WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جنگل صخره‌ای مکانی‌ شگفت‌انگیز و جالب در ماداگاسکار

جنگل صخره‌ای مکانی‌ شگفت‌انگیز و جالب در ماداگاسکار

22/ اردیبهشت/1395

Tsingy یا جنگل صخره‌ای که به معنی با نوک پا راه رفتن می‌باشد شهری در غرب ماداگاسکار در قاره آفریقا است که مملوء از برج‌های سنگ آهکی سربه فلک کشیده می باشد


شاید اینجور سنگ‌های آهکی ساییده شده در جاهای دیگری از کره زمین نیز وجود داشته باشند، اما قطعا هیچ کجا به این بلندی، باریکی و گستردگی به شکل درخت‌های مخروطی نیستند.

 تیزینجی در ماداگاسکار

  

Tsingy، علاوه بر این ظاهر پیچیده جنگلی، شامل دره‌های تنگ و غارهای مرطوب می‌باشد، که در ارتفاعات پائین آن ریشه‌های سرسخت درختان و گیاهان بسیار جالب توجه است و در غارها و جنگل‌ها گونه‌های نادری از حیوانات و گیاهان یافت می‌شود در واقع جنگل‌های سنگی مکانی بکر برای گونه‌های مختلفی ازحیوانات مانند لمور سفید و انواع پرنده ها وخزنده‌ها است. این تنوع زیستی با گونه‌های مختلفی از گیاهان و موجودات به ترکیبی از طبیعت منحصر بفرد و عجیب تبدیل شده است که باعث شده در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد.

گیاهان جنگل سنگی

 

لمور در جنگل صخره ای

 

Tsingy در زبان مردم ماداگاسکار برای توصیف مناطق صعب العبور به کار می‌رود یعنی جایی که شما نمی توانید پا برهنه راه بروید بنا به گفته ساکنان محلی در سراسر قلمرو وسیع این منطقه حتی یک قطعه زمین هموار یافت نمی شود که جذابیت آنجا را چند برابر می‌کند. از هیجان‌های دیگر Tsingy، پل معلقی است که از چوب و طناب ساخته شده است و عرض آن به قدری است که ‏فقط یک نفر از آن بتواند عبور کند می‌توانید با عبور از این پل یکی از لحظه‌های فراموش نشدنی زندگی خود را تجربه کنید.

 پل تزینجی در ماداگاسکار

پل تزینجی در ماداگاسکار

 

هیجان را در تور جذاب جزیره ماداگاسکار با اسپیلت البرز تجربه کنید.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

"


22/ اردیبهشت/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف