WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

انگکور وات؛ یکی ازعجایب دنیای معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان

انگکور وات؛ یکی ازعجایب دنیای معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان

17/ اسفند/1394

"کامبوج به خاطرفرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت زیبا، معابد باشکوهی مثل آنگکور وات، معبد تاپروم و بسیاری از چیزهای دیگردر دنیا معروف است "


کامبوج به خاطرفرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت زیبا، معابد باشکوهی مثل آنگکور وات، بانتی سری، معبد تاپروم، جنگ ویتنام، خمرهای سرخ، معادن و بسیاری از چیزهای دیگردر دنیا معروف است. انگکوروات به معنای پرستشگاه شهر، بزرگترین معبد تک مذهبی در جهان می باشد که شامل مجموعه‌ای از معابد اصیل با نقوش برجسته است که پس از میلاد مسیح ساخته شده است و تنها پرستشگاهی که از زمان ساختش تاکنون به عنوان بزرگترین بنای مذهبی درجهان استفاده می‌شود و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود.

انگکوروات در ویتنام

انگکور وات در ویتنام 

 

تاپروم

یکی از محبوب ترین معابد در مجتمع آنگکور وات در کامبوج است. این معبد به خاطر درختانی که به خرابه های آن جا تسلط یافته اند بسیار مشهور است. از معبد تاپروم در فیلم تام رایدر استفاده شده است و بارها در فیلم های سینمایی از جمله "مهاجم مقبره" لوکیشن اصلی فیلمبرداری بوده است ترکیب نور و روشنایی و فضای بین درختان درحال رشد و مجاورت با جنگلی زیبا دیدگان را محصور می کند.

معبد تاپروم

 

بانتی سری

 یا ارگ زنان یکی دیگر از معابد در انگکور است که  با کنده کاری های زیبا و از رنگ دانه های گل رز صورتی و ماسه سنگ ساخته شده است این معبد در درجه اول به خدای والامقام هندو که از خدایان سه گانه بشمار می رود اختصاص داده شده بود.

 معبد بانتی سری

 

پنوم باخنگ

یک معبد هندو می باشد که برفراز تپه ای بلند با چشم اندازی زیبا قرار گرفته است.  وجهه شرقی معبد در یک فرم هرم شش ردیفی ساخته شده است. تماشای غروب آفتاب در تپه پنوم باخنگ نه فقط بخاطر زیبایی خورشید بلکه به این علت که تمام گردشگران از اقصی نقاط دنیا گرد هم می آیند و به تماشای این لحظه رویایی می پردازند همیشه جذاب خواهد بود، و جالب این است که این مکان یکی از مکان های معروف دنیا برای تماشای غروب آفتاب است.

معبد پنوم باخنگ

 

بایون

یک معبد شناخته شده با معماری بسیار غنی و تزیین شده خمری در آنگکور در کشور کامبوج است. یکی از ویژگی های برجسته که این معبد را از دیگر معابد متمایز کرده تعداد زیاد مجسمه های سنگی است که بصورت چهره های خندان ساخته شده و در کنار هم قرارگرفته اند، هر کدام از صورت های خندان نمادهایی هستند از روایت های محلی که بازگو کننده باورهای قدیمی مردمان خمری می باشد. این بنا از راهروهای پیچ درپیچ با برج های شگفت انگیز تشکیل شده که با معماری قوی و با ظرافت دقیق کنار هم  قرار گرفته اند و نمای زیبایی را ایجاد کرده اند. نمای بیرونی بایون صحنه هایی از زندگی روزمره و رویدادهای تاریخی را به تصویر می کشد، در حالی که نمای داخلی نشان دهنده چهره های افسانه ای و داستانی است.

معبد بایون

 

به یاد ماندنی ترین لحظات  را در تور طبیعت و تاریخ کامبوج با اسپیلت البرز تجربه کنید.


17/ اسفند/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف