WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تاریخ فئودالی در مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی ژاپن

مهم‌ترین وقایع تاریخ فئودالی ژاپن

مهم‌ترین وقایع تاریخ فئودالی ژاپن

25/ دی/1402

تاریخ فئودالی ژاپن یکی از جذاب‌ترین و پرحادثه‌ترین بخش‌های تاریخ این کشور است که وقایع آن به‌شدت موردتوجه تاریخ‌شناسان و افراد علاقه‌مند به تاریخ قرار گرفته است. با خرید تور ژاپن و سفر به این کشور، می‌توانید آثار این دوره از تاریخ را در مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی آن مشاهده کنید.


تاریخ‌شناسان از دوره فئودالی ژاپن با نام دوره سیاه و خونین در این کشور یاد می‌کنند. تحولات سیاسی گسترده، جنگ اربابان فئودال، نبردهای مختلف برای به‌دست‌آوردن حکومت و... از جمله موارد مهمی است که باعث شده تاریخ‌شناسان این نام را برای دوره فئودالی ژاپن انتخاب کنند.

به‌طورکلی تاریخ ژاپن از دوره‌های مختلفی تشکیل شده است، اما تاریخ فئودالی آن مربوط به دو دوره مهم ادو و سنگوکو می‌شود. در این دوره‌ها نبردهای بزرگی برای قدرت شکل گرفت و تحولات سیاسی گسترده‌ای در کشور ژاپن رخ داد. در ادامه این مطلب قصد داریم تاریخ فئودالی ژاپن را به طور مختصر معرفی کنیم تا بیشتر از پیش با وقایع مهم این دوره از تاریخ آشنا شوید.

تاریخ فئودالی ژاپن یکی از جذاب‌ترین و پرحادثه‌ترین بخش‌های تاریخ

 

آغاز و پایان دوره فئودالی ژاپن

تاریخ فئودالی ژاپن از دوره سنگوکو Sengoku آغاز شد. بسیاری از تاریخ‌شناسان بر سر آغاز این دوره اختلاف دارند. برخی از آن‌ها اعتقاد دارند که این دوره در سال 1454 و با آغاز شورش کیوتوکو شروع شد، اما برخی دیگر جنگ اونین در سال 1467 را شروع دوره سنگوکو می‌دانند.

تاریخ فئودالی ژاپن از این تاریخ آغاز شده وقایع عجیب‌وغریب خود را در دل تاریخ ژاپن ثبت کرد. تاریخ‌شناسان علاوه بر شروع دوره سنگوکو، روی تاریخ دقیق پایان آن هم اختلاف‌ نظر دارند. برای پایان این دوره نظریه‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • وحدت کامل ژاپن به دست تویوتومی هیده‌یوشی در سال 1590
  • اتمام نبرد سکیگاهارا در سال 1600
  • شروع شوگونی توکوگاوا ایه‌یاسو در سال 1603
  • پایان محاصره اوساکا و نابودی خاندان تویوتومی 1615
  • پایان شورش شیمابارا در سال 1638

در میان تمامی این نظریه‌ها، شروع شوگونی توکوگاوا ایه‌یاسو در سال 1603 منطقی‌ترین نظریه است؛ زیرا از این تاریخ دوره ادو شروع شد و مرحله‌ای جدید از تاریخ فئودالی ژاپن در تاریخ به ثبت رسید. این دوره از تاریخ هم در سال 1868 میلادی به اتمام رسید و دوره‌ای جدید در تاریخ ژاپن آغاز شد.

لمس تاریخ غنی و پرماجرای ژاپن با حضور در مکان‌های تاریخی

 

12 اتفاق مهم در تاریخ فئودالی ژاپن

در دوره فئودالی ژاپن که تقریباً نزدیک به 4 قرن طول کشید، اتفاقات بسیار زیادی سرنوشت مردم کشور را تحت‌تأثیر قرار داد، اما یک‌سری از آن‌ها اهمیت بیشتری داشتند. در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین اتفاقات این دوره از تاریخ ژاپن را معرفی می‌کنیم:

شورش کاگا

چند سال بعد از آغاز دوره سنگوکو، شورش کاگا به وقوع پیوست. این شورش یکی از طولانی‌ترین شورش‌های تاریخ ژاپن است که از سال 1478 آغاز شده و تا سال 1580 ادامه داشت.

تصرف ولایت ایزو

در یکی دیگر از جنگ‌ها و خونریزی‌های تاریخ فئودالی ژاپن، ولایت ایزو توسط هوجو سوئون (اولین رهبر خاندان اوجیو در دوره سنگوکو)  تصرف شد. این اتفاق در سال 1493 رخ داد.

ورود پرتغالی‌ها به ژاپن

در سال 1543 کشتی امپراتوری پرتغال در ساحل ژاپن پهلو گرفت و تبدیل به اولین اروپایی‌هایی شدند که وارد خاک ژاپن می‌شوند. پرتغالی‌ها در این تاریخ تفنگ شمخال را به ژاپنی‌ها معرفی کردند.

لغو سیستم باج‌گذاری چین توسط ژاپن

تا قبل از سال 1549 دولت چین بر سایر دولت‌ها سلطه خاصی داشت، اما از این تاریخ به بعد، ژاپن سیستم باج‌گذاری چین را لغو کرده و به آن پایان داد.

حادثه معبد تاینی

در سال 1551 سوئه هاروکاتا علیه اوئوچی یوشیتاکا دایمیوی کودتا کرد و بعد از خودکشی اوئوچی یوشیتاکا غرب هونشو را به دست گرفت.

آغاز کار بندر تجاری بازرگانان پرتغالی

در تاریخ فئودالی ژاپن، علاوه بر جنگ‌ها و خونریزی‌های مختلف برای به دست‌گرفتن قدرت، اتفاقات مهمی مانند آغاز بندر تجاری بازرگانان پرتغالی به وقوع پیوست. این بندر که با نام ناگاساکی شهرت یافته است، با مجوز از طرف دایمیو اومورا سومیتادا راه‌اندازی شد.

تاریخ فئودالی ژاپن از دوره سنگوکو Sengoku آغاز شد

 

پایان شوگون‌سالاری آشیکاگا

در سال 1573 ییکی از دیکتاتورهای نظامی فئودالی به نام شوگون‌سالاری آشیکاگا نابود شد.

تهاجم ژاپن به کره

در سال 1592 جنگ ژاپن و کره آغاز شد طی آن نیروهای ژاپن به خاک کره هجوم بردند. پس از آتش‌بس کوتاهی، دوباره در سال 1598 ژاپن برای بار دوم به کره حمله کرد.

ممنوعیت کلیسای کاتولیک

کلیسای کاتولیک به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای مسیحیت در سال 1614 از طرف دولت ژاپن رسما ممنوع شد و تمام مبلغات این دین را از کشور خارج کرد.

افزایش قدرت سامورایی‌ها

هنگامی که دوره ادو شروع شد و توکوگاوا ایه‌یاسو در سال 1603 قدرت را در دست گرفت، سامورایی‌ها قدرت بیشتری پیدا کردند و توانستند جایگاهی بالاتر از کشاورزان، صنعتگران و بازرگانان به دست بیاورند.

تصویب قانون‌های تجمل ستیزی

در دوره ادو قوانین خاصی برای تجمل ستیزی اعمال شد. طبق این قانون مردم اجازه استفاده از لباس‌ها و آویزه‌های اضافی را نداشته و مدل مو برای آن‌ها ممنوع بود.

انزوای ژاپن و بسته شدن کشور به روی غرب

در دوره ادو برای جلوگیری از گسترش دین مسیحیت و تحمیل افکار غرب بر مردم ژاپن، تعامل با سایر کشورهای جهان قطع شد. درواقع کشور ژاپن در انزوای کامل رفت تا از نفوذ بیگانگان جلوگیری کند.

دوره فئودالی ژاپن با نام دوره سیاه و خونین

 

لمس تاریخ غنی ژاپن همراه با اسپیلت البرز

اگر به تاریخ ژاپن علاقه زیادی دارید و می‌خواهید با سفر به این کشور مکان‌های تاریخی آن را مشاهده کنید، ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد. درواقع ما در مجموعه اسپیلت البرز به‌عنوان مجری مستقیم تور ژاپن بهترین و کامل‌ترین برنامه را برایتان تدارک می‌بینیم تا از جذاب‌ترین مکان‌های کشور ژاپن بازدید کرده و تاریخ غنی و پرماجرای آن را با حضور در مکان‌های تاریخی لمس کنید.

تورهای مجموعه اسپیلت البرز هیچ‌گونه هزینه اضافی ندارند، همچنین در طول سفر بهترین خدمات را برای شما در نظر گرفته‌ایم و تمامی برنامه‌ریزی های مهم تور از جمله رزرو محل اقامت، رزرو بلیت، برنامه‌ریزی برای تمام روزهای اقامت و... را انجام خواهیم داد.

برای خرید تور ژاپن نوروز و کسب اطلاعات دقیق درباره برنامه تور، می‌توانید به سایت اسپلیت البرز مراجعه کنید و یا با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.


25/ دی/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف