WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

گنو کجاست؟

گنو کجاست؟

29/ دی/1395

گنو منطقه ای اعجاب انگیز در شمال شهر بندر عباس در استان هرمزگان است.ام چرا می گوییم اعجاب انگیز؟


چه تفاوتی بین قله گنو و بقیه قلل هم رده و هم ارتفاعش وجود دارد؟

پاسخ این سوال در منطقه ای است که قله گنو در آن قد علم کرده است.

منطقه حفاظت شده گنو با وسعت 49 هزار هکتار از آن دست ذخیره گاه های زیست کره ایران است که شرایط آب هوایی متفاوت دارد ولی با این حال هنوز آنطور که باید شناخته شده نیست. منطقه گنو از سال 1354 به عنوان پارک ملی معرفی شد و هم اکنون یکی از سرمایه های طبیعی ایران به شمار می رود. متغیر بودن ارتفاع در منطقه گنو از 50 تا 2 هزار و 374 متر تاثیر بسزایی در بوجود آمدن تنوع پوشش گیاهی منحصر بفرد در این منطقه دارد.

قله نصیری گنو

برف در بندر عباس

جمله عجیبی است؟ برف در بندر عباس مگر ممکن است؟

کوه گنو به دلیل برف خیز بودن و داشتن آب و هوایی سرد و در نتیجه دامنه هایی سرسبز از دیرباز منطقه ای برای فرار از گرمای مردم بندرعباس بوده است. مناطق ییلاقی کهنوج، باغ کاشان و چاهو از این جمله هستند.

برف در بندر عباس

قله گنو

این کوه با ارتفاع 2374 متر در 29 کیلومتری شمال غربی بندرعباس در بین دهستان های فین، سیاهو و ایسین واقع شده است.در مقایسه با آب و هوای گرم و شرجی بندرعباس، گنو از آب و هوایی نسبتا معتدل برخوردار است و همین امر آن را تبدیل به منطقه ای منااسب برای فرار از گرما می کند.

قله گنو

حیات وحش گنو

وجود چشمه های متعدد در منطقه گنو از جمله انارو، باغ زیر، سرا، الیاسی و... و حفاظت از مناطق، باعث شده است منطقه گنو از نظر زیست محیطی برای زندگی انواع حیوانات از جمله پلنگ، کفتار، گرگ، شغال، میش، قوچ، کل، بز و آهو مناسب باشد.

حیات وحش گنو

صعود کنید

بهترین فصل برای صعود به قله گنو مخصوصا برای کوهنوردان غیر بومی بندرعباس اواخر پاییز تا اوایل بهار است.در این فصول منطقه گنو و بندرعباس از آب و هوایی معتدل و دلچسب برخوردار هستند.از طرفی در این فصول که  شرایط صعود در قلل دیگر ایران چندان آسان نیست و به تجهیزات و آمادگی بدنی خاصی نیاز دارد، گنو گزینه خوبی است برای کوهنوردانی که دلشان برای یک صعود دلچسب تنگ شده است. 

صعود قله گنو

آبگرم بعد از صعود

بعد از صعود به قله گنو، از شمال غربی بندر عباس به شمال شرقی بروید.یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در این منطقه واقع شده است.آب گرم گنو از دسته آب های گوگردی خیلی گرم حاوی کلر و سولفات بهترین گزینه برای استراحت و ریکاوری بعد از یک صعود نه چندان سخت است.در حوضچه های آن استراحت کنید و از طبیعت نخل زارهای اطراف آن لذت ببرید. در این نوع آب ها می توان ماهی آفانیوس را نیز مشاهده کرد که فقط در آبهایی با دمای بالای 40 درجه سانتی گراد زندگی می کند.

آبگرم گنو

آبگرم گنو

در تور کوهنوردی صعود قله گنو با اسپیلت البرز همسفر باشید.


29/ دی/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف