WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
جاذبه‌های تاریخی یونان جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری

با جاذبه‌های تاریخی یونان آشنا شوید

با جاذبه‌های تاریخی یونان آشنا شوید

26/ خرداد/1398

اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید، یونان بهترین مقصد است و جاذبه‌های تاریخی یونان جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند. 


یونان مانند ایران تمدنی کهن است و تاریخی پراهمیت و غنی دارد. با توجه به سابقه تاریخی با ایران اهمیت دیدن این کشور بیش از پیش می‌شود. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید، یونان بهترین مقصد است و جاذبه‌های تاریخی یونان جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند. در تور اروپا یونان برای ایرانیان به آتن و جزیره سانتورینی خلاصه می‌شود در حالی که یونان کشوری با دیدنی‌های بی‌شمار است. با جاذبه‌های تاریخی یونان این کشور کهن آشنا شوید:

 

  1. آکروپولیس آتن

آکروپولیس در شهر آتن معروف‌ترین جاذبه میان جاذبه‌های تاریخی یونان و جاذبه‌های گردشگری در دنیا است. آکروپولیس اواسط قرن پنجم پیش از میلاد مسیح ساخته شده دوره‌ای که به عصر طلایی آتن مشهور بود. مشهورترین بنای ساخته شده در آکروپولیس پارتنون است. البته بناهای مشهور دیگر نیز از جمله پروپیلیا، ارکتئون و معبد آتنا نایک هم در آکروپولیس قرار دارند. مختصری درمورد بناهای مشهور آکروپولیس بخوانید:

پارتنون

گفتن ندارد که در تور تفریحی و تور اروپا بازدید از پارتنون در آتن واجب است. این جاذبه گردشگری و تاریخی سال 447 پیش از میلاد ساخته شد. بالا رفتن از پله‌های این معبد سخت و طاقت‌فرساست و باید کفش مناسب و آب کافی همراه داشته باشید. اما با بالا رفتن متوجه می‌شوید تحمل سختی‌های دیدن این جاذبه تاریخی یونان ارزشش را داشته و از حجم زیبایی و تاریخ زیرپای‌تان حیرت‌زده می‌شوید.

معبد آتنا نایک

این معبد به احترام آتنا الهه‌ی پیروزی 420 قبل از میلاد ساخته شده. ستون‌های معبد کروی و شیاردار هستند و روی آن‌ها المان‌های زنانه قرار داده شده.

معبد ارکتئون

ارکتئون جزو جاذبه‌های تاریخی یونان است که بین سال‌های 421 تا 407 پیش از میلاد ساخته شده و در قسمت شمالی آکروپولیس واقع شده است. این معبد به نام قهرمان آتنی اریکتونیوس ساخته شده و به خدایان پوزیدئون و الهه آتن و نگهدار شهر پولیاس تقدیم شده.

 آکروپولیس جزو جاذبه‌های تاریخی یونان است که تماما از مرمر مرغوب است و بهترین صنعتگران آن دوره در ساخت آن مشارکت کرده‌اند. در گذشت قرن‌ها پس از ساخت آن و با وقوع جنگ‌ها بخش زیادی از این جاذبه تاریخی یونان ویران و نابود شده. دو نابودی بزرگ اخیر در سال‌های 1687 و 1816 اتفاق افتاده است. با وجود این نابودی‌ها این بنا هنوز شکوه و عظمتی دارد که بهتر است حین تور اروپا از آن غافل نشوید.

معبد ارکتئون

 

  1. دلفی باستانی

دلفی که در دامنه کوه پارناسوس قرار دارد یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی یونان محسوب می‌شود. اگر نام معبد دلفی به گوش‌تان خورده باشد، جالب است بندانید که در زمان‌های گذشته یکی از مشهورترین مکان‌های مقدس محسوب می‌شد و زائران زیادی از مدیترانه برای زیارت و درخواست به دلفی و نزد الهه آپولو می‌آمدند. شهرت دلفی در میان جاذبه‌های تاریخی یونان به مکانی مذهبی محدود نمی‌شود و مرکز سیاسی و نظامی دولت-شهرهای زیادی بوده است. مشهورترین جاذبه‌های تاریخی یونان در دلفی که نباید در تور تفریحی از آن‌ها غافل شوید عبارتند از:

  • معبد آپولو
  • تئاتر باستانی
  • استادیوم باستانی
  • معبد آتنا
  1. شهر تسالونیکی و برج سفید

بسیاری فکر می‌کنند جاذبه‌های گردشگری یونان فقط به آتن محدود می‌شود و در تور اروپا تنها به این شهر اکتفا می‌کنند در حالی که سایر شهرهای یونان از آتن چیزی کم ندارند. برج سفید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی یونان در شهر تسالونیکی است. این جاذبه گردشگری که در گذشته زندان و محل اعدام مجرمان بوده، اواخر قرن پانزدهم به دست عثمانی‌ها ساخته شد. این بنا جایگزین برج مراقبتی شد که در دوران بیزانسی‌ها ساخته شده بود. برج سفید در طول سال‌ها به نام‌های مختلفی از جمله:

  • برج شیر
  • برج خون
  • برج جنی‌سری یا به ترکی ینی‌چری به معنی یگان امپراتوری

شناخته می‌شد.  شکل ظاهری برج سفید در قرن نوزدهم طراحی شد، یکی از زندانیان در ازای آزادی سفیدکاری دیوارها و نما را به عهده گرفت و برج را به حالت فعلی درآورد. با انتخاب تور یونان می‌توانید از شهر تسالونیکی و این بنا در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری یونان دیدن کنید.

 

  1. صخره‌های سحرآمیز و صومعه‌های جادویی متئورا

متئورا در میان جاذبه‌های گردشگری یونان از زیباترین و عجیب‌ترین مکان‌ها است. متئورا یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در یونان است و سالانه حدود دو میلیون گردشگر در تور تفریحی از آن بازدید می‌کنند. متئورا مکانی صخره‌ای است که علاوه بر جاذبه طبیعی، میزبان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه معبدهای ارتودکس در یونان است. زمان دقیق ساخت این معبدها مشخص نیست اما احتمالا به قرون 11 و 12 میلادی بازمی‌گردد. از بیست معبد ساخته شده تنها 6 عدد باقی مانده‌اند که در تور اروپا نباید آن‌ها را از دست دهید. 6 معبد باقی مانده به این نام‌ها مشهور هستند:

  • معبد متئورون بزرگ
  • معبد وارلام
  • معبد روسانو
  • معبد سنت نیکلاس آناپاساس
  • معبد سنت استفن
  • معبد ترینیتی مقدس

صخره‌های سحرآمیز متئورا، چشم‌انداز زیبا و صومعه‌هایی که در دل این صخره‌ها هستند از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های سفر ماجراجویانه هر شخصی محسوب می‌شود.

 

  1. المپیای باستانی

مسابقات المپیک در سطح جهانی اهمیت زیادی دارند و آرزوی بسیاری از ورزشکاران راهیابی و کسب مقام در این مسابقات است اما آیا می‌دانستید اولین بار این مسابقات در یونان برگزار شد؟ مسابقات المپیک اولین بار در مکانی به نام المپیا سال 776 پیش از میلاد برگزار شد که امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی یونان شناخته می‌شود. مسابقات المپیک مانند امروز هر 4 سال یک بار و برای احترام به خدای خدایان یونانی زئوس برگزار می‌شد. طبق افسانه‌ها اولین بار هرکول، قهرمان افسانه‌ای این مسابقات را به راه انداخت. به مرور این مسابقات در تمام یونان مهم شد و مدال‌آوری افتخاری بزرگ به شمار می‌رفت. معبدهای زئوس و همسرش هرا و استادیوم باستانی جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری المپیا در یونان هستند و دیدن کردن از آن‌ها در تور اروپا مانند سفری در زمان است.


26/ خرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف