WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

حقایقی درباره بلژیک که نمی‌دانستید

حقایقی درباره بلژیک که نمی‌دانستید

1/ مرداد/1397

می‌خواهید بدانید هم‌اکنون در بلژیک چه خبر است؟گوشی تلفن را برداشته و به بروکسل زنگ بزنید.


 

بروکسل، شهری امن در قلب اروپا

شما می‌توانید در هر زمانی با یک تماس اینترنتی با بروکسل هر سوالی دارید از بلژیکی ها بپرسید و برای سفر به بلژیک، یکی از زیباترین کشورهای اروپایی، آماده شوید.

با بروکسل تماس بگیرید

گوشی تلفن را بردارید و با بروکسل تماس بگیرید

سال‌هاست کشورهای اروپایی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا هستند، اخیراً اتفاقات تروریستی که در شهر پاریس و پس از آن در بروکسل افتاد حس امنیت در این شهرها از بین برد و گردشگرهای زیادی نسبت به سفر به این کشورها مردد شده‌اند.

زیبایی های بلژیک

بلژیک کشوری کوچک اما زیبا در قلب اروپا

بلژیکی‌ها برای ترغیب گردشگرها به سفر به کشورشان دست به اقدامی نوآورانه زدند، آن‌ها با راه‌اندازی کمپین خلاقانه‌ای در شهر بروکسل با نام #CallBrussels تا حد زیادی در احیای حس امنیت در شهر به گردشگرها موفق بودند، و این عمل هوشمندانه موفق شد تا حس اعتماد را به گردشگر‌ها منتقل کند.

 

 این کمپین تبلیغاتی خلاقانه به این شکل بوده‌است که تعداد محدودی تلفن عمومی در مناطق مختلف شهر قرار داده شد و یک وب‌سایت برای این کمپین راه‌اندازی شد.گردشگرها از سراسر دنیا می‌توانستند برای اطمینان از وضعیت امنیت در بروکسل یک تماس اینترنتی با این شهر بگیرند و سوال‌های خود را از بلژیکی‌ها بپرسند، از سوی دیگر روی تلفن‌های عمومی این کمپین از مردم شهر خواسته شد تا تلفن را جواب دهند.

از بلژیکی ها بپرسید

درباره بلژیک از خود بلژیکی ها سوال کنید

به این ترتیب گردشگرها از کشورهای مختلف تماس می‌گرفتند و از مردم شهر سوال‌های مختلفی در مورد وضعیت امنیت شهر و جاذبه‌های گردشگری و اتفاقات مهم فرهنگی می‌پرسیدند و مردم بروکسل علاوه بر این که به آنها در مورد وضعیت امن بودن شهر اطلاع می‌دادند آن‌ها را ترغیب می‌کنند و از آنها دعوت می‌کنند تا به بروکسل سفر کنند.

تماس با بلژیک در قلب اروپا

بلژیکی ها مردم دنیا را به آمدن به کشورشان ترغیب می‌کنند

بلژیک را از روی کره ماه هم می‌شود دید

شبکه حمل و نقل شهری در بلژیک به گونه‌ای است که شب‌ها از ایستگاه‌های فضایی به وضوح دیده می‌شود. اولین بار یک فضانورد در دسامبر سال 2012 تصویر بلژیک را از فضا ثبت کرد. این تصویر متعلق به شهر لیژ (Liege) سومین کلان‌شهر بلژیک، است.

تصویر بلژیک از فضا

تصویری که ناسا در سال 2012 از بلژیک منتشر کرد

چند تکه شکلات بخرید و از بلژیک فرار کنید

بلژیک را به شکلات‌های خوشمزه و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌اش می‌شناسند. طعم شکلات‌‎های بلژیکی با همه شکلات‌های دیگر فرق می‌کند، جالب است بدانید در فرودگاه (Zaventem) بروکسل، در هر دقیقه 6/1 کیلوگرم شکلات فروخته می‌شود.

یادتان نرود قبل از اینکه بروکسل را ترک کنید، حتما چند تکه شکلات بخرید.

ماجراهای تن تن در بروکسل

با وجود وسعت کم، کشور بلژیک بزرگ‌ترین جمعیت شهرنشین اروپا را دارد و از سه بخش فرانسه زبان، آلمانی و هلندی زبان تشکیل شده است. بروکسل، پایتخت کشور بلژیک، در قسمت فرانسه زبان بلژیک قرار دارد. در بروکسل، هنر شهری اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از دیوارنگاری‌های معروف شهری، تصاویرکارتن‌های معروف جهان است. در بروکسل می‌توانید شخصیت‌های معروف کارتنی را در جای‌جای شهر ببینید. حتما کارتن تن تن را به یاد می‌آورید. وقتی در شهر راه می‌روید با دیدن صحنه‌های مختلف کارتنی روی دیوارهای شهر، به کودکی خود سفر می‌کنید.

تن تن در بروکسل

اگر به کارتن‌های قدیمی علاقه دارید، سفر به بروکسل را از دست ندهید

طعم لذیذ شکلات در میدان گرند پالاس

همه روزه در بزرگ‌ترین میدان مرکزی شهر، درست در قلب بروکسل اتفاقات جالبی می‌افتد. جشنواره‌های بزرگ هنری، مراسم‌ها و آیین‌های فرهنگی و فستیوال‌های موسیقی جاذبه دو چندانی به میدان بخشیده است. میدان گرند پالاس با بناهای تاریخی منحصربه‌فردی احاطه شده‌است. فضای گرم و صمیمی میدان به گونه‌ای است که وقتی در آن قدم می‌گذارید احساس می‌کنید در یک قصر مجلل و زیبا حضور داشته و روی یک فرش دستباف زیبا راه می‌روید.

میدان گراند پالاس

دورتادور میدان، کافه ها و رستوران‌های متنوعی با حال و هوایی خاص وجود دارد که در همه آن‌ها می‌توانید طعم لذیذ شکلات‌های بلژیکی را تجربه کنید.

آقای فرفیلد پس از سفر خود به بلژیک گراند پالاس را زیباترین میدان اروپا دانسته و می گوید:

بدون شک گراند پالاس بسیار زیباست و هر کدام از بناهای آن تاریخ مخصوص به خود را دارد. فضایی پر از انرژی و احساس که حضور همیشگی مردم در کافه‌ها و رستوران‌ها صمیمیتی ویژه به آن می‌بخشد. بروکسل شهر بزرگی نیست و هر چیزی که ممکن است یک گردشگر از آن لذت ببرد در این میدان وجود دارد.

میدان گراند پالاس 

حضور پر شور مردم در کافه‌های میدان گراند پالاس

فرشی از گل در زیر پای بروکسل

در مراسم دوسالانه فرش گل که در میدان مرکزی شهر بروکسل برگزار می‌شود، همه‌ی هنر دوستان و کسانی که اهل ذوق هستند به میدان آمده تا در برپایی فرشی از گل‌های بگونیای رنگارنگ در زیر پای شهر نقش داشته باشند. این مراسم ویژه هر دو سال یک بار در ماه آگوست و در روز عید عروج در بروکسل برگزار می‌شود. این فرش گل زیبا در ابعاد 75 در 24 متر پوشیده از گل‌های زیبای بگونیا، کوکب، چمن و پوسته درخت است. در این روز بخصوص صدها داوطلب در کمتر از 8 ساعت با همکاری یکدیگر در برپایی این فرش گل حیرت‌آور در میدان گراند مشارکت می‌کنند.

فرش گل در گراند پالاس

عطر دل‌انگیز گل‌ها در کنار معماری گوتیگ حس و حال بی‌سابقه‌ای به میدان گرند پالاس می‌بخشد.

گراند پالاس

نیروهای داوطلب در حال برپایی فرش گل در میدان گرند پالاس بروکسل

تا به حال داخل مولکول آهن رفته اید؟

یکی از جاذبه‌های شهری زیبای بروکسل آتومیوم (Atomium) است. یک سازه پیچیده از جنس استیل و آلومینیوم به ارتفاع 102 متر، که به عنوان یک ساختار معماری فراواقعی شناخته می‌شود. آتومیوم ساختار یک مولکول آهن را با بزرگ‌نمایی 165 برابر نشان می‌دهد. نکته جالب این است که شما می‌توانید داخل مولکول آهن شده و بین پیوندهای مولکولی راه بروید. در داخل آن کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد و محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری مختلفی است.

آتمیوم

در سال 1985 آتومیم به عنوان نماد عدالت جهانی در بروکسل ساخته شد

اگر دوست دارید به این کشور زیبا و آرام سفر کنید، تور دور اروپای اسپیلت البرز را از دست ندهید.


1/ مرداد/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف