WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

برزیل؛ همچون کارت پستالی دیدنی و به یادماندنی

برزیل؛ همچون کارت پستالی دیدنی و به یادماندنی

7/ اسفند/1394

برزیلی ها مردمانی شاد، خونسرد و صبور هستند از خصوصیات بی نظیر آن‏ ‏ها می توان به مهمان نوازی و اینکه اهل تقلب نیستند اشاره کرد


برزیلی ها ضرب المثل معروفی دارند که می‏ گویند اگر دشمن به مرزهای ما حمله‏ کند به جای جنگ با آنها، جلویشان می رقصیم و آن‏ ‏ها را ازجنگ منصرف می کنیم از این رو همه جای این سرزمین نقاشی های دیواری و هنرمندانه ای با  طرح های بسیار متنوع، شاد و جالبی خودنمایی وهمگان را محو خود می کنند.

نقاشی دیواری برزیل

نقاشی دیواری برزیل

 

تلطیفی از شهر و جزیره و ساحل

 

شهر ریو، دومین و قشنگ‏ ترین شهر برزیل است که با موقعیت کوهستانی و دریایی، داشتن ساحل زیبای‏ کاپاکوبانا با چشم انداز فوق العاده و جزایر کوچک و پراکنده، بی نظمی جذابی راخلق کرده که از معروف ترین سواحل جهان است و به خاطر آرامش و نوع معماری اش زبان زد همگان شده است. ریو بیشترین شهرت خود را مدیون این ساحل با شنهای سفید و دریای زیبایش است.

شهر ریودوژانیرو 

 

خرید از دست فروش‌هایی که در حال عرضه صنایع دستی، زیبا و رنگارنگ و منحصر به فرد خود هستند مانند سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و زیورآلات و کارهای چوبی و مجسمه‌های بومی کارهای نساجی رنگارنگ در این سواحل بسیار دلچسب است.

 بازار برزیل

 

یکی از گواراترین و بهترین نوشیدنی‌های دنیا را می توان در سواحل برزیل تجربه کرد آگوئا جی کوکو که همان نارگیل سبز تازه است و بسیار پر آب و خوش طعم است. آن ها نارگیل سبز را سوراخ می کنند و در آن نی می گذارند تا آب آن را راحت بنوشید. از دیگر نوشیدنی‌های مشهور برزیل قهوه می‌باشد، امکان ندارد از کنار یک قهوه فروشی در برزیل عبور کنید و بوی قهوه ی اصیل برزیلی مستتان نکند و وادار به نوشیدن فنجانی قهوه‌ی ناب نشوید حتی در گرمای هوا!

نوشیدنی معروف نارگیل در برزیل 

 

برزیل؛ سرزمین افسون‏ گر

 

از دیگر شگفتی های برزیل کوه کله قندی، که عده ای معتقدند علت نام گذاری این کوه به خاطر شکل ظاهریش که شبیه کله قند است و عده ای دیگر هم می گویند که نام کوه از زبان بومی سرخپوستی گرفته شده و به معنی "کوه بلند" است از بالای کوه می توان منظره بسیار زیبایی از شهر و خلیج و ساحل که در پایین پای ما گسترده شده است و پرنده های استوایی که در حال پروازند ببینیم و لذت ببریم.

کوه کله قندی برزیل

کوه کله قندی برزیل

 

پیاده روی در پارک  جنگلی ایگواسو تجربه بی‌نظیری است که می توان درختان عظیم و سر به فلک کشیده و انواع پروانه ها و حشرات عجیب وغریب و گونه هایی که برای ما نا شناخته اند و تازگی دارند را دید. پارک پرندگان که در بین پارک جنگلی ایگواسو قرار دارد و شامل بیش از ٨٠٠ گونه پرنده که متعلق به برزیل و سایر کشورها است از همه مهم‌تر فضای داخل  پارک که بسیار جالب است، پرندگان لابلای شاخ و برگ درختان لانه ساخته اند و آزادانه در حال پروازند ولی هیجان انگیزتر این است که هر لحظه ممکن است سرراهتان موجود عجیبی ظاهر شود که بدون ترس از شما حتی روی تنتان  بنشیند. یکی از جالب ترین بخش‌های پارک که خیلی رویایی است، دیدن بزرگترین پروانه های جهان که هیولاهای زیبا و ظریفی هستند. پروانه هایی که دورتان می چرخند و روی سر و صورتتان می نشینند و با بال‌های ظریف‌شان شما را نوازش می کنند.

 پرندگان برزیل

پروانه در برزیل
 

 برای دیدن  این همه زیبایی در تور جنگل‌های آمازون (کشتی کروز) و برزیل با اسپیلت البرز همراه شوید.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز


7/ اسفند/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف