WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

نپال؛ بام دنیا و قبله کوهنوردان، طبیعت‌گردان و ماجراجویان

نپال؛ بام دنیا و قبله کوهنوردان، طبیعت‌گردان و ماجراجویان

2/ مهر/1395

نپال مترادف کلمات هیمالیا و اورست است این کشور آسیایی در شمال هندوستان و جنوب چین و تبت قرار دارد


نپال مترادف کلمات هیمالیا و اورست است این کشور آسیایی در شمال هندوستان و جنوب چین و تبت قرار دارد جالب است بدانید که پرچم این کشور تنها پرچمی در جهان است که به شکل مثلث طراحی شده است. نپال را می توان کشور معابد رنگارنگ، کشور مردمان مهربان، خون گرم، زحمت کش و بی ادعا با غذاهای محلی تند، تیز و متنوع دانست که همواره با گردشگران به مهربانی و احترام برخورد می کنند، در مقابل هیچ توقعی ندارند و همچنان زندگی ساده و پرجنب و جوشی را سپری می کنند.

نپال

نپال

 

نکته جالب آب و هوای نپال می باشد زیرا دارای دو ناحیه متفاوت حاره ای و کوهستانی است در جنوب این کشور و در سرزمین های کم ارتفاع، جلگه های سرسبز، جنگل های مرطوب و انبوه وجود دارد. در صورتی که درشمال آن کوه های سر به فلک کشیده هیمالیا و بلندترین قله جهان، یعنی اورست وجود دارد به همین دلیل هر ساله شمار زیادی از کوهنوردان سراسر دنیا برای صعود این قلل به نپال سفر می‌کنند و نپال را بام دنیا و قبله کوهنوردان می دانند.

نپال

نپال

 

به غیر از ورزش کوهنوردی و صعود قلل مرتفع، وجود رودخانه های بی شمار و پرآب و همچنین وجود جنگل های گرم و مرطوب باعث شده تا این کشور به قلب طبیعت گردی آسیا تبدیل شده و هر ساله گردشگران زیادی را برای کارهای ماجراجویانه همچون پیاده روی در مناطق زیبای کوهپایه ای، بازدید از پارک های ملی و حیات وحش، رفتینگ یا قایق سواری در رودخانه‌های خروشان و بسیاری از ورزش‌های هیجان‌انگیز دیگر از سراسر دنیا به سمت خود بکشاند.

نپال  

در تور تاریخ و طبیعت نپال، سرزمین رویاها و آرزوی کوهنوردان، طبیعت گردان و ماجراجویان جهان همراه اسپیلت البرز باشید.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

 

"


2/ مهر/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف