WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
جاذبه های تاریخی بی نظیر در کنار جاذبه های طبیعی

با جاذبه‌های طبیعی یونان آشنا شوید

با جاذبه‌های طبیعی یونان آشنا شوید

25/ خرداد/1398

بیشتر افراد یونان را به تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیرش می‌شناسند اما زیبایی‌های یونان به این‌ها محدود نمی‌شود 


و دلایل دیگری هم برای اغنای شما برای انتخاب یونان به عنوان مقصد سفر ماجراجویانه و تور تفریحی وجود دارد. جاذبه‌های طبیعی یونان هم جزو جاذبه‌های گردشگری خیره‌کننده تور اروپا هستند. جاذبه‌های طبیعی یونان شامل دریاچه‌ها، قله‌ها، آبشارها و بسیاری موارد دیگر است. با جاذبه‌های طبیعی یونان بیشتر آشنا شوید:

طبیعت‌گردی در آتن

فضاهای سبز آتن نقش مهمی در آب و هوای شهر ایفا می‌کنند و همچنین محیطی مناسب برای استراحت شهروندان دارند. به جزو شهروندان  گردشگرانی که سفر ماجراجویانه به آتن را انتخاب کرده‌اند نیز از تماشا و گذران وقت در این فضاهای سبز لذت می‌برند و پشیمان نمی‌شوند. با برخی از جاذبه‌های طبیعت در آتن بیشتر آشنا شوید تا برای مقصدها تور تفریحی خود راحت‌تر تصمیم بگیرید:

  • لایکابتوس: افسانه‌ها می‌گویند این تپه تخته سنگی بوده که الهه یونانی آتنا حمل می‌کرده و نزدیکی آتن به دلیل شنیدن خبری بد از دستش افتاده. حقیقت هم می‌گوید این تپه از جاذبه‌های گردشگری آتن است و چشم‌انداز خوبی به شهر دارد.
  • پارنیتا: محوطه‌ای کوهستانی است که افراد علاقه‌مند به سفر ماجراجویانه در تور اروپا را به خود جلب می‌کند. این منطقه علاوه بر اینکه جزو جاذبه‌های طبیعی یونان است، ارزش تاریخی هم دارد.
  • هایمتوس: در گذشته عبادتگاهی مهم و همچنین معدن سنگ مرمر بوده. امروزه هم به آسمان آبی و هوای پاکش مشهور است و جزو جاذبه‌های گردشگری آتن.
  • دریاچه ماراتن: در فاصله 28 کیلومتری مرکز آتن دریاچه ماراتن قرار دارد که یکی از تماشایی‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی آتن است. این دریاچه مصنوعی است با این حال بسیار دیدنی است و جزو جاذبه‌های گردشگری تور تفریحی و تور اروپا محسوب می‌شود.

آتن

سواحل تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان و علاوه بر مکان‌های تاریخی جزو معروف‌ترین‌ها در جاذبه‌های طبیعی یونان است. یکی از جاذبه‌های گردشگری تسالونیکی سواحل آن است که بازدید از آن‌ها اوقاتی خوش در تور تفریحی رقم می‌زند. از میان معروف‌ترین این سواحل برای انتخاب در تور اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل آگیا تریادا محیطی خانوادگی و مناسب دارد و به با فاصله کم دسترسی سریع به آن ممکن است. آب دریا در این ساحل بسیار شفاف و تماشایی است و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی یونان محسوب می‌شود. امکانات این ساحل هم مناسب است و رستوران‌ها برنامه‌های موسیقی زنده دارند.
  • ساحل اسپرووالتا علاوه بر هتل و رستوران امکانات کمپ هم دارد و برای کسانی که در سفر ماجراجویانه و تور تفریحی ترجیح می‌دهند یک شب کنار دریا بگذرانند امکانات خوبی دارد. محیط این ساحل هم خانوادگی و مناسب است.
  • ساحل پره‌آ هم انواع رستوران‌ها و هتل‌ها را دارد و برای اقامت محیطی خانوادگی و مناسب است البته به دلیل فاصله کم بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شب را در ساحل اقامت نکنند. علاوه بر این اجرای برنامه‌های تفریحی شبانه هم جزو جاذبه‌های گردشگری این ساحل است. اگر چندان اهل ساحل نیستید و دوست دارید روی آب گردش کنید و اطراف را ببینید، قایق‌هایی هم برای این گردش آبی فراهم است.
  • ساحل اپانومی هم محیطی خانوادگی و مناسب دارد و امکانات این ساحل هم مناسب است.

با انتخاب تور یونان می‌توانید از این جاذبه‌های طبیعی یونان و دیگر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی در تور تفریحی و سفر ماجراجویانه دیدن کنید.

سواحل تسالونیکی

متئورا

متئورا منطقه‌ای وسیع در مرکز یونان و نزدیک به کوه‌های پیندوس است. اهمیت و ویژگی خاص متئورا که سبب می‌شود در تور اروپا یکی از جاذبه‌های گردشگری و مقاصد همیشگی افرادی باشد که سفر ماجراجویانه دارند، مجموعه تخته‌سنگ‌های بزرگ آن است که معابدی در آن ساخته شده. این منطقه که جزو مناطق معرفی شده یونسکو هم هست جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی یونان است و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. شکل این تخته‌سنگ‌ها و معابد ساخته شده سبب شده این مکان حالتی رازآمیز پیدا کند و در تور اروپا مشتریان زیادی داشته باشد. در متئورا نیز برخی مکان‌ها نسبت به سایر جاهای آن دید بهتری دارند و معروف‌تر هستند:

صخره‌ی غروب آفتاب: بهترین مکان‌های متئورا که چشم‌اندازی پانوراما به دره و معابد دارند و با نبود هیچ معبدی اطراف‌شان مشخص می‌شوند دو صخره طلوع و غروب آفتاب هستند. تماشای غروب و طلوع آفتاب از این دو دره یکی از لحظات مسحورکننده زندگی هر فردی است و امتحان آن در تور تفریحی حتما توصیه می‌شود.

متئورا

جزایر جنوب آتن

اگر حین تور تفریحی و سفر ماجراجویانه در میان جاذبه‌های طبیعی یونان ایده‌ی دیدن جزیره‌ها قلقلکتان می‌دهد بهتر است دست به کار شوید. حمل و نقل‌های توریستی با کشتی‌های کروز انجام می‌شود ویکی از پرطرفدارترین تورها، تور یک‌روزه‌ی کروز همراه با شوی فولکلور و بازدید از جزایر هیدرا، پروس و اجیناست. حمل‌ونقل مسافر از سه بندر اصلی پیرائوس، رفینا و لویرون انجام می‌شود و سالانه هزاران مسافر را جابه‌جا می‌کند. با جزایر جنوب آتن آشنا شوید:

  • اجینا: جزو نزدیک‌ترین جزیره‌ها به آتن با جاذبه‌های گردشگری شامل جاذبه‌های طبیعی یونان و جاذبه‌های تاریخی.
  • هیدرا: کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌های هیدرا افرادی که تور اروپا را انتخاب کرده‌اند به بازدید ترغیب می‌کند. ضمنا هیدرا برای پیاده‌روی جای بسیار مناسبی است و در سفر ماجراجویانه بازدید از هیدرا را لحاظ کنید.
  • اسپتسس: در این جزیره ماشین ممنوع است و می‌توانید از هوای پاکیزه شهر بهره‌مند شوید.
  • آگیستری: این جزیره با جاذبه‌های گردشگری آبی از جمله امکانات شنا و غواصی آخر هفته‌های شلوغی را تجربه می‌کند.

تعداد جزیره‌های جنوب آتن به این چند مورد محدود نمی‌شود، اگرچه امکانات همه تقریبا شبیه هم است.


25/ خرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف