WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور برگزار شده است.

اوج کویر نوردی (Multi Activtiy)

اتوبوس VIP تک صندلی 30 نفره - نوروز 97
3 روزه
از 6 فروردین 1397
تماس با اسپیلت البرز کد 1929
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: دوشنبه 1397/01/06 - ساعت 05:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل در محل قرار حضور یابید.)
  • مدت: 3 روزه از 6 فروردین (3 روز و 2 شب)
  • زمان بازگشت: 1397/01/08 حدود ساعت 22:00
  • اقامت: 2 شب کمپ مجهز
  • تعداد وعده‌های غذایی: 8 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: اتوبوس VIP تک صندلی30نفره

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

اوج کویر نوردی (Multi Activtiy)

1- قسمت هایی از مسیر که سواره طی می کنیم: تهران تا منطقه را با ماشین توریستی می رویم، بخشی از مسیر سفر با قافله شتر خواهد بود، بخشی به صورت آفرود و سافاری هیجان انگیز درفراز و نشیب تپه های ماسه ای و بخشی دیگر عبور از بستر دریاچه نمک که همه آنها به نظر غیر قابل عبور می رسد، بخش دیگر مسیر طی جاده های کوهستانی وسط کویر و بخشی نیز از میان جنگل های گز و تاق کویری.

2- قسمت هایی که پیاده می رویم: بخشی از طی مسیر در میان تاق زار، یک قسمت در لابه لای رمل های ماسه ای کاملاً بکر، بخشی در بستر دریاچه نمک، قسمتی در جزیره سرگردان، مسیری هم کوه پیمایی در منطقه یخاب و بخشی نیز تجربه کویر پیمایی شبانه زیر آسمان پرستاره خواهد بود.

3- قسمت های بخور بخور: نوش جان کردن ماهی قزل آلای کویر! بله تعجب نکنید قزل آلایی که در کویر پرورش می یابد. نوش جان کردن چلوکباب لذیز شتر، نوش جان کردن کتلت بسیار خوشمزه بز، نوش جان کردن دمنوش از گیاهان کویری، امکان نوش جان کردن غذاهای غیر گوشتی برای همسفرانی که از قبل اعلام کرده باشند، نوش جان کردن شربت عرقیجات منطقه، نوش جان کردن سالاد و سبزی تازه در تمام وعده های غذایی، نوش جان کردن دو نوع میوه فصل در هر روز، نوش جان کردن تنقلات و خشکبار.

4- امکانات اقامتی و بهداشتی: چادر های دو نفره که در اختیار همه همسفران قرار می گیرد، علاوه بر آن چهار باب اتاق دارای بخاری نیز موجود است که به عنوان محل اجتماعات و دور همی گروه از آن ها استفاده می کنیم(در صورت سرد بودن هوا همسفرانی که دوست داشته باشند می توانند شب را در این اتاق ها بخوابند). در کمپ های شبانه این تور برق برای شارژ نمودن دوربین و موبایل و روشنایی لازم برای شب مهیاست، در کمپ ها آب شرب، سرویس بهداشتی صحرایی و مایع دستشویی وجود دارد، در کنار کمپ یک چادر حمام برپا می کنیم تا همسفرانی که انگیزه زیادی برای استحمام صحرایی دارند بتوانند تجربه نمایند(البته با گرم کردن آب توسط خودشان روی آتش)، در طول مسیر آب شرب به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی نیست.

5- قسمت های آموزشی و انتقال تجربه توسط راهنمایان: آشنایی با جغرافیای کویر مرکزی ایران، آشنایی با انواع پوشش گیاهی کویر مرکزی و چگونگی دسترسی آنها به آب، آشنایی با انواع پوشش جانوری کویر و چگونگی دسترسی پرندگان کویر مرکزی ایران به آب. آشنایی با انواع فسیل های دریایی موجود در منطقه، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کویر نشینان و بازی ها و سرگرمی آنان، آشنایی با آسمان کویر و ستاره های کلیدی در جهت یابی شبانه.

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز کمپ اسپیلت البرز کمپ مجهز -
2 کمپ اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز کمپ اسپیلت البرز کمپ مجهز -
3 کمپ اسپیلت البرز کمپ اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 2 شب کمپ مجهز
سهم اسپیلت البرز کلا 8 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 3 وعده ناهار 2 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 3 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
با اتوبوس VIP تک صندلی 30 نفره به سوی اتوبان قم حرکت کرده و صبحانه ای دلچسب و کامل در رستوران میل میکنیم، به آران و بیدگل که رسیدیم در ماشین های آفرود جا به جا می شویم و سپس می رویم به چاله چارتاقی تا آشنا شویم با کشاورزی بدوی در کویر، همچنین از رمز و راز جنگل های کویری و چگونه زیستن جانوران و گیاهان در مقابل کم آبی آگاه می شویم، از کلوتهای کویر در مسیر جاده ابریشم بازدید و عکاسی می کنیم، صرف ناهارمان در کمال ناباوری از ماهی کباب قزل آلای لذیذ کویری خواهد بود در کنار یک برکه زیبا!.
از این پس مسیرمان را با کاروان شتر ادامه می دهیم تا به محل برپایی کمپ اسپیلت در بکرترین نخلستان کویر و به دور از هیاهو برسیم، بعد از برپایی چادر هایمان نظاره‌ گر ناپدید شدن لحظه به لحظه خورشید خواهیم بود و در هوای گرگ و میش بعد از غروب شاهد پیدا شدن دونه به دونه ستاره ها میشویم، به مرور آسمان کویر پر از ستاره شده و ما را در بر می گیرد تا سکوت شب را تجربه کنیم، صرف شام و شب نشینی پایان بخش فعالیت پرثمر امروزمان خواهد بود تا پس از آن خوابی دلچسب را در عمق کویر داشته باشیم.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
صبحگاهان برای دیدن طلوع خورشید در نخلستان بیدار می شویم و سپس صرف صبحانه ای دلچسب، می رویم تا از کاروانسرای کویری شاه عباس این دژ مستحکم بازدید کرده و با تاریخ و معماری آن آشنا شویم.
راهمان را با ماشین های آفرود ادامه میدهیم تا نوع دیگری از فعالیت را داشته باشیم، باید از بستر دریاچه نمک با هیجان کامل عبور کنیم تا به جزیره برسیم، گشت و گذاری در مرتفع ترین قسمت های این جزیره تنها مانده و سرگردان خواهیم داشت حالا می توانیم از بلندای جزیره به وسعت حیرت انگیز دریایی از نمک دور تا دورمان پی ببریم، در حال پیاده روی بر روی پولیگون های زیبای نمک صدای خش خش زیر پا آرام جانمان خواهد بود، صحنه های بدیع منطقه را با دوربین های عکاسی مان ثبت می نماییم.
از این پس نوع فعالیت باز هم تغییر می کند به شکلی که آدرنالینمان فوران نماید، با ماشین های آفرود در اوج هیجان 2 ساعت از مسیر سفر را در میان بکر ترین رمل‌های ماسه ای کویر که هیچ بنی بشری به جز خودمان در آنجا نیست طی کنیم.
باز هم زمان تغییر فعالیت فرا رسیده"ماساژ درمانی کف پاها"! دو ساعت بعدی از مسیر سفر که بسیار هم دلچسب و جذاب است را پیاده می رویم، بخش از این پیاده روی با پای برهنه خواهد بود بر روی رمل های ماسه ای لطیف کویر به منظور ماساژ طبیعی کف پا، کل این دو ساعت پیاده روی مان در فراز و نشیب دست نخورده ترین تپه های ریگ روان انجام می شود، استراحت های لازم را در بین راه خواهیم داشت تا آرامش وصف نا پذیری را تجربه نماییم و از مناظر بدیع منطقه لذت ببریم.
حالا بعد از این همه فعالیت های متنوع به محل کمپ ناهار می رسیم، در این آبادانی کوچک کویری چلوکباب شتر چقدر لذت بخش است!. استراحت کافی و ادامه مسیر در بخش دیگری از جاده ابریشم، طبیعت این منطقه کاملاً متفاوت است، ما می توانیم کوه های رنگارنگ را نظاره کنیم و در منطقه "فسیل آباد" انواع آبزیان به جا مانده از تاریخ(همان دورانی که کویر امروزی در زیر دریا ها بوده)را در قالب فسیل مشاهده کنیم.
عصرگاهان به محل کمپ دوم اسپیلت برای اقامت شبانه می رسیم، وقت آزاد تا زمان صرف شام و شب نشینی دور آتش زیر آسمان پر ستاره، حالا باز هم تجربه خوابی آرام با سکوت وصف ناشدنی اما در کمپی کوهستانی در دل کویر پایان بخش امروزمان است.
صبحانه در کمپ توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 3
صبحگاهان برای دیدن طلوعی دیگر بیدار می شویم، تماشای پخت نان در تنور هیزمی که توسط راهنمایان این تور انجام می شود نیز خالی از لطف نیست و سپس صرف صبحانه، امروز فعالیت مان از نوعی دیگر است (یک کوهنوردی سبک و جذاب در میان کویر) صعود قله "پنیری" و ادامه تا قله زیبای "کله قندی" از فراز این کوه صخره ای تا دور دست ها را می توان دید و عکاسی نمود. در یکسو قله زیبای کرکس را داریم و در سوی دیگر دریاچه نمک و در دیگر سو قله کویری یخاب و قله باباخان را می بینیم.
برای صرف ناهار و استراحتی کوتاه به سوی کمپ باز می گردیم، آخرین جاذبه مان بازدید از قلعه کرشاهی یا قلعه (دزدها) در قسمت دیگری از جاده ابریشم خواهد بود و پس از پیمودن مسیری نسبتاً کوتاه از کویر خارج می شویم.
حدوداً ساعت 16 در ابوزید آباد به ماشین اصلی مان می رسیم و با یک دنیا خاطره به تهران باز میگردیم تا حدوداً ساعت 21 به میدان آرژانتین برسیم.
صبحانه در کمپ توسط اسپیلت البرز ناهار در کمپ توسط اسپیلت البرز
در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.