WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

دیدنی های جذاب در صربستان و مونته نگرو

دیدنی های جذاب در صربستان و مونته نگرو

20/ خرداد/1395

جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیزی که فقط در صربستان تجربه خواهیم کرد


شهر نوی ساد (Novi Sad)

یکی از شهرهای دیدنی صربستان، نوی ساد است که در زبان صربی به معنی «کوچ‌نشین نو» می باشد. این شهر زیبا و تاریخی که در کناره رودخانه دانوب آرام گرفته، برای سالیان دراز مرکز مذهبی و فرهنگی مردم صربستان بوده، به طوری که به "آتن صربستان" نیز شهرت یافته است و با جذابیت‌های مختلف از جمله قلعه‌های خوش‌ساخت باستانی با چشم‌اندازی خیره‌کننده به رود دانوب، مقصد فوق‌العاده‌ای برای گردشگری محسوب می‌شود.

 نوی ساد در صربستان

 

قلعه با عظمت "پترووارادین" که در سال 1692 توسط اتریشی ها و بر روی بازمانده های قلعه رومی ها بنا شد نیز در این شهر قرار گرفته است. مناظر زیبا و چشم نواز اطراف و رودخانه دانوب از فراز قلعه هر بیننده ای را به وجد می آورد.

نوی ساد

 قلعه پترووارادین

 

بسیاری از افراد، صربستان را فقط با جشنواره سالانه‌ی Exit که یکی از مطرح‌ترین رویدادهای اروپایی درزمینه موسیقی است، به خاطر می‌آورند که همه‌ساله میزبان معروف‌ترین موسیقی دان‌ها و نوازندگان دنیا می باشند. این جشنواره در دژ مبهوت‌کننده‌ی Petrovaradin برگزار می‌شود که با حدود ۴۰۰ سال قدمت و موقعیت مرکزی خاص است.در حال حاضر این قلعه به‌عنوان موزه و هتل فعالیت می‌کند و با چشم‌انداز بی‌نظیر به تمام شهر و نواحی پیرامون آن، دوستداران زیادی دارد.

 جشنواره Exit  

 جشنواره Exit  

 

مونته نگرو(Montenegro)

مونته‌نگرو به‌معنای کوه سیاه است و سواحل دریای آدریاتیک در جنوب‌غربی این کشور یکی از بی نظیرترین مناظر طبیعی در اروپا را به وجود آورده است اقتصاد این منطقه، عموما مبتنی بر کشاورزی و صنایع سنگین (فولاد و آلومینیم) و تا حدودی صنعت گردشگری است.

مونته نگرو

 مونته نگرو

مونته نگرو

 

رفتینگ بر رودخانه تارا

بی شک رفتینگ بر روی رودخانه ی تارا یکی از هیجان انگیزترین و به یادماندنی‌ترین بخش‌های سفر شما به مونته نگروخواهد بود. رودخانه تارا در دره عظیم و بسیار زیبای تارا جریان دارد. دره تارا طولانی ترین دره در سراسر اروپا و بعد از گرند کنیون در آمریکا، دومین در کل جهان محسوب می شود. رودخانه تارا به طول تقریبی 144 کیلومتر از کوهستان های مونته نگرو سرچشمه می گیرد و تا داخل خاک بوسنی و هرزگوین ادامه می یابد و در بخش هایی این رودخانه درست مرز این دو کشور تلقی می شود.

رفتینگ بر رودخانه ی تارا

 

امیدواریم از اماکن دیدنی کشور صربستان و مونته نگرو لذت کافی را ببرید اسپیلت البرز سفر خوشی را برای شما آرزومند است.


20/ خرداد/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف