WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

از کوچکترین تا بزرگترین آفتاب پرست ها در ماداگاسکار

از کوچکترین تا بزرگترین آفتاب پرست ها در ماداگاسکار

29/ اردیبهشت/1395

یکی از جالب ترین رفتارها در دنیای جانوران قابلیت تغییر رنگ آن ها است که در خزندگان به خصوص آفتاب پرست ها می باشد.


قابلیتی که آن‌ها را از بقیه موجودات متمایز کرده و جایگاه ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است. آفتاب پرست نر معمولا آراسته‌تر از ماده است سر و صورت زیبایی دارد، برآمدگی بینی و نیز برآمدگی شاخ مانندی دارند بعضی‌ها هم تاج‌های بزرگی را در بالای سر خود دارند.

آفتاب پرست

آفتاب پرست در ماداگاسکار

 

هیچ جایی بهتر از ماداگاسکار در جهان نیست زیرا طیف گسترده ای از آفتاب پرست ها وجود دارند و تقریبا نیمی از این جاندار ها با تنوع فوق العاده از اشکال، رنگ‌ها و اندازه های مختلف در این جزیره زیبا زندگی می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن تعداد زیادی از آفتاب پرست ها، در فصل‌های بهار و تابستان است. ازهمه جذاب‌تر آن است که می‌توان از نزدیک این موجودات خارق العاده را دید و لمس کرد.

آفتاب پرست در ماداگاسکار

آفتاب پرست

 

آفتاب پرست یکی از جالب‌ترین خزندگان ماداگاسکار است. موجودی که می‌تواند رنگ خود را به یکباره تغییر دهد و با استفاده از زبانش شکار کند و نیز چشم‌های آفتاب پرست متمایز از هر خزنده دیگری است به حدی که چشم آفتاب پرست توانایی دید ۳۶۰ درجه را دارد و در یک‌ زمان می‌تواند هر دو جهت را ببیند.

آفتاب پرست در ماداگاسکار

آفتاب پرست در حال خوردن

 

برخلاف باور عموم مردم، تغییر رنگ آفتاب پرست می‌تواند  به عنوان یک وسیله برای برقراری ارتباط با یکدیگر و در واکنش به دما، مراقبت بیشتر از خود و به خاطر استتار دانست و جذاب‌تر از آن این است که گونه‌های مختلف آفتاب پرست قادرند به رنگ‌های ترکیبی از صورتی، آبی، قرمز، نارنجی، سبز، سیاه و سفید، قهوه ای، آبی روشن، زرد، فیروزه ای و بنفش در آیند دیدن این خزندگان رنگی و دوست داشتنی می‌تواند برای هرکسی جالب باشد.

آفتاب پرست در ماداگاسکار

 

همسفر با اسپیلت البرز در تور جزیره ماداگاسکار به دیدن این موجودات زیبا و رنگارنگ خواهیم رفت.


29/ اردیبهشت/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف