WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تور آفریقا: قلب حیات وحش جهان در یک قدمی شما!

تور آفریقا: قلب حیات وحش جهان در یک قدمی شما!

9/ دی/1398

بیشتر ما آفریقا را با صحراهای بزرگش و به عنوان یک قاره گرم و وسیع می‌شناسیم اما کمتر کسی می‌داند که آفریقا، حیات وحشی دارد


که در جهان بی‌نظیر است. در تور آفریقای اسپیلت البرز برای نوروز نود و نه از سه کشور زیبای این قاره‌ی سبز و گرم بازدید می‌کنیم و طبیعتشان را از نزدیک می‌بینیم. در یک سفر نه روزه، صحراهای کنیا را تماشا می‌کنیم. با سافاری در قلب تانزانیا سفر می‌کنیم و زنگبار زیبا را می‌بینیم. آماده هستید؟

 

طبیعت نفس‌گیر تانزانیا

تانزانیا متمرکزترین و بیشترین نقاط زندگی جانوری در آفریقا را دارد. تنها در این کشور، بیش از هزار و صد گونه پرنده زندگی می‌کنند. اهالی این کشور به پارک‌های ملی گردشگری و مناطق حفاظت شده جانوری‌شان هم حسابی افتخار می‌کنند. منطقه حفاظت شده سلوس (بزرگ‎ترین در دنیا) هم در این کشور قرار دارد. بیش از صد و بیست هزار فیل، صد و شصت هزار بوفالو و دو هزار کرگدن در این منطقه در زیست بوم طبیعی خودشان زندگی‌ می‌کنند. علاوه بر این، سلوس میزبان تعداد زیادی کروکودیل و سگ وحشی آفریقایی هم هست. پارک حیات وحش گرونگرو (که بازدید از آن را در برنامه تور نوروزی‌مان داریم) هم یکی از پارک‌های معروف آفریقا و بکرترین دهانه آتش‌فشان در دنیاست. در این پارک که یک میراث جهانی یونسکو هم هست، دشت‌های پوشیده از چمن به دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می‌رسند، جنگل‏ با کوهستان برخورد می‌کند و موجودات زیادی در لا به لای درختانش زندگی می‌کنند.

 

نایروبی، یک شهر آفریقایی مدرن

شهر نایروبی پایتخت کنیا، یک شهر کاملا مدرن است که بازدید از آن نیاز به یک روز کامل دارد! نایروبی پیشرفته‌ترین شهر شهر آفریقا و قلب تپنده کنیاست. یک جنگل آهنی که در کنار خودش مناطق طبیعی زیبایی هم دارد. رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگ این شهر انواع غذاها و نوشیدنی‌های کنیایی را برای گردشگران سرو می‌کنند و روز هفتم تور نوروزی ما تماما به گردش در این شهر اختصاص پیدا کرده. در این روز در شهر نایروبی گشت و گذار می‌کنیم و اقامتمان هم در یک هتل چهارستاره خواهد بود. نایروبی همچنین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دوست‌دار محیط زیست در دنیاست. پس از ده سال تلاش مسئولان، حالا استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در این شهر کاملا ممنوع شده. ساخت، فروش و استفاده از این کیسه‌ها در نایروبی جریمه نقدی دارد و حتی می‌تواند فرد را به زندان بفرستد!

  

شهر سنگی زنگبار، سفری به قلب تاریخ

زنگبار به معنی شهر سنگی است، شهری که همه سازه‌هایش از قلعه‌ها تا بازارها از سنگ ساخته شده‌اند و بهترین نماینده فرهنگ شرق آفریقاست. بافت تاریخی و محلی این شهر، هنوز دست نخورده باقی مانده و از آن جایی که در طور تاریخ محلی برای تجارت بوده، المان‌هایی از معماری اروپایی، هندی و حتی عرب را می‌شود در گوشه و کنارش پیدا کرد. شهر سنگی در شرق زنگبار، قلب این منطقه است که با گشت و گذار در آن می‌توانید از مسجدها و تجارت‌خانه‌های چند صد ساله دیدن کنید و در یک کافه سنگی، یک لیوان قهوه محلی بنوشید. قلعه‌های سنگی این شهر در بستر جنگل جوزانی قرار دارند و همنشینی چمن و سنگ منظره‌ای به وجود آورده که نوروز امسال شما را می‌سازد!

 

کیلوا، شهر شیرازی‌ها در آفریقا

در قرن هشتم میلادی، منطقه کیلوا کیسیوانی رونق اقتصادی زیادی پیدا کرد و به نوعی مهاجرپذیر شد. مردم زیادی از کشورهای خاورمیانه (از جمله عربستان) به این شهر رفتند و با محصولات بومی‌شان تجارت کردند. همزمان، شیراز دچار یک دوره خشکسالی شدید شد و از آن جایی که مردم این شهر با همسایگان عربشان تجارت داشتند، آوازه کیلوا به شیراز هم رسید. مردم زیادی از این شهر از طریق دریا به کیلوا رفتند و همان جا ساکن شدند. این روزها هنوز بازماندگان این مهاجران مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند که نژاد "شیرازی" نام دارند. ما در تورمان این شهر و بناهای مختلفش را از نزدیک می‌بینیم و با فرهنگ مردمش آشنا می‌شویم.

 

قبایل ماسایی

این قبایل آفریقایی در کنیا و بخش‌هایی از تانزانیا زندگی می‌کنند و هنوز همان سبک زندگی را دارند که پنج میلیون سال پیش داشته‌اند. مردان این قبیله‌ها با چوب‎‌دستی‌های بزرگ و رداهای رنگارنگشان، هر روز در صحرا می‌گردند و از خانه‎‌هایشان مراقبت می‌کنند. ساختن سرپناه، صنایع دستی و کسب درآمد اما بر عهده زنان است. بر خلاف چیزی که بسیاری از توریست‌ها فکر می‌کنند مردم ماسایی شکارچی نیستند و از دام‌هایشان برای خورد و خوراک استفاده می‌کنند. اگر عاشق آشنایی با فرهنگ‌های مختلف دنیا هستید، این تور نوروزی را از دست ندهید.

 

  یک تور نُه روزه به مقصد گرم‌ترین قاره جهان

  •  سافاری در خاص‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های حیات وحش جهان: گرونگرو و مانایارا
  •  بازدید از قبایل بدوی ماسایی
  • اسنورکلینگ در آب‌های مرجانی جزیره زنگبار در اقیانوس هند
  • دیدار از جزیره لاک‌پشت‌های غول‌پیکر
  • بازدید از شهر سنگی زنگبار
  • بازدید از کیلوا، مقصد مهاجرت تاریخی شیرازی‌ها به آفریقا
  • دیدار از نزدیک با فرهنگ مدرن آفریقا در شهر بزرگ نایروبی
  •  دیدار از دریاچه زیبای نایواشا و قایق‌سواری بر روی این دریاچه

 این‌ها خلاصه برنامه‌های تور 9 روزه ما در آفریقا هستند. این تور نوروزی از 29 اسفند شروع می‌شود و در تمام طول آن ما در هتل‌های چهار و پنج ستاره اقامت خواهیم داشت. این تور را می‌توانید به صورت آنلاین رزرو کنید. برای رزرو تور و دانشستن اطلاعات کامل و جزئیات روز به روز اقامت، غذا و… به این صفحه مراجعه کنید.


9/ دی/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف