WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
جزیره ماداگاسکار

ماداگاسکار را بهتر بشناسید- قسمت اول

ماداگاسکار را بهتر بشناسید- قسمت اول

30/ خرداد/1398

کشور ماداگاسکار در ذهن بیشتر ما کشوری با جاذبه‌های طبیعی فراوان است که چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. 


کشور ماداگاسکار در ذهن بیشتر ما کشوری با جاذبه‌های طبیعی فراوان است که چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. قاره آفریقا که کشور ماداگاسکار هم در این قاره قرار دارد با جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز مقصد مناسبی برای تور طبیعت‌گردی و سفر ماجراجویانه محسوب می‌شود و به هر کسی که دنبال هیجان و آشنایی با سبک تازه‌ای از همه‌چیز، پوشش گیاهی گرفته تا فرهنگ و رسوم مردم است تور ادونچر و تور تفریحی ماداگاسکار پیشنهاد می‌شود. با جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار بیشتر آشنا شوید:

 

ماداگاسکار کجا است؟

جمهوری ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند است که حدود 400 کیلومتر با ساحل شرقی آفریقا فاصله دارد. جزیره ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ در دنیا است و این کشور شامل این جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک‌تر در اطراف می‌شود. مالاگایی و فرانسوی دو زبان رسمی کشور هستند. واحد پول این کشور نیز آریاری مالاگاسی است. پایتخت ماداگاسکار آنتاناناریوو است که با جاذبه‌های گردشگری‌اش هر سال میزبان گردشگران تور تفریحی و سفر ماجراجویانه است.

 

همه‌چیز درمورد پایتخت ماداگاسکار، آنتاناناریوو

  • آنتاناناریوو بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ماداگاسکار است. این شهر قلب سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی ماداگاسکار است و بنابراین شهر مهمی در ماداگاسکار محسوب می‌شود و از مقاصد تور ادونچر و سفر ماجراجویانه برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار است.
  • جمعیت شهر در سال 2013، 2.1 میلیون نفر برآورد شده است.
  • این شهر تاریخی غنی هم دارد و در قرن هفدهم میلادی بنا شد. به دلیل این تاریخ غنی بناهای تاریخی این شهر هم دیدنی و جزو جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار هستند و نباید در تور تفریحی از آن‌ها غافل شد.
  • بخش تجاری شهر به آنالاکلی مشهور است. جمعه‌ها به عنوان روز خرید درنظر گرفته شده و جمعه‌بازارها در نقاط مختلف شهر مشهور هستند. چرخ زدن در بازار یکی از جذابیت‌های سفر ماجراجویانه است.

آنتاناناریوو

 

با مکان‌های دیدنی آنتاناناریوو آشنا شوید:

برج رووا: برج مستحکم رووا یا مانجاکامیاندا یکی از نمادهای پادشاهی ایمرینا است که همچون نگینی در بلندترین تپه شهر می‌درخشد. درون این برج بناهای متعدد دیگری از جمله قصر ملکه و کلیسا وجود دارند. متاسفانه سال 1995 در برج رروا آتش‌سوزی اتفاق افتاد اما در حال حاضر بازسازی شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای تور تفریحی و سفر ماجراجویانه و از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار است. چشم‌انداز عالی برج به شهر خیره‌کننده است و ترکیب آن با بنای این برج تاریخی تور ماجراجویانه به یادماندنی را رقم می‌زند.

برج رووا

 

پارک ملی آنداسیبه: در تور طبیعت‌گردی بازدید از پارک ملی آنداسیبه را حتما لحاظ کنید. پارک ملی آنداسیبه خانه‌ی 11 گونه‌ی لمور است که دیدن این حیوانات در تور ادونچر خالی از لطف نیست. بزرگ‌ترین گونه‌ی این لمورها «ایندری» نیز در این پارک ملی زندگی می‌کنند. پارک ملی آنداسیبه با پایتخت ماداگاسکار آنتاناناریو فاصله چندانی ندارد و بازدید از آن در تور تفریحی کار آسانی است. پارک آنداسیبه به دو بخش پارک ملی مانتادیا و منطقه آنالامازوآترا تقسیم می‌شود و تور ماجراجویانه این پارک ملی هیجان‌انگیز و از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار است.

 

آندوهالو:

قصر آندوهالو اولین خانه‌ی جمعه بازار بود و تمام مراسم‌های رسمی پادشاهی در این قصر برگزار می‌شد.

کلیسای بین‌المللی آندوهالو که ابتدا با چوب ساخته شده بود و در سال 1892 مجددا با آجر قرمز ساخته شد.

کلیسای جامع کاتولیک رومی آندوهالو که این بنا هم ابتدا چوبی بود و بعد در سال 1890 با سنگ ساخته شد. این بنا کار کشیشی به نام پدر آلفونس بود.

سه بنای آندوهالو بناهای تاریخی هستند که در تور تفریحی برای بازدید ارزشمند و جزو جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار هستند.

اگزاتیک پارک ماداگاسکار: در تور ادونچر همیشه لازم نیست از مسیرهای خطرناک گذشت بلکه گاهی آشنایی با حیواناتی عجیب که تا به حال ندیده‌ایم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جالب باشد. اگزاتیک پارک ماداگاسکار باغ وحشی است که در آن می‌توانید با انواع خزندگان و حیوانات دیگر آشنا شوید و حتی از نزدیک آن‌ها را لمس کنید.

اگزاتیک پارک ماداگاسکار که به نام‌های مزرعه پروانه پِی‌ریِراس، مزرعه طبیعی پی‌ریراس و مزرعه خزندگان ماندراکا هم شناخته می‌شود باغ وحشی است که طبیعت‌شناس فرانسوی آندره پی‌ریراس آن را بنا کرد و به همین دلیل به این نام هم شناخته می‌شود. در اگزاتیک پارک ماداگاسکار انواع خزندگان مثل آفتاب‌پرست‌ها، ایگوانا و قورباغه‌ها، کروکودیل‌ها و پروانه‌ها وجود دارند و با این تنوع جانور می‌توان بازدید از اگزاتیک پارک ماداگاسکار را به نوعی تور طبیعت‌گردی محسوب کرد. گونه‌های این خزندگان مختص ماداگاسکار هستند و در کشورهای دیگر یافت نمی‌شوند. جذابیت اگزاتیک تور ادونچر پارک ماداگاسکار در این است که شما می‌توانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک این حیوانات را ببینید و حتی پوست آن‌ها را لمس کنید. با انتخاب تور ماداگاسکار می‌توانید سفر ماجراجویانه به آفریقا را تجربه کنید.

 

نکاتی جالب درمورد ماداگاسکار

  • نام ماداگاسکار اولین بار در خاطرات جهانگرد ونیزی مارکوپولو دیده شده.
  • حدود 88 میلیون سال پیش این جزیره از شبه هند جدا شد و این مسئله باعث شد پوشش گیاهی و حیوانات این جزیره مختص به خودش باشند و 90% حیات وحش این جزیره در هیچ‌جای دیگری از کره زمین پیدا نشود که سبب پرطرفدار شدن این کشور برای تور طبیعت‌گردی و تور ماجراجویانه شود.
  • تا اواسط قرن نوزدهم بناهای آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار از چوب، چمن و دیگر مصالح طبیعی ساخته می‌شدند تا اینکه مبلغان مذهبی اتگلیسی آجر را به عنوان مصالح مناسبی برای ساختمان به ساکنین معرفی کردند.
  • کشاورزی یکی از منابع درآمد کشور ماداگاسکار است و شالیزارهای برنجی که در روستاهای اطراف شهر وجود دارند منظره زیبایی ایجاد کرده‌اند و از جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار هستند.
  • در میان هنرهای رایج در ماداگاسکار ادبیات شفاهی و کتبی پرطرفدار هستند و علاوه بر داستان‌هایی که سال‌ها سینه به سینه نقل شده امروزه هم مسابقات شعر و ضرب‌المثل در سطح کشور برگزار می‌شود.

ماداگاسکار کشوری با تنوع وسیعی از گیاهان، حیوانات و مناظر است. برای آشنایی با سایر جاذبه‌های این کشور بخش دوم مطلب را ببینید.


30/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف