواره نگاه داشتند.

در انتهای جشنواره پس از خواندن بیانیه هیات داوران، فیلم های برگزیده معرفی شدند که فیلم خانتانگری، ساخته امیرحسین جابرانصاری جایزه بهترین فیلم این دوره را کسب کرد.

نخستیبن دوره جشنواره فیلم های کوهنوردی در سال 1383 به پیشنهاد و مسئولیت سهند عقدایی و کاوه کاشفی توسط انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد و در ادامه به صورت دوسالانه تاکنون برگزار شده است.

در ادامه عکس هایی از این جشنواره را ببینید.


 


4/ بهمن/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف