WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
ندانسته‌هایی درمورد شهر سفید

بلگراد، حقایق جالبی که نمی‌دانید!

بلگراد، حقایق جالبی که نمی‌دانید!

15/ اسفند/1397

حقایق جالب توجه زیادی درمورد بلگراد،پایتخت صربستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا وجود دارد. این جواهر منطقه‌ی بالکان شما را با جادوی قدیم و شگفتی‌های جدیدش به سمت خود می‌کشد. فرقی ندارد که چه‌طور آدمی هستید، بی تردید در بلگراد چیزی خواهید یافت که باعث می‌شود عاشقش بشوید!


شهری با پیشینه تاریخی غنی

عکس هوایی بلگراد

زمتنی که صحبت از تاریخچه‌ی بلگراد می‌شود، معمولا افراد به نقش آن در جنگهای استقلال بالکان و جنگ‌های جهانی اول و دوم اشاره می کنند. در صورتی که اولین نشانه‌های وجود حیات در بلگراد به 4800 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد! سلتی‌ها اولین قومی بودند که پایه‌های این شهر را در سومین قرن ق.م بنا گذاشتند.

 

یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا!

کلیسای ساوا در بلگراد

بلگراد یکی از بزرگترین کلیساها را در خود جای داده است. کلیسای سنت ساوا واقع در محله‌ی وراکار، بزرگترین کلیسای اروپای جنوب شرقی است. شکل این کلیسا مانند یک صلیب یونانی‌ست که تبدیل به یکی از مشهورترین نمادها برای شهر بلگراد شده است.

 

شهری با بیش از 15 اسم!

پرچم بلگراد

یکی از نکته‌های بسیار جالب درمورد بلگراد این است که در طول تاریخ، نزدیک به 15 بار تغییرنام داده است! سلتی‌ها به آن سینگیدونوم، اسلواکی‌ها بئوگراد و لاتین‌ها به آن آلبا گرائسا می‌گفتند در جالی که نام آلمانی‌اش گرایشیش وایسنبرگ و ایتالیایی‌اش کستلبیانکو بود. ‏. نام بلگراد، که به معنی شهر سفید میباشد، برای نخستین بار در سال 878 به‌کار رفت.‏

 

راز پنهان در زیر شهر

مخفیگاه زیرزمینی در شهر بلگراد

در سال 2005 شهرداری، به کشف بزرگی رسید. یک پناهگاه جنگی زیرزمینی به نام کاراس، که در 1971 برای تامین نیازهای ارتش ملی یوگسلاوی ساخته شده بود. این پناهگاه در عمق 150 متری زیر زمین، طوری طراحی شده بود که بتواند 70 سیاستمدار و افسر عالی‌رتبه را در صورت وضعیت جنگی پوشش دهد و حتی قادر به تحمل حملات هسته‌ای باشد!

 

شهر قهرمانان

صربستان

با تاریخچه‌ای که بلگراد از جنگ‌های متعدد داشته، شاید جای تعجب نداشته باشد که بلگراد خانه‌ی بسیاری از قهرمانان ملی صربستان است. و یکی از مشهورترین ومحبوب‌ترین این قهرمانان میلادین زاریک است. یک معلم ساده که در 22 اکتبر 1994 مانع از منفجر شدن پل ساوا شد. زاریک با تجربیاتی که از حضورش در جنگهای آزادی بالکان به دست آورده بود موفق شد تا مین‌های لشکر نازی‌ را خنثی کند. پل ساوا به جز پل لودندورف، تنها پل بزرگ در اروپا بود که آلمان‌ها موفق به انهدامش نشدند.


15/ اسفند/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف