WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

نپال؛ سرزمینی متفاوت

نپال؛ سرزمینی متفاوت

11/ بهمن/1394

نپال تنها کشوری در جهان که پرچم آن به شکل مستطیل نیست و از دو مثلث بر


"

نپال؛ سرزمینی متفاوت

نپال تنها کشوری در جهان  که پرچم آن به شکل مستطیل نیست و از دو مثلث بر روی هم تشکیل شده‌ است، کشوری با معماری طلایی که شامل مکان‌های قدیمی و شگفت‌انگیز است که نمایه طلایی دارد.

پرچم نپال 

 در نپال خیلی از چیزها متفاوت است تا جایی که آنها چای را نیز با شیر درست می کنند، یعنی به جای آب جوش از شیر جوش استفاده میکنند که خیلی  لذت بخش است.

چای نپالی

 

معبدهای افسانه‏‏‏ ‏‏‏‏ای

کاتماندو به عنوان پایتخت فرهنگی کشور نپال، معمولا جایی است که بیشتر سفرهای ماجراجویانه از آن آغاز می‌شود. وقتی در کاتماندو قدم میزنید معابد زیادی خواهید دید. در کنار بعضی از خیابانها معبدهای کوچکی هستند  و گاها کل آن  با ریشه های درختانی با قدمت  چندصد  ساله احاطه شده است. 

معابد کاتماندو

معابد نپال

 

درکنار خیابانهای کاتماندو زنها با چهره های آفتاب سوخته و پوستی به رنگ چرم در حال فروختن سبزیجات و میوه های عجیب و غریبی هستند که بیشتر آنها را قبلا  ندیده اید.

میوه سبزیجات بازار کاتماندو

 

کاتماندو از طرف یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است که آن را شهرسنت‌های زنده و جاذبه های افسانه‏ای می نامند، از جاذبه‌های این شهر فستیوال‌های مذهبی هستند که ریشه در افسانه‌ها دارد. این فستیوال‌ها سرشار از ردیف ارابه‌ها، رقصندگان نقابدار در نقش ارواح خدایان و مراسم های عجیب و دیدنی است.

فستیوال در کاتماندو

فستیوال جشن شادی کاتماندو

نوروز 95 به دیدن این سرزمین متفاوت خواهیم رفت، در تور نپال همسفر اسپیلت البرز باشید.






 

"


11/ بهمن/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف