WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

آلپ و زرمات - دیو و دلبر

آلپ و زرمات - دیو و دلبر

19/ اردیبهشت/1394

زرمات؛یکی از زیبا ترین و دوست داشتنی ترین دهکده های جهان است که


آلپ و زرمات - دیو و دلبر

زرمات؛یکی از زیبا ترین و دوست داشتنی‌ترین دهکده‌های جهان است که 5800 نفر جمعیت داشته و در انتهای مترتال و در فاصله 1620 متر از بلندترین نقاط سوئیس قرار گرفته است.

دهکده زرمات

 

این دهکده آلپی بدون خودرو بوده که به خاطر آب و هوای سالم و استثنائی، زیبایی بی نظیرش و هم به واسطه ی نام آلپ به شهرتی جهانی رسیده است.

 

رشته کوه آلپ بزرگترین و معروفترین رشته کوه اروپاست که از کشورهایی همچون اتریش، آلمان، سوییس و ایتالیا گذشته و تا جنوب فرانسه ادامه پیدا می کند. بسیاری از قلل بلند و 4 هزار متری اروپا در این رشته کوه  قرار دارد.  قللی همچون مون بلان، مونت روزا، ماترهون، وایسهورن، ژوراس و غیره

این کوه‌ها از 600 سال پیش مورد توجه و عبور اقوام اروپایی قرار گرفته، به نحوی که کوهنوردی را با عبارتی همچون آلپینیسم(یعنی آلپ نوردی) مترادف کرده است.

رشته کوه آلپ

 

این رشته کوه در شرق فرانسه و در خط مرزی این کشور با ایتالیا و سوییس است و به دلیل داشتن معابر صخره‌ای و تیغه‌ای و همچنین  یخچال‌های دائمی پرشمار همیشه مورد توجه کوهنوردان و اسکی بازان در تمامی فصول سال قرار گرفته است. 

رشته کوه آلپ

 

زرمات؛ این دهکده زیبا، در تابستان غرق در گل های رنگارنگ اطلسی و شمعدانی بوده و در عین حال در زمستان کاملا پوشیده از برف و چهره‌ای سپید دارد.

دهکده زیبای زرمات

 

از زرمات مسیرهای مختلف و قطار کوهستان به دامنه های ماترهورن، مونت روزا و پیست های متعدد اسکی در آلپ می‌رود که می‌توان با انتخاب یکی از مسیرها به سرعت وارد ارتفاعات این منطقه شد و از طبیعت زیبای آن لذت برد.

قطار کوهستان مون بلان

 

همچنین برای دیدن اطلاعات تور صعود قلل مون بلان، مونت روزا و دیدار از اروپا می‌توانید بر روی آن کلیک نمائید.

تهیه و تنظیم: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

 

"


19/ اردیبهشت/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف