WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
کوه‌هایی که روح شما را منقلب می‌کنند

با جاذبه های دیدنی بلغارستان آشنا شوید

با جاذبه های دیدنی بلغارستان آشنا شوید

21/ خرداد/1398

سه شهر صوفیه، پلودیو و وارنا، دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در بلغارستان به شمار می‌آیند. در تور بلغارستان اسپیلت البرز، از هر سه شهر و دیدنی‌هایشان بازدید می‌کنیم.


کوه‌هایی که روح شما را منقلب می‌کنند با ساحل‌های طلایی در رقابت‌اند، در حالی که از شهرها، زمزمه‌ی زندگی شبانه و هنر به گوش می‌رسد. وقتی از بلغارستان، ترکیب محصور کننده‌ی تاریخ و طبیعت حرف می‌زنیم، تجربه‌ی یک سفر مجراجویانه تضمین شده است. جلوه‌های در هم آمیخته‌ی فرهنگ عثمانی و اروپایی، جاذبه های دیدنی بلغارستان را دیدنی‌تر می‌کند.

بلغارستان در شرق اروپا و در شبه جزیره‌ی بالکان قرار گرفته است. این کشور توسط مقدونیه در شمال، صربستان و رومانی در غرب، ترکیه و یونان در جنوب و دریای سیاه در شرق محصور شده است. بلغارستان ۱۳۰۰ سال قدمت داشته و پایتختش صوفیه نام دارد.

سه شهر صوفیه، پلودیو و وارنا، دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در بلغارستان به شمار می‌آیند. در تور بلغارستان اسپیلت البرز، از هر سه شهر و دیدنی‌هایشان بازدید می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از تورهای بلغارستان به این صفحه مراجعه کنید.

 

حال با ما همراه باشید تا به صورت مجازی، سری به جاذبه های دیدنی بلغارستان بزنیم.

 

شهر صوفیه

 

شهر صوفیه

صوفیه پایتخت بلغارستان است. این شهر مانند پایتخت‌ دیگر کشورهای اروپایی، یک کلانشهر بزرگ نیست. خیر؛ صوفیه یک پارادوکس است. شهری است با جلوههای تاریخی، شهرسازی مدرن و روحی جوان. صوفیه ترکیبی از کلیساها‌ی زیبا، مسجدهای دوره‌ی عثمانی و یادگارهایی از ارتش سرخ در یک قاب است. دیدن این‌ها حسی غریب دارد و گویی چشم‌اندازهای شهر، گلچینی از تاریخ نسبتاً معاصر اروپای شرقی است.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

 

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

یکی از جاذبه های دیدنی بلغارستان که به نوعی نماد این کشور نیز به شمار می‌آید. این کلسیای بزرگ و مهیب بین سال‌های ۱۸۸۲ تا ۱۹۱۲ به عنوان یادبودی از ۲۰۰ هزار سرباز روسی که برای استقلال بلغارستان از امپراتور عثمانی جنگیدند، ساخته شد. نام کلیسا هم به افتخار شاهزاده‌ی سلحشور قرن ۱۳ روسیه نهاده شده است.

بازدید از کلیسای جامع الکساندر نوسکی برای عموم آزاد است و در آن مجالس مذهبی به صورت روزانه برگزار می‌شود که می‌توانید به شنیدن سرودهای مذهبی زیبای مسیحی ارتدکس بنشینید.

مجموعه‌ی باستانی سردیکا

 

مجموعه‌ی باستانی سردیکا

این مجموعه‌ی باستانی بسیار دیدنی دقیقاً بر روی ایستگاه متروی سردیکا واقع شده و شامل بقایایی از شهر باستانی سردیکا است. در زمان باستان پیش از آن که صوفیه‌ای وجود داشته باشد، سردیکا در این منطقه قرار داشته است. بقایای این شهر بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در جریان ساخت متروی صوفیه پیدا شد و شامل بخش‌هایی از ۶ خیابان، یک کلیسا، خانه‌ها و حمام‌هایی است که قدمت آن‌ها به قرن ۴ تا ۶ میلادی برمی‌گردد.

موزه باستان شناسی

 

موزه باستان شناسی

ساختمان موزه‌ی باستان شناسی صوفیه در واقع مسجدی است که در سال ۱۴۹۶ ساخته شده است. در این موزه آثار باستانی مربوط به روم، کشور باستانی تراکیه یا تراس و آثاری به جا مانده از قرون وسطی به چشم می‌خورد. مهم‌ترین دیدنی‌های موزه شامل گنجینه‌ی طلایی تراکی مربوط به ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و کله‌ی بزرگ برنزی (احتمالاً سر پادشاه تراس) است.

مسجد بانیا باشی و موزه‌ی تاریخ صوفیه

 

مسجد بانیا باشی

مسجد بانیا باشی توسط معمار بسیار مشهور امپراتوری عثمانی، یعنی معمار سینان (یا سنان) در سال ۱۵۷۶ ساخته شده است. در پشت این مسجد زیبا، موزه‌ی تاریخ صوفیه قرار دارد که ساختمان آن در واقع حمام سنتی ترکی بزرگ و زیبایی است. ساخت این دست حمام‌ها در دروان عثمانی رواج زیادی داشته است. جالب‌ترین بخش این موزه، اتاق‌هایی است که به خانواده‌ی سلطنتی بلغارستان در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ اختصاص داده شده است.

 

موزه‌ی تاریخ صوفیه

 

مکان‌های دیدنی دیگر

موزه‌ی هنر سوسیالیست

 

موزه‌ی هنر سوسیالیست

 

موزه‌ی ملی تاریخ بلغارستان

 

موزه‌ی ملی تاریخ بلغارستان

 

پارک بوریسوا گاردینا

 

پارک بوریسوا گاردینا

 

پلودیو

 

پلودیو

پلودیو شهر «هفت ‏تپه»، قدیمی‌ترین شهر اروپا و پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹، دومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر با اتمسفر عاشقانه سنتی‌طورش، عمارت‌های رنگارنگ قرن نوزدهش که امروز به خانه-موزه تبدیل شده‌اند و گالری‌های زیبایش شناخته می‌شود. کل شهر پلودیو از جاذبه های دیدنی بلغارستان به شمار می‌آید؛ ولی چند مورد از مکان‌های شهر بسیار دیدنی هستند.

شهر قدیمی

 

شهر قدیمی

شهر قدیمی پلودیو بر فراز یکی از تپه‌های شهر جای دارد. خیابان‌های سنگفرشی و ساختمان‌های رنگارنگ قدیمی بسیار جذاب‌اند. بسیاری از این ساختمان‌ها به خانه-موزه تبدیل شده‌اند.

آمفی‌ تئاتر رومی

 

آمفی‌ تئاتر رومی

قدمت آمفی تئاتر رومی پلودیو به قرن دوم میلادی و زمان امپراتوری تراژان، قیصر بزرگ رومی، برمی‌گردد. این آمفی تئاتر در سال ۱۹۷۲ در جریان یک زمین لرزه، از زیر خاک بیرون آمد. گنجایش این مکان در گذشته حدود ۷۰۰۰ هزار نفر بوده است. این آمفی تئاتر جادویی، امروز هم میزبان کنسرت‌ها و رویدادهای بزرگ است.

باغ تزار سیمئون

 

باغ تزار سیمئون

باغ تزار سیمئون زیباترین مکان پلودیو برای قدم زدن است. این باغ در سال ۱۸۹۲ توسط معمار سوئیسی، لوسین چوالاز، طراحی شد. معماری که لقبش «وزیر گل‌ها» بوده است. فواره‌های رقصان دریاچه‌ی تزار سیمئون ترکیبی از رقص نور و آب را به نمایش می‌گذارد که در تابستان‌ها در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه می‌توانید از آن دیدن کنید.

وارنا

 

وارنا

سومین شهر بزرگ بلغارستان و پایتخت بندری این کشور، یعنی وارنا، بین‌المللی‌ترین و جذاب‌ترین شهر ساحلی دریای سیاه به حساب می‌آید. وارنا ترکیبی هم یک شهر توریستی ساحلی است، هم یک بندر مهم تجاری و هم مرکز استقرار نیروی دریایی. وارنا جدا از این که از جاذبه های دیدنی بلغارستان به حساب می‌آید، محل مناسبی برای لذت بردن از تعطیلات ساحلی است.

گلدن سندز یا ماسه‌های طلایی

 

گلدن سندز یا ماسه‌های طلایی

سرزمین ماسه های طلایی یکی از زیباترین سواحل بلغاری دریای سیاه است. پوشش گیاهی خاص، خنکی و طراوت جنگل مشرف به آن و ساحل عریضش، گلدن سندز را منحصر به فرد کرده است. در این ساحل انواع امکانات ورزشی و ساحلی وجود دارد. هتل‌های مجهز منطقه هم از بهترین ریزورت‌های ساحلی دنیا هستند.

ساحل سی‌گاردن

 

ساحل سی‌گاردن

پارک ساحلی ۸ کیلومتری که یکی از قدیمی‌ترین تفرجگاه‌های وارنا محسوب می‌شود. در سی‌گاردن می‌توانید همزمان با خوردن یک غذای دریایی لذیذ، از نسیم برخواسته از دریای سیاه لذت ببرید.

مکان‌های دیگر

جنگل سنگی

 

جنگل سنگی

 

 

 

موزه رترو وارنا

 

موزه رترو وارنا

 

موزه باستان شناسی وارنا

موزه باستان شناسی وارنا


21/ خرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف