WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
انتخاب تور اروپا جاذبه‌های گردشگری وسوسه‌برانگیزی دارند

شش دلیل قانع‌کننده برای سفر به بلغارستان

شش دلیل قانع‌کننده برای سفر به بلغارستان

25/ خرداد/1398

سواحل شهر وارنا در ساحل دریای سیاه تا فرودگاه شهر وارنا فاصله‌ای ندارند. از طرف دیگر به دلیل نداشتن وسعت زیاد فاصله وارنا تا صوفیه هم چندان زیاد نیست و سفرهای بین راهی شما را خسته نمی‌کند و وقت چندانی هم تلف نمی‌کند.


حرف از اروپا که می‌شود بیشتر ما یاد کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا می‌افتیم و کمتر کسی از کشورهای اروپای شرقی یاد می‌کند. در حالی که کشورهای اروپای شرقی هم از زیبایی کم از کشورهای اروپای غربی نیستند و برای انتخاب تور اروپا جاذبه‌های گردشگری وسوسه‌برانگیزی دارند. بلغارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است که برای تور اروپا مقصد مناسبی به شمار می‌رود. با ما همراه شوید تا با جاذبه‌های گردشگری بلغارستان بیشتر آشنا شویم:

مختصر درمورد بلغارستان

  • جمهوری بلغارستان که در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته
  • با رومانی، صربستان، مقدونیه شمالی، یونان و ترکیه همسایه است.
  • این کشور نه چندان بزرگ جزو اتحادیه اروپا است.
  • پایتخت بلغارستان صوفیه یا صوفیا است و مردم آن به زبان بلغاری صحبت می‌کنند.
  • واحد پول این کشور لف نام دارد و واحد جزئ آن استونیکی است.

دلیل اول سفر به بلغارستان: سواحل زیبا

سواحل بلغارستان شهرت زیادی دارند و جزو جاذبه‌های گردشگری بلغارستان محسوب می‌شوند. اگر سواحل آفتابی، شنا و آفتاب گرفتن را دوست دارید برای انتخاب تور تفریحی بلغارستان به مقصد اروپا تردید نکنید. بیشتر سواحل در اطراف شهر وارنا قرار دارند اما بزرگ‌ترین ساحل بلغارستان که جزو جاذبه‌های گردشگری بلغارستان به شمار می‌رود در نزدیکی شهر بورگاس قرار دارد و به سانی بیچ مشهور است.

سواحل شهر وارنا در ساحل دریای سیاه تا فرودگاه شهر وارنا فاصله‌ای ندارند. از طرف دیگر به دلیل نداشتن وسعت زیاد فاصله وارنا تا صوفیه هم چندان زیاد نیست و سفرهای بین راهی شما را خسته نمی‌کند و وقت چندانی هم تلف نمی‌کند. بنابراین می‌توانید تور گردشگری وارنا-بلغارستان را انتخاب کنید و جاذبه‌های گردشگری بلغارستان را در یک سفر ببینید. سواحل بلغارستان با داشتن امکاناتی مثل پارک آبی، رستوران و شن‌های طلایی زیبا برای تور تفریحی وسوسه‌برانگیز هستند و کسانی را که از دریا و آفتاب لذت می‌برند را پشیمان نمی‌کند.

ساحل بلغارستان

دلیل دوم سفر به بلغارستان: تور کوهنوردی

یکی از جاذبه‌های گردشگری بلغارستان کوه‌های این کشور است. بلغارستان کوه‌های متعددی دارد و یک سوم فضای این کوه‌ها با جنگل‌های سرسبز و سحراتگیز پوشیده شده. بیشتر کسانی که تور اروپا و سفر به بلغارستان را انتخاب می‌کنند سراغ تور کوهنوری نمی‌روند. بیشتر گردشگران سواحل را به کوهستان ترجیح می‌دهند و در طول اقامت حتی یک بار هم به کوه سر نمی‌زنند و از طبیعت سحرانگیز کوه غافل می‌شوند.

حضور کمتر گردشگران برای تور کوهنوردی می‌تواند حسن هم به شمار رود. سواحل بلغارستان اگرچه بسیار زیبا هستند و جزو جاذبه‌های گردشگری معرکه بلغارستان محسوب می‌شوند اما توجه کسانی که تور تفریحی را انتخاب کرده‌اند به خود جلب می‌کنند و تابستان‌ها بسیار شلوغ و پرجمعیت هستند.

با وجود خلوت بودن انتخاب تور کوهنوردی گزینه درستی است چرا که امکانات برای کوهستان‌ها هم به خوبی درنظر گرفته شده و رستوران‌ها و هتل‌های زیادی در این ناحیه وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید فصل زمستان را که هجوم توریست‌ها کمتر است برای تور اروپا انتخاب کنید و با تله‌کابین ویتوشا تصویری به یاد ماندنی از مناظر معرکه کوهستان در ذهن خود ثبت کنید..

یکی از جاذبه‌های گردشگری کوه‌های بلغارستان صومعه ریلا است. این صومعه بزرگ‌ترین و مشهورترین صومعه ارتدوکس شرقی در بلغارستان است. صومعه ریلا در جنوب غربی کوه‌های ریلا قرار گرفته و علاوه بر زیبایی صومعه چشم‌انداز زیبایی هم دارد. این صومعه که در قرن دهم ساخته شده از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بلغارستان است که سالانه حدود 900 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند و معماری خیره‌کننده‌ای دارد.

دلیل سوم سفر به بلغارستان: غذاهای محلی

درست مثل بقیه کشورهای حوزه بالکان، بلغاری‌ها هم عاشق گوشت هستند. گیووِچ و کاوارما دو نوع از خوشمزه‌ترین غذاهای بلغاری هستند که با گوشت طبخ می‌شوند. البته هنر آشپزی بلغاری‌ها فقط به گوشت محدود نمی‌شود و سالادهای سنتی خوشمزه‌ای هم دارند. یکی از این سالادها تاراتور است که با خیار، سیر و ماست درست می‌شود.

در کل یکی از جاذبه‌های گردشگری هر کشوری، غذای آن کشور است و در تور تفریحی نباید از امتحان کردن غذاهای آن کشور غافل شد و زبان را از لذت چشیدن طعم‌های جدید محروم کرد!

غذای محلی بلغارستان

دلیل چهارم سفر به بلغارستان: گشت‌وگذار در شهرهای بلغارستان

درست مثل کوهستان‌ها و تور کوهنوردی، شهرهای غیرساحلی بلغارستان هم آن طور که شایسته است مورد توجه نیستند و در تور تفریحی عده چندانی سراغی از این شهرها نمی‌گیرند. شهرهای بلغارستان جاذبه‌های تاریخی زیبایی دارند که برای کسانی که تور اروپا را انتخاب می‌کنند و به معماری اروپا علاقه دارند مناسب هستند. ضمن اینکه این شلوغی سواحل در این شهرها دیده نمی‌شود و ارزان نیز هستند. و مهم‌تر از همه اینکه مردم بلغارستان خونگرم هستند و به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط گرفت.

دلیل پنجم سفر به بلغارستان: جاذبه‌های تاریخی

قدمت کشور بلغارستان و قرارگیری در محلی استراتژیک که محل برخورد چند فرهنگ از جمله فرهنگ‌های اسلامی، اسلاو، ترک و اروپایی بوده سبب ساخت جاذبه‌های تاریخی زیبایی شده. با چند جاذبه تاریخی بلغارستان آشنا شوید:

  • نسبار یکی از جاذبه‌های گردشگری سفر به بلغارستان است که شگفتی و تحسین بسیاری از گردشگران را برمی‌انگیزد. نسبار یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا و بسیار زیبا است. تئاتر رومی پلودیف نیز در همین شهر واقع شده و جزو قدیمی‌ترین تئاترهای دنیا است.
  • کلیسای سنت جورج از قدیمی‌ترین کلیساهای ساخته شده در بلغارستان است که در شهر صوفیا واقع شده. این کلیسا ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته. ابتدا به عنوان کلیسا مورد استفاده بوده، در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شده و باز به حالت قبل برگشته.
  • گنبد تراکیان که به تازگی و حدود 40 سال پیش کشف شده و معماری بی‌نظیری دارد.

تور وارنا

دلیل ششم سفر به بلغارستان: ارزان بودن

یکی از موانع انتخاب تور اروپا همواره گرانی قیمت ارز و اجناس در کشور مقصد است. کشورهای اروپای شرقی عمدتا ارزان‌قیمت هستند و بلغارستان در این میان جزو کشورهای ارزان و دیدنی قرار می‌گیرد. با انتخاب تور وارنا-بلغارستان سفری به یادماندنی به بلغارستان داشته باشید!


25/ خرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف