WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سفر به قلب جنگل های آمازون در تور برزیل

سفر به قلب جنگل های آمازون در تور برزیل

26/ آذر/1397

آمازون، اعجاز تخیل جهان است، اکوسیستم بی حدومرزی از تنوع زیستی، و سرزمینی افسانه‌ای در افکار گردشگران. 


جالب است بدانید رودخانه آمازون از هشت کشور مختلف عبور می‌کند.

رودخانه آمازون

گشت و گذار درآمازون، بزرگ‌ترین رودخانه جهان

 

امریکای جنوبی قاره‌ای است مملو از شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده بسیاری که بدون شک توجه هر گردشگری را به خود برمی‌انگیزد، از تماشایی‌ترین آبشار جهان گرفته تا پهناورترین دشت نمکی، از یکی از عمیق‌ترین دره‌های‌ کره زمین، تا رودخانه سرخ و هزاران جاذبه طبیعی دیگر، که از راز آفرینش در این نقطه از زمین پرده برمی‌دارد.

آبشار ایگوآزو

با سفر به برزیل، از معدود ایرانی‌هایی باشید که غول‌آساترین آبشار جهان را دیده‌اند.

 

دیدار از شگفت‌آورترین آبشار جهان در مرز بین برزیل و آرژانتین

پارک ملی ایگوآسو (Iguazu) ما بین دو کشور برزیل و آرژانتین دامن گسترده و یکی از تماشایی‌ترین آبشارهای جهان را در دل خود جای داده است. بیش از 250 آبشار از یک لبه نیم‌دایره‌ای شکل از میان جنگل‌های انبوه و باشکوه آمازون سرریز می‌شوند و خود را به پای حیات وحش غنی آمازون می‌رسانند.

آبشار ایگوآزوی برزیل

آبشار ایگوآسو، تماشایی‌ترین و وسیع‌ترین آبشار جهان

 

گشت و گذار در جنگل‌های بارانی آمازون

جنگل‌های بارانی آمازون همچون ماری آرمیده بر زمین از اکثر کشورهای قاره امریکای جنوبی عبور می‌کند، در این میان برزیل، پرو و کلمبیا بیشترین سهم را دارند. وسیع‌ترین جنگل بارانی کره زمین توسط رودخانه‌ای عظیم جثه به دو بخش تقسیم می‌شود و غنی‌ترین تنوع زیستی را در بر می‌گیرد.کشف اسرار طبیعی آمازون، یک ماجراجویی استثنایی در امریکای جنوبی است.

رودخانه آمازون

رودخانه آمازون، جنگل‌های انبوه بارانی را به دو نیم تقسیم می‌کند.

 

ملاقات رنگین آب‌های آمازون

آمازون؛ وسیع‌ترین رودخانه جهان از تلاقی دو رودخانه کوچک‌تر به نام‎های نیگرو (به معنی سیاه) و سولیموز (به معنی گل‌آلود) به وجود آمده است. آن‌چه همه بازدیدکنندگان را به حیرت وا می‌دارد استقلال عمل رودها از یکدیگر است. این دو رودخانه وقتی به هم می‌پیوندند هویت خود را حفظ می‌کنند و آب‌هایشان با هم مخلوط نمی‌شود.

رودخانه آمازون

درمرز تلاقی دو رود، آب‌های قهوه‌ای رنگ سولیموز،آب‌های سیاه نیگرو را ملاقات می‌کنند.

 

رودخانه آمازون

ملاقات رودهای نیگرو و سولیموز واقعا دیدنی است،آب هر دو رود درکنار یکدیگر جریان می‌یابد و تا کیلومترها رنگ‎های آن‌ها با یکدیگر مخلوط نمی‌شود.

 

دیدار از کوه‌های کله قندی برزیل

اگر به برزیل سفر ‌کنید و از کوه‌ کله قندی ریودوژانیرو دیدن نکنید، انگار برزیل را ندیده‌اید. وقتی به بالای کوه کله قندی برسید، خواهید دانست که چرا ریودوژانیرو را شهر اعجاب‌انگیز نامیده‌اند. تماشای پهنه زیبای شهر از ارتفاعات کوه کله قندی و دیدن ساحل بی‌کران کوپاکابانا، مجسمه مسیح نجات‌بخش، و جنگل‌های انبوه بارانی آمازون در یک قاب، تمام آن چیزی است که کوه کله قندی به شما پیشکش می‌کند.

کوه کله قندی

کوه کله قندی ریودوژانیرو، از اعجاب‌آور ترین جاذبه‌های برزیل است.

 

دلفین‌های صورتی آمازون

دلفین‌ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات مناطق ساحلی هستند. درحالی‌که اکثر مردم برای دیدن دلفین‌ها به اعماق اقیانوس‌ها سفر می‌کنند، دلفین‌های صورتی رنگ بی‌نظیری در سواحل رودخانه‌ای آمازون زندگی می‌کنند که از وجود آن‌ها بی‌خبریم. جالب است بدانید این دلفین‌ها در بدو تولد طوسی رنگ هستند و هرچه بالغ‌ترمی‌شوند به صورتی خوش‌رنگی تغییر رنگ می‌دهند.

دلفین های صورتی آمازون

دلفین‌های آمازون را به هیجان وا دارید تا رنگ صورتی شفاف آن‌ها را بهتر ببینید!

 

افسانه دلفین‌های امریکای جنوبی

این دلفین‌های صورتی خواستگاه افسانه‌های بسیاری در آمریکای جنوبی هستند، یکی از این افسانه‌ها می‌گوید، دلفین‌ها در هنگام شب به مردان جذابی تبدیل می‌شوند که زنان روستا را اغوا می‌کنند و با خود می‌برند. داستان خیالی دیگری می‌گوید، اگر به تنهایی در رودخانه شنا کنید دلفین‌ها شما را به دام می‌اندازند و به شهرجادویی زیر آب می‌برند.

دلفین های صورتی

دلفین‌های صورتی آمازون همانند دلفین‌های دیگر منزوی هستند و به تنهایی یا در گروه‌های کوچک 2 تا 4 نفره زندگی می‌کنند.

 

کوپاکابانا، تلاقی باشکوه دریا و زمین

کوپاکابانا یکی از پرآوازه‌ترین و زیباترین ساحل های توریستی جهان است که در شهر ریودوژانیروی برزیل واقع شده است، فضای دلنشین ساحل سرشار از تازگی و طراوت است و هرکس پای به آن‌جا می‌گذارد از لذت سرشار می‌شود. ساحل کوپاکابانا از یک سو مشرف به کوه‌های کله قندی است و از سوی دیگر به اسکله قدیمی شهر منتهی می‌شود.

ساحل کوپاکابانا

 در امتداد ساحل کوپاکابانا قدم بزنید و از مجسمه‌های شنی زیبا دیدن کنید، و هرکجا خسته شدید خودتان را به صرف یک لیوان نوشیدنی نارگیل دعوت کنید.

 

سفر به برزیل، سفر به اعماق اعجاز طبیعت زمین است. در تور برزیل اسپیلت البرز، از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بیشماری دیدن می‌کنید و یکی از پرماجراترین سفرهای زندگی‎تان را تجربه خواهید کرد.


26/ آذر/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف