WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

شهر ممنوعه؛ قدرت معماری چین

شهر ممنوعه؛ قدرت معماری چین

22/ تیر/1395

مجموعه معماری های باستانی درخشان و سحرآمیز در مرکز پکن، پایتخت چین قرار دارد شهر ممنوعه یکی از همین اثرها است که در جهان دارای شهرت فراوانی می باشد و از نظر معماری اصیل می توان به مروایدی در صدف تشبیه کرد.


شهر ممنوعه یکی از کامل ترین مجموعه معماری های چوبی قدیمی و سنتی به شمار می رود. تعداد قصرها و اتاق ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است و هر کدام افسانه و داستان خود را دارد تزیینات هر اتاق و هر دیوار سرشار از اندیشه های عجیب و غریب چینی ها است.

 شهرممنوعه چین

 

طراحی شهر ممنوعه طوری انجام شده که در تمام جزئیات آن می توان نقش فلسفه و مذهب و نمادی ازعظمت و قدرت امپراطوری چین را دید. مانند رنگ زرد که رنگ امپراطوری است و تقریبا در تمامی سقف ها از آن استفاده شده است. یکی از بزرگترین مجموعه کاخ های باقیمانده در جهان شهر ممنوعه می باشد. طرح کلی، شیوه معماری، رنگ و تزیینات همه نمایانگر امتیازات خاندان و درجه بندی در آن دوران است. در آن سه قصر به نام های، قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایوحه وجود دارد که به خاطره معماری مجلل با سنگ های مرمری سفید توجه گردشگران را بیشتر جلب می کند. گفته می شود در آن دوران بیش از هزاران صنعتگر و کارگر در ساخت این شهر عظیم به خدمت گرفته شدند و مصالح ساختمانی را از سراسرکشور به این محل انتقال می دادند تا بزرگترین و کامل ترین مجموعه معماری های جهان را بسازند.

شهرممنوعه چین

 شهرممنوعه چین

شهرممنوعه چین

 

اشیا و کشفیات باارزشی در شهر ممنوعه حفظ شده و شمار آنها به حدود بیش از یک میلیون قطعه می رسد. مجموعه معماری های شهر ممنوعه چین نماد فرهنگ درخشان چین است. به گفته معماران چینی و خارجی طراحی و معماری شهر ممنوعه یکی از آثار برجسته و بی همتای جهان است که نشان دهنده فرهنگ و سنت دیرینه این کشوراست، با دیدن این شهر زیبا از نزدیک مفهوم این جمله را بیشتر درک خواهیم کرد. در فرهنگ چین، اژدها نماینده قدرت امپراتوری است و امپراتور پسر آسمانی اژدهای حقیقی نامیده می شود و درون قصر ها با هزاران شکل اژدها تزیین شده است.

شهرممنوعه چین

شهرممنوعه چین

بازدید از شهر ممنوعه، شهری با معماری اصیل در تور ناشناخته های چین با اسپیلت البرز.


22/ تیر/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف