WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جشنواره و همایش کوهنوردی با حضور سهند عقدایی

جشنواره و همایش کوهنوردی با حضور سهند عقدایی

14/ آذر/1396

"همایش بزرگ کوهنوردان و جشنواره عکس""بالاتر از ابر"" به همت هیئت کوه نوردی استان تهران"


همایش بزرگ کوهنوردان و جشنواره عکس"بالاتر از ابر" به همت هیئت کوه نوردی استان تهران و با مجری گری سهند عقدایی مدیرعامل شرکت اسپیلت البرز انجام شد. در این همایش که روز چهارشنبه اول آذر در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه انجام شد، عکس هایی منتخب از هیمالیانوردان کشورمان به نمایش درآمد و  لوئیس میگوئل لوپزسوریانو، عکاس و فیلمبردار معروف اسپانیایی که به تصویربرداری در ارتفاعات بلند شهرت دارد گزارشی از برنامه فیلم برداری اش در آناپورنا ارائه داد.

در این همایش که به نوعی گردهم آیی سالانه کوهنوردان استان تهران به شمار می رفت برندگان مسابقه عکس "بالاتر از ابر" در دو رشته عکاسی فرهنگ مردمان کوهپایه و عکاسی ارتفاعات بلند، معرفی شدند. این جشنواره را کارشناسان و اساتید معتبری همچون علی قلم سیاه، سیف الله صمدیان، علی زنده روح کرمانی، حسن نجاریان و محمد نصیری داوری کرده بودند و برندگان نهایی توسط سهند عقدایی معرفی شده و جوایز خود را از هیمالیانوردان مشهور ایران دریافت کردند.

در ادامه سهند عقدایی به معرفی کتاب "کی 2، زندگی و مرگ در سخت ترین کوه دنیا" پرداخت. کتابی که تاریخ نگاری کامل و جذابی است از صعودهای مهم کی 2، سخت ترین کوه جهان که توسط گلبرگ درویشیان و سهند عقدایی ترجمه شده و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. 

در انتهای برنامه، از هیمالیانوردان  سال 1396 استان تهران تجلیل به عمل آمد.


14/ آذر/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف