WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

دیواری که با عظمت و شکوهش حیرت هر انسانی را برمی انگیزد

دیواری که با عظمت و شکوهش حیرت هر انسانی را برمی انگیزد

21/ خرداد/1395

یکی از زیباترین ساخته های تحسین برانگیز دست بشر، دیوار چین است و هر سال گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دیدن این اثر تاریخی به چین سفر می کنند.


یکی از زیباترین ساخته‌های تحسین برانگیز دست بشر، دیوار چین است و هر سال گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دیدن این اثر تاریخی به چین سفر می کنند. این دیوار تحیر و کنجکاوی هر انسانی را برمی‌انگیزد چگونه هزار و هفتصد سال پیش، چینی‌ها توانستند این بنای عظیم را در میان کوه و دشت با امکانات محدود بسازند دیواری بزرگ و مستحکم که از عظمت و شکوه آن انسان دچار تعجب می‌شود.

دیوار چین

دیوارچین

 

چینی‌ها بیشتر از هر گروه گردشگری، سراغ دیوار ملی شان می‌روند آن‌ها به هر گردشگری که برای دیدن کشورشان می‌آیند، توصیه می کنند که حتما از این بنای تاریخی عظیم دیدن کنند. در ابتدا و انتهای دیوار دروازه‌هایی وجود دارد که برفراز آن کتیبه‌هایی پر از رمز وراز گذاشته‌اند که دروازه شرقی آن «اولین گذرگاه در زیر آسمان » و دروازه غربی آن «آخرین گذرگاه در زیر آسمان » نامیده می‌شود.

دیوارچین

 

از جذابیت‌های این دیوار این است که گفته می‌شود در جریان ساخت دیوار چین اگر زندانی یی که در احداث این دیوار کار می‌کرد میمرد یا بیمار می‌شد، او را در داخل دیوار مدفون می‌کردند. روزی که تصمیم گرفتید برای دیدن دیوار چین که در نوع خود بی‌نظیر است و یکی از عجایب دنیا به شمار می‌آید به چین سفر کنید، بخوبی احساس می‌کنید که چینی‌ها تا چه اندازه مجذوب این دیوارند و چقدر برای این بنای عظیم ارزش قایلند.

دیوارچین

 

معماری دقیق چینی‌های آن زمان واقعا عجیب و درعین حال تحسین برانگیز است. چون در جایی که شیب کوه تند است، دیوار نیز چنین است و بلعکس.

دیوار چین از سنگ و آجر و مخلوط گل و آهک ساخته شده است. دلیل اصلی ساختن این دیواربا طول حدود 6400 متر، محافظت از چین در برابر متجاوزان است اما نکته جالب توجه این است که این دیوار کاملا چند منظوره بوده است  یعنی جاده ای هموار بر فراز دو دیوار موازی وسیله ای برای حمل و نقل کالا و پیام ها بوده است و پهنای دیوار به حدی است که ارابه‌های ویژه روی آن محصولات کشاورزی را حمل می کردند جالب‌تر آن است که می‌توان در کنار مکان‌های زیبایی که در کنار دیوار ساخته شده بود خاطرات فراموش نشدنی را رقم زد و از بازارچه ها و موزه‌هایی که در کنارش قرار دارد بازدید کنیم.

دیوارچین

 

برای بازدید از این دیوار زیبا و شگفت انگیز در تور سفر به ناشناخته های چین با اسپیلت البرز همسفر باشید.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

"


21/ خرداد/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف