WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
رفتینگ در رود بزرگ تریشولی

رفتینگ در رود بزرگ تریشولی ‌تفریحی هیجان‌انگیز در تور نپال اسپیلت البرز

رفتینگ در رود بزرگ تریشولی ‌تفریحی هیجان‌انگیز در تور نپال اسپیلت البرز

7/ بهمن/1402

نپال کشوری زیبا و کوهستانی با عبادتگاه‌های تاریخی و مردمی خونگرم است. مناظر چشم‌نواز رشته کوه هیمالیا، غارهای شگفت‌انگیز و رودهای خروشان، هر ساله گردشگران بسیاری را از چهارگوشه دنیا به این کشور جذب می‌کند.


تجربه همزمان زیبایی و هیجان با رفتینگ در تور بزرگ تریشولی

نپال کشوری زیبا و کوهستانی با عبادتگاه‌های تاریخی و مردمی خونگرم است. مناظر چشم‌نواز رشته کوه هیمالیا، غارهای شگفت‌انگیز و رودهای خروشان، هر ساله گردشگران بسیاری را از چهارگوشه دنیا به این کشور جذب می‌کند. نپال همچنین دارای تفریحات بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به رفتینگ در رود بزرگ تریشولی اشاره کرد.

شما می‌توانید این تفریح را در تور نپال پاییز ۱۴۰۲و نوروز 1403 از مجموعه اسپیلت البرز تجربه کنید. در این مطلب با رود خروشان تریشولی و تفریح محبوب رفتینگ در آن آشنا می‌شوید.

 تجربه همزمان هیجان و آرامش در یک تور

 

معرفی رود تریشولی

رود تریشولی (Trishuli) یکی از شاخه‌های رودخانه نارایانی در کشور نپال است که از منطقه تبت سرچشمه می‌گیرد. جالب است بدانید که دره این رودخانه مسیری باستانی برای تجارت بین دو منطقه کاتماندو و تبت بوده است. نام تریشولی برگرفته از تریشولا یا سه گانه شیوا، خدای باستانی هندوان است. بخش انتهایی این رود نیز به‌عنوان مرز میان نپال و کشور چین به‌شمار می‌آید.

چرا رفتینگ در رود بزرگ تریشولی را انتخاب کنیم؟

رفتینگ یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی در دنیا است که با در حالت‌های گروهی و تک‌نفره انجام می‌شود. اکثر افرادی که این ورزش را تجربه کرده‌اند آن را از جمله تفریحات به‌یادماندنی می‌دانند که ترکیبی از ورزش، شادی، هیجان و دیدار از مناظر اطراف رود است. نکته اساسی در رفتینگ، پارو زدن برای حفظ تعادل در آب‌های خروشان است. بنابراین علاوه‌بر تجهیزات و لباس مناسب، شما به یک رودخانه خروشان نیاز دارید. برای ورزش هیجان‌انگیز رفتینگ، نقاط مختلفی در دنیا وجود دارند.

برخی از محبوب‌ترین مراکز رفتینگ دنیا عبارتند از:

  • رودخانه تریشولی نپال
  • رودخانه کلرادو آمریکا
  • رودخانه نوس ایتالیا
  • رودخانه زامبزی زیمبابوه
  • رودخانه مگپای کانادا
  • رودخانه جانستون شمالی استرالیا
  • رودخانه چوروح ترکیه

نپال به‌تنهایی چند مرکز محبوب رفتینگ دارد که غیر از تریشولی می‌توان به رود سان کوسی اشاره کرد. مزیت رود تریشولی در این است که رودخانه‌ای پرآب است که آب از ذوب برف و یخ در کوه‌های گانش و لنگتانگ هیمال تامین می‌شود. همچنین این رود دارای دره‌ای طولانی و پر پیچ‌وخم و بسیار زیبا با مناظری از کوه‌های هیمالیا است. از طرفی مراکز رفتینگ تریشولی با پارک ملی چیتوان نیز فاصله چندانی ندارند. بنابراین اسپیلت البرز، آژانس مسافرتی طبیعت‌گردی و گردشگری، برنامه رفتینگ در رود بزرگ تریشولی را به همسفران خود پیشنهاد می‌دهد. ما نیز در تور نوروز نپال، این برنامه را ارائه می‌دهیم.

رود تریشولی (Trishuli) یکی از شاخه‌های رودخانه نارایانی در کشور نپال است

 

تجربه رفتینگ در رود بزرگ تریشولی چگونه است؟

اولین کسانی‌که رفتینگ را در تریشولی تجربه کردند، هیپی‌های ویتنام بودند. آن‌ها در اوایل دهه 1960 میلادی در مجموعه سفرهای طبیعت‌گردی خود، این رودخانه را برای رفتینگ مناسب دیدند. در حال حاضر نیز رفتینگ یکی از محبوب‌ترین تفریحات تور نپال به‌شمار می‌آید. تریشولی رودخانه‌ای همواره پرآب است و رفتینگ در آن از بخش‌های آرام و بی‌صدا شروع می‌شود، چند تنگه هیجان‌انگیز دارد که آب در آن‌ها سرعت می‌گیرد و در برخی بخش‌ها خروشان می‌شود و قایق‌ها را به اطراف می‌چرخاند و در نهایت در منطقه آرام دیگری به پایان می‌رسد.

فاصله بین کاتماندو تا مراکز رفتینگ تریشولی در حدود 3 تا 3.5 ساعت با اتوبوس‌های گردشگری است که در مسیر رفتن به پوخارا یا پارک ملی چیتوان می‌توانیم در میانه راه این تفریح را تجربه کنیم. همچنین می‌توانیم بعد از این تفریح، با تله‌کابین از تریشولی به معبد مشهور ماناکامانا برویم. رفتینگ در رود خروشان تریشولی بر اساس برنامه‌های مراکز برگزار کننده می‌تواند بین 15 تا 60 کیلومتر باشد و گردشگران می‌توانند بر اساس ترجیح خود مسافت مورد نظرشان را انتخاب کنند. جالب است بدانید حتی کودکان نیز اجازه دارند که این تفریح را در تریشولی تجربه کنند.

گردشگری و تفریحات دیگر در رود تریشولی

رفتینگ در رود بزرگ تریشولی، فرصتی عالی برای دیدار از زیبایی‌های بکر دره این رودخانه بزرگ، سواحل بدون آلودگی این رود و مناظر کوهستانی و جنگلی اطراف آن است. در این برنامه شما همچنین با عقاید باستانی هندوان نیز آشنا می‌شوید. زیرا بر اساس افسانه‌ای که نام این رود از آن گرفته شده است، خدای شیوا، نیزه سه شعبه خود را به کوهی سنگی زد که سه شعبه رود از آن جاری شدند. آن سه شعبه، با پیوستن به یکدیگر، آب رود تریشولی را تامین می‌کنند.

رفتینگ تنها ورزش رودخانه تریشولی نیست و کایاک‌سواری و کنیونیگ یا دره‌نوردی نیز از دیگر ورزش‌ها و تفریحات این رودخانه هستند. از سوی دیگر باید بدانید که رفتینگ، یک تفریح محبوب در نپال است که در رودهای دیگر این کشور نیز انجام می‌شود.

برخی از مراکز دیگر رفتینگ کشور نپال عبارتند از:

  • رودخانه کاکانی
  • رودخانه مارشیا گاندی
  • رودخانه بوتکوشی
  • رودخانه ستی گانداگی
  • رودخانه جاگات خولا
  • رودخانه جلبیر

رفتینگ هیجان انگیز در رود تریشولی

 

بهترین زمان برای رفتینگ در تریشولی

بهترین فصل رفتینگ در تریشولی از ماه فوریه تا اواسط ژوئن و همچنین از ماه سپتامبر تا ژانویه است. اما ماه‌های جولای و آگوست دوره باران‌های موسمی در نپال هستند. بنابراین فصل پاییز و بهار از بهترین فصول سال برای تجربه این تفریح است. اسپیلت البرز به‌عنوان مجری مستقیم تور نپال، تجربه رفتینگ در تریشولی را در تور پاییز نپال و تور نوروز نپال به شما هدیه می‌کند.

آیا رفتینگ در تریشولی تفریحی ایمن است؟

سالانه ده‌ها هزار گردشگر از سراسر دنیا با سنین گوناگون رفتینگ در تریشولی را تجربه می‌کنند. متخصصان می‌گویند تا زمانی که از راهنمابی رفتینگ خود پیروی کنید و خود شما دست به رفتارهای خطرناک نزنید، هیج خطری در این برنامه شما را تهدید نمی‌کند. ایمنی این تفریح تا جایی است که انجام آن برای افراد بالای 10 سال مجاز است. همچنین این تفریح نیاز به هیچ نوعی از تمرین و آموزش ندارد. فقط کافی است جلیقه نجات خود را بپوشید و هیجانی کم‌نظیر را در این برنامه تجربه کنید.

ماجراجویی در تور نپال اسپیلت البرز

 

رفتینگ در تریشولی را در تور نپال نوروز تجربه کنید

مجموعه اسپیلت البرز به‌عنوان یک آژانس برتر در زمینه طبیعت‌گردی و گردشگری در سراسر دنیا، مجری مستقیم تور نپال است. ما سفری ایمن و به‌یادماندنی به نپال را به‌ همراه خاطراتی فراموش نشدنی برای شما تضمین می‌کنیم. رفتینگ در رود بزرگ تریشولی یکی از برنامه‌های این سفر است و از دیگر برنامه‌های این سفر می‌توان به کانوسواری در رودخانه رپتی، سافاری با فیل در عمق جنگل‌های نپال، حضور در معابد  بودایی و... اشاره کرد. برای رزرو تور نپال نوروز 1404 کافی است به صفحه تور نپال در سایت ما مراجعه کنید.


7/ بهمن/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف