WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سهند عقدایی در شبکه جام جم: تنوع کوه‌های ایران را هیچ کجای دنیا ندارد

سهند عقدایی در شبکه جام جم: تنوع کوه‌های ایران را هیچ کجای دنیا ندارد

22/ آذر/1393

در آمریکا باید سه ساعت از شهرهای بزرگ پرواز کرد تا پای یکی از معدود کوههای 4000 متری رسید. در ایران اما آن قدر قله بالای 4000متر داریم که من بعد از 20 سال کوهنوردی هنوز 20% آنها را صعود نکرده ام!


سهند عقدایی هیمالیانورد نام آشنا و مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت گردی اسپیلت البرز در گفتگوی تلوزیونی با شبکه جام جم عنوان کرد: کوهستانهای ایران تنوع بی نظیری دارد. ما بهترین سایتهای اسکی کوهستان را در جهان داریم، قله های متعدد بالای 4000 متر که داشتن هرکدام از آنها برای کوهنوردان بسیاری از کشورها آرزو است، جنگلهای بارانی در دامنه های شمالی البرز که مسیرهای زیبایی برای راهپیمایی دارند، کوه پرآب نایبند در دل کویر طبس، دیواره بلند علم کوه که بهشت سنگنوردان است و قله زیبا و رفیع دماوند!

بخش اول

 

 

 

او افزود در آمریکا باید سه ساعت از نیویورک پرواز کنی تا به کلرادو یا وایومینگ برسی و بتوانی یک قله 4000 متری را صعود کنی اما در ایران تعداد و تنوع این قله ها بی شمار است.

سهند عقدایی که سابقه کوهنوردی و سرپرستی تیمها را در پنج قاره دنیا دارد عنوان کرد که به جرات می گویم در هیچ کجای دنیا به ارزانی ایران نمی شود کوهنوردی کرد.

سهند عقدایی از صعودها و سفرهای مختلفش به کوهستانها و طبیعت گوشه گوشه جهان خاطراتی گفت و به قیاس آنچه در آنجا دیده بود با کوهنوردی در ایران پرداخت که بخشهایی از آن را ذیلا می توانید مشاهده کنید.

 بخش دوم

 

 

22/ آذر/1393



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف