WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

علم کوه؛ زیبا و رویایی

علم کوه؛ زیبا و رویایی

1/ مرداد/1395

علم کوه با ارتفاع 4850 متر دومین قله مرتفع بعد از دماوند می باشد و جزء رشته کوه البرز غربی محسوب می گردد که در استان سر سبز مازندران واقع گردیده است.


علم کوه از شمال به دریای خزر از شرق به دره چالوس واز غرب به دره سه هزار و از جنوب به ابتدای دره های الموت وطالقان محدود می شود این قله زیبا از مسیرهای مختلفی در رنج وسیعی از آسان تا سخت صعود می شود.

 علم کوه

قله علم کوه

 

منطقه علم کوه در حدود 47 قله بالاتر از چهارهزار متر دارد که باعث شده به آلپ ایران معروف گردد. از قله های مشهور این کوهستان می توان به علم کوه، تخت سلیمان، خرسانها، مرجیکش، سیاه سنگ، هفت خوان، پسندکوه، لشکرک، ستاره و غیره  اشاره کرد. علت دیگر معروف شدن این کوه وجود دیواره ‌ای در دامنه‌ی شمالی آن می باشد که دارای فنی ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است در عین حال مسیر های زیادی توسط خارجیان وهموطنان خودمان بروی دیواره های آن گشایش گردیده است.

 قله علم کوه

قله علم کوه

 

از دیرباز قله علم کوه و دیواره زیبا آن مورد توجه کوهنوردان بوده‌است نه تنها کوهنوردان ایرانی، بلکه کوهنوردان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی نیز بر روی مسیرهای متعدد این دیواره صعود انجام داده‌اند. مسیر گردهٔ آلمان‌ها-فرانسوی‌ها از اولین مسیرهای گشوده شده روی این دیواره می‌باشد. جنس دیواره و سنگهای این کوه بیشتر به رنگ های حنایی و کرم، خاکستری روشن می باشد سنگهای گرانیتی سخت و محکم جذابیت فوق العاده ای را برای کوهنوردان و گردشگران به وجود آورده است.

 قله علم کوه

 

با تور صعود قله علم کوه از مناظر جالب و زیبای پیش رو با لحظاتی بسیار خاطره انگیز لذت خواهیم برد.


1/ مرداد/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف