WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

چین را متفاوت ببینید (ویژه نامه مجله سفر - شماره 57)

چین را متفاوت ببینید (ویژه نامه مجله سفر - شماره 57)

18/ مرداد/1395

نام کشور چین همیشه با دیوار بزرگ چین همراه بوده است. دیواری که همچون اژدهایی عظیم بر روی کویر


چین را متفاوت ببینید

ویژه نامه تابستانه مجله سفر  - شماره 57

نام کشور چین همیشه با دیوار بزرگ چین همراه بوده است. دیواری که همچون اژدهایی عظیم بر روی کویر، سرزمین‌های سبز، فلات ها و مناطق کوهستانی خزیده و یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار می آید. دیوار بزرگ چین به عنوان یکی از عظیم ترین دستاوردهای مهندسی بشر و طولانی‌رین موزه فضای آزاد جهان محسوب می شود. پکن با سابقه تاریخی سه هزار ساله خود، در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین بوده‌ و 7 بنای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو همچون شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی و... را در خود جای داده است.

دروازه بهشت

 

شانگهای یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگران خارجی محسوب می شود. شهری جادویی با 24 میلیون نفر جمعیت، واقع در دهانه رودخانه یانگ تسه و پایتخت اقتصادی چین. شانگهای آمیزه‌ای است از آثار تاریخی و معابد و محله‌های قدیمی که مانند یک نقاشی آبستره در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن و امروزی، تالارهای بورس سهام و فلزات و مغازه‌های شیک برندهای گران‌قیمت، در هم تنیده شده‌اند.

معبر شیشه ای چین

 

تنوع اقلیمی و آب و هوایی چین، مجموعه ای بی نظیر از عجایب طبیعی را خلق کرده است. عجایب و شگفتی هایی که عموما برای گردشگران ایرانی به صورت ناشناخته باقی مانده است.

گوئیلین

شهر زیبا و رویایی "گوئیلین" به سبب توپوگرافی فرسایشی خاص موسوم به "کارست"، دارای چشم اندازهای بدیعی است و به دلیل وجود همین بلندی‌های زیبا و منحصر بفرد در جهان مشهور شده است. کروز بر روی رودخانه "لی" و قایق سواری با قایق های محلی ساخته شده از بامبو، بهترین راه  لذت بردن از طبیعت بکر و ناشناخته این منطقه است.

گوئیلین

 

پارک ملی ژانگ جیاجیه

پارک ملی "ژانگ جیاجیه" اولین پارک ملی چین محسوب می شود و با داشتن بیش از 3000 ستون صخره ای که هر کدام به طرزی حیرت انگیز فرم و شکل گرفته اند، در سال 1992 به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید و در سال 2004 لقب پارک زمین شناسی جهانی را از آن خود کرد. ارتفاع این ستون های سنگی به بیش از 300 متر می رسد و بین این قله های برافراشته دره هایی عمیق و زیبا با رودخانه ها، غارها و آبشارهای با شکوه واقع شده اند.

 

در این پارک ملی شاهد اعجاب انگیزترین صحنه های خلق شده در طبیعت خواهید بود که در هیچ کجای دیگر دنیا نظیر ندارد.

کوهستان تیان من

کوهستان اعجاب انگیز  "تیان من" به دلیل داشتن طولانی ترین تلکابین موجود در جهان، یکی از هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می آید. عبور از دره هایی عمیق و از لابه لای صخره هایی عظیمی که به مانند سرزمین هایی هستند که در فضا معلق مانده اند، چشم اندازهایی  بی همتا را به وجود می آورند.
دروازه بهشت، جاده 99 پیچ، صخره های عمودی عظیم، گذرگاه های شیشه ای بر فراز دره های عمیق تنها بخشی از سفر ماجراجویانه شما به تیان من خواهد بود.

نسخه چاپی این مطلب را می توانید در ماهنامه سفر مرداد ماه (ویژه نامه سفرهای تابستانی) بخوانید.

تهیه و تنظیم: سپهر جهانزاد


18/ مرداد/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف