WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تجربه‌ی سفر در عمق زمان و تاریخ در بوتیک هتل زنجان

بوتیک هتل زنجان را بیشتر بشناسیم

بوتیک هتل زنجان را بیشتر بشناسیم

30/ خرداد/1403

هتل بوتیک سنتی زنجان، خانه ای است که در قلب بافت قدیمی زنجان در دوران قاجار ساخته شده و ۲۵۰ سال قدمت دارد.
این بوتیک هتل پس از ۳ سال مرمت و بازسازی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و اولین بوتیک هتل استان زنجان محسوب می‌شود. این مجموعه دارای ۷ اتاق منحصربفردست با، طراحی و معماری داخلی ویژه‌ی مطابق با یک دوره تاریخی به نام اتاق های هخامنشی، ساسانی، سلجوقی، ایلخانی، صفوی، قاجار و پهلوی!


بوتیک هتل زنجان با شعار "یک شب پادشاهی کن" سعی دارد با میزبانیِ متفاوت، تجربه‌ی سفر در عمق زمان و تاریخ را به میهمانانش عرضه کند. مهمانانی که در این بوتیک هتل اقامت کردهاند میگویند یکی از ماندگارترین خاطرات سفر در این مکان زیبا برایشان رقم خورده است.
در این بوتیک هتل، هر اتاق داستانی برای گفتن دارد و حضور شما را به معماری و هنر دوره های تاریخی ایران زمین پیوند می زند.

گفتنی است که در بوتیک هتل شاخص های بازآفرینی شده شهری وجود دارد و دسترسی آسان به مراکز خرید و گردشگری اعم از بازار مسقف سنتی، موزه مردان نمکی، موزه رختشوی‌خانه از مزیت های اقامت در این هتل بهشمار میرود. پرسنل آموزش دیده هتل بوتیک سنتی با افتخار آماده میزبانی از مشتریان بانک اسپیلت البرز نیز هستند.

 

اتاق ساسانی

اردشیر بابکان موسس سلسله ساسانیان و دیار "شهین" است که بعدها نامش به زنجان تغییر یافت. سقف این اتاق برداشتی از سقف کاخ ایشان و تاج تخت چوبی منقوش به فرشتگان نگهبان؛ حامل حلقه های قدرت کیانی است با برداشتی از نقش برجسته های طاق بستان.

اردشیر بابکان موسس سلسله ساسانیان و دیار

سرویس‌های بهداشتی هتل

 

اتاق سلجوقی

محله قلعه قولتوق یا کردستان، نام محله‌ای است، یادگارِ دوران سلجوقی. همان محلهای که این خانه در آن ساخته شده. اتاق سلجوقیِ بوتیک هتل زنجان هم به یاد آثار ملی دوران سلجوقی استان زنجان و همچنین به گرامی‌داشت آرامگاه خواجه نظام الملکِ شهیر، وزیرِ دو تن از پادشاهان سلجوقی ساخته شده است. نقوش برجسته ای از نماد ضیافتهای ملکشاه و خواجه نظام الملک و هنر گره چینی و نقوش اسلیمی مربوط به آن دوران، در این اتاق به چشم میخورد که حس اصیلی از عمق تاریخ شکوفای سلجوقی به شما میدهد.

محله قلعه قولتوق یا کردستان، نام محله‌ای است، یادگارِ دوران سلجوقی

نقوش برجسته ای از نماد ضیافت‌های ملکشاه و خواجه نظام الملک و هنر گره چینی و نقوش اسلیمی مربوط به آن دوران

 

اتاق ایلخانی

اتاق ایلخانی بازتابی است از مقرنسی های ایرانی و یادآور شکوفایی تفکر و هنر ایران زمین زیر چتر تساهل ایلخانان. دشتهای سرسبز سلطانیه و حیات وحش الهام بخش آن دلیلی کافیای بود برای ایلخانان که همیشه خویشتن خویش را در طبیعت میجستند و کشورگشایی می کردند. یک ایلخان که در حاشیه سبزینگی سلطانیه به دنبال اسبهای وحشی اسطورهای زیر سایه پرندگان و اولنگهای وحشی دشت به دیدن حیات وحش زیبای آن دیار آمدند، ماندند و حتی مدتی سلطانیه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند، ارگ سلطانیه را بنا نهادند که یکی از پایتختها و شهرهای معروف و پیشرفته در دوران خود محسوب میشد.

اتاق ایلخانی بازتابی است از مقرنسی های ایرانی و یادآور شکوفایی تفکر و هنر ایران

اتاق ایلخانی بازتابی است از مقرنسی های ایرانی

 

اتاق صفوی

از کوشک تا قصرهای سیاسی دوران صفوی همگی نگاه ما را به طراحی های داخلی بی نظیر آن جلب میکند. در دوران صفویه بود که زنجان نو به عنوان شهری هنرمند و ادب پرور بنا نهاده شد تا تبدیل به شهری بشود در خور تاریخش. در این اتاق سبک و سیاق لایه چینی صفوی را مشاهده میکنید با رنگ غالب لاجوردی و طرح های متنوعی از لاله عباسی و ضیافت های گل و مرغ. ارسی سه دری که جداکنندهای است میان شاه نشین و غلام گردش، جلوه اعیانی به این اتاق داده است. در ظاهر شومینه گوشه اتاق دیده می شود که بر خلاف ظاهر آن کاربری شومینه نیست. اگر کنجکاو بودید در مورد آن از ما بپرسید.

 از کوشک تا قصرهای سیاسی دوران صفوی همگی نگاه ما را به طراحی های داخلی بی نظیر آن جلب می‌کند

 

اتاق قاجار

این اتاق باعظمت دارای یک در ارسی هفت دری است که یکی از شاخصهای این شهر و خانه محسوب میشود. طرح هایی از کاخ گلستان در کف اتاق و نگاره های اصیل قاجاری به سبک نقاشی پشت شیشه در پیشانی دیوار خودنمایی میکنند. زیبایی های این اتاق در وصف نگنجد. همچون غذاهای خوشمزه با طعم جدید تاریخی ما بایستی با دل و جان حضوری بشنوید و بچشید.

این اتاق باعظمت دارای یک در ارسی هفت دری است که یکی از شاخص‌های این شهر و خانه محسوب می‌شود

زیبایی های این اتاق در وصف نگنجد

 

اتاق پهلوی

در دوران پهلوی ما هنرهای تلفیقی را در طراحی داخلی شاهد هستیم. از آن دوره پارچه کوب های دیواری به داخل خانه ها می آید که تلفیق آن با گچ بری های ظریف و زیبای ایرانی بسیار جلوه اصیلی دارد. فرش ایرانی جز لاینفک هر خانه ای است و با ورود تکنولوژی نوین و خانه هایی با برداشت از الگوهای ایران باستان ترکیب و محتوای اتاق پهلوی را تشکیل داده است.

در دوران پهلوی ما هنرهای تلفیقی را در طراحی داخلی شاهد هستیم

 

اتاق هخامنشی

همه عناصر حضور ما در هستی در اتاق هخامنشی نقش بسته، از چهار عنصر حیاتیِ آب و باد و خاک و آتش که در دوران ایران باستان آخشیج نامیده میشد و ما را حیات می دهد تا سرستونِ پرسپولیس.

همه عناصر حضور ما در هستی در اتاق هخامنشی نقش بسته

اقامت در هتل‎های سنتی و تاریخی

 

برای اقامت در این هتل بی نظیر در تور زنجان گردی اسپیلت البرز همسفر ما باشید.


30/ خرداد/1403



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف