WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تبت؛ بهشت دور دست

تبت؛ بهشت دور دست

15/ بهمن/1394

برای سفر به تبت باید از دیواری سفید رنگ عبورکنیم از بلندترین قلل و کوهها


"

تبت؛ بهشت دور دست

برای سفر به تبت باید از دیواری سفید رنگ عبورکنیم، دیواری از بلندترین کوهها و قلل دنیا، دشتی از کوهستان که یک علف سبز نیز در آن دیده نمی‏شود. در سفر به تبت رشته کوه هیمالیا همچون دیواری از کوههای سفید سربه فلک کشیده نمایان است و زمانی که  با  هواپیما از بالای قله اورست عبور می کنید، بی شک همه چشم ها به بیرون است.

کوه هیمالیا

بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین مقصد های گردشگری در آسیا سقف جهان یا تبت است. جایی که منشا افسانه های زیادی بوده و هست. منطقه ای که پر از منظره های فوق العاده و مردمی با فرهنگ خاص است. هوای خیلی تمیز، بلند ترین ارتفاعات دنیا، دریاچه ها و رودخانه ها و دره های معروف تنها جاذبه های این منطقه نیستند و برخی از جاذبه های تبت را در ادامه خواهیم شناخت.

مناظر تبت

دالای لاماها

مردم تبت از معتقدترین و خرافی‌ترین مردم دنیا هستند. شاید نام «دالای لاما» را شنیده باشید، او هم رهبر مذهبی و هم سیاسی تبت بوده است تبتی ها معتقدند که بعد از مرگ او روحش در مدت کوتاهی در بچه‌ای حلول خواهد کرده و دوباره متولد می‌شود. تا جایی که  وقتی دالای لاما می‌میرد، آنها به دنبال آن بچه می‌گردند. هر وقت بچه‌ای را شبیه او پیدا می کردند، او را به قصر پوتالا آورده و دالای لامای جدید نامیده و او را می پرستند.

دالای لاما تبت

قصری عجیب، معروف و رازآلود

این قصر بیش از 300 سال است که در تپه سرخ در مرکز لهاسا پایتخت تبت ساخته شده است. پوتالا بلندترین قصر تاریخی دنیا و مقدس ترین مکان تبت و در ارتفاع حدود 3700 متری است. قصری که محل حکومت دالای لاما ها بوده، در افسانه ها آمده که توسط پادشاه تبت برای ادای احترام به عروس خود ساخته شده است.

قصرپوتالاتبت

قصرپوتالاتبت

پوتالا از دو بخش قرمز و سفید تشکیل شده، بخش قرمز رنگ که تمام جاذبه ها در آنجاست، در مرکز این قصر ساخته شده تا قدرت و شکوه بیشتری را نشان دهد. این قصر زیبا قسمتهای مختلفی دارد که شامل مدرسه بودایی، چاپخانه، باغ ها و حتی زندان می شود، فرهنگ های مختلفی قصر پوتالا را تحت تاثیر خود قرارداده اند که آنها را می توان در نقاشی های دیواری، مجسمه  ویا پند و حکایتی که  در این قصر باقی گذاشته اند، دید.

 موزه نقشی مجسمه پوتالا

موزه نقشی مجسمه پوتالا

 

در سفر متفاوت تور نپال همسفر اسپیلت البرز باشید.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

 

"


15/ بهمن/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف