WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
واقعیت‌ها و افسانه‌های رودخانه آمازون و مسیر شگفت‌انگیز آن

رودخانه آمازون، افسانه‌ها تا واقعیت

رودخانه آمازون، افسانه‌ها تا واقعیت

5/ بهمن/1402

با اینکه بازدید از شهرهای لوکس و مدرن جذابیت زیادی دارد، اما سفرهای ماجراجویانه به مکان‌های شگفت‌انگیز دنیا تجربه‌ای متفاوت‌تر و هیجان‌انگیزتر است. رودخانه آمازون به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا بهترین گزینه برای آغاز ماجراجویی و ثبت خاطراتی به‌یادماندنی است.


طبیعت فوق‌العاده زیبای رودخانه آمازون و عبور آن از کشورهای مشهور آمریکای جنوبی تنها بخشی از جذابیت این مکان شگفت‌انگیز است. در این منطقه از کره زمین، انواع گونه‌های جانوری دیده شده و جاذبه‌های زیبای آن شرایط را برای گشت‌وگذار گردشگرها فراهم کرده‌اند. واقعیت‌ها و افسانه‌های رود آمازون و مسیر شگفت‌انگیز آن دلیل دیگری است که شما را برای آغاز سفری ماجراجویانه ترغیب خواهد کرد.

سفر به رودخانه آمازون و بازدید از مکان‌های مختلف آن برخلاف سایر مکان‌های توریستی جهان مقداری سخت است. برای اینکه بتوانید سفری امن، راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید، باید بهترین روش برای سفر انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل رودخانه آمازون را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت به شما بگوییم که بهترین روش برای بازدید از این مکان زیبا و شگفت‌انگیز کدام است.

آشنایی با رقص و فرهنگ و رسوم قبیله‌های آمازونی در جنگل‌های آمازون

 رودخانه آمازون و جنگل‌های اطراف آن یکی از مشهورترین جاذبه‌های شگفت‌انگیز در جهان

 

رودخانه آمازون کجاست؟

رودخانه آمازون و جنگل‌های اطراف آن یکی از مشهورترین جاذبه‌های شگفت‌انگیز جهان هستند، اما بسیاری از افراد تنها اسم این مکان را شنیده و با موقعیت جغرافیایی آن آشنایی زیادی ندارند. رود آمازون در آمریکای جنوبی قرار داشته و رودهای اوکایالی و مارانیون عامل اصلی تشکیل آن به شمار می‌آیند. این رودها که از رشته‌کوه آند سرچشمه می‌گیرند، بعد از طی کردن یک مسیر طولانی به‌هم‌پیوسته و رودخانه آمازون را تشکیل می‌دهند.

رودخانه آمازون بعد از رودخانه نیل طولانی‌ترین رودخانه جهان به‌حساب می‌آید، اما اگر بخواهید این رودخانه را بر اساس حجم آب بررسی کنیم، قطعاً در میان تمام روده‌های جهان، در رتبه اول قرار می‌گیرد. یکی از جذابیت‌های رودخانه آمازون که باعث شده گردشگرهای ماجراجو به آن علاقه‌مند شوند، مسیر فوق‌العاده آن است. این رودخانه در میان جنگل‌های سرسبز آمازون عبور کرده و در طول مسیر خود کشورهای مختلفی مانند پرو، برزیل، کلمبیا و... را پشت سر می‌گذارد.

از ابتدای رودخانه آمازون تا زمانی که  به اقیانوس اطلس می‌ریزد، حدود 200 رود دیگر به آن ملحق خواهند شد. تمامی این ویژگی‌های منحصربه‌فرد باعث شده که این منطقه از جهان یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگرهای ماجراجو به شمار بیاید. استقبال بسیار زیاد این افراد باعث شده که تورهای مختلفی به مقصد رودخانه آمازون برگزار شوند.

 رودخانه آمازون بعد از رودخانه نیل طولانی‌ترین رودخانه جهان است

 

13حقیقت جالب درمورد رودخانه آمازون

در سراسر کره زمین مکان‌های سرسبز، دریاچه‌ها و جنگل‌های زیادی برای سفرهای ماجراجویانه وجود دارد، اما چه چیزی باعث شده که دریاچه آمازون در میان آنها شهرت بالاتری داشته باشد؟ بدون شک طبیعت دریاچه آمازون و جنگل‌های سرسبز آن در کنار حقایق جالب و شگفت‌انگیز آن تأثیر بسیار زیادی در جذب گردشگرها داشته است. در ادامه مهم‌ترین حقایق رودخانه آمازون را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با این مکان فوق‌العاده آشنا شوید:

  • هیچ‌کس نمی‌داند طول دقیق رودخانه آمازون چقدر است. درواقع بسیاری از افراد روی منشأ رودخانه تردید داشته و هنوز به ‌اتفاق نظر نرسیده‌اند. برخی از این صاحب‌نظران اعتقاد دارند که منشأ این رودخانه کشور پرو بوده و حتی طول آن از رودخانه نیل هم بیشتر است.
  • رودخانه آمازون در هر ثانیه، حدود 200 هزار مترمکعب آب را به اقیانوس اطلس می‌ریزد. این حجم از آب باعث شده که به طور قطع آن را پر حجم‌ترین رودخانه جهان بنامند.
  • مسیر فوق‌العاده زیبای آمازون باعث شده که شرایط برای ماجراجویی گردشگرها فراهم باشد. این رودخانه که از پرو آغاز می‌شود، از کشورهای اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا و برزیل عبور کرده و به اقیانوس اطلس می‌ریزد. همچنین شاخه‌های مختلف این رودخانه به کشورهای دیگری مانند بولیوی می‌رسد. هریک از این کشورها بر اساس زیرساخت‌های خود شرایط خاصی را برای حضور گردشگرها فراهم کرده‌اند.
  • رودخانه آمازون فقط یک رودخانه عظیم نیست؛ درواقع این رودخانه بیش از 1100 شاخه را از تمام آمریکای جنوبی به خود وصل کرده است.
  • سال 2007 بود که یک ورزشکار اسلوونیایی به نام مارتین استرل تمام طول رودخانه آمازون را در فاصله 66 روز شنا کرد.
  • رودخانه آمازون حدود 20 درصد از کل آبهای شیرین اقیانوس‌ها را تامین می‌کند. این حجم از آب شیرین با مجموع 7 رودخانه عظیم آب شیرین جهان برابری خواهد کرد.
  • یکی از موجودات اسطوره‌ای آمازون که در افسانه‌ها از آن یاد می‌کنند، در این رودخانه زندگی می‌کند. دلفین صورتی که به آن بوتو هم گفته می‌شود، یکی از کمیاب‌ترین موجودات جهان است که به‌ سختی می‌توان آن را در قسمت ذخیره‌گاه ملی پاکایا سامیریا (بخش پرو) مشاهده کرد.
  • بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان یعنی آراپایما در رودخانه آمازون زندگی می‌کند. این ماهی با طول 4 متر و وزن 200 کیلوگرم، یکی از شگفت‌انگیزترین موجودات آمازون به شمار می‌آید.
  • در سال 2016 بود که محققان یک صخره مرجانی بسیا بزرگ را در نقطه تلاقی رودخانه و اقیانوس کشف کردند. این صخره بزرگ محل زندگی جاندارن مختلفی مانند اسفنج‌های دریایی غول پیکر، ستاره دریایی، اسفنج‌ها و... است.
  • آب‌های رودخانه آمازون حدود 15 میلیون سال پیش در مسیر دیگری جریان داشتند و به اقیانوس آرام سرازیر می‌شدند، اما این رودخانه بعد از تشکیل کوه‌ها حدود 5 سال در خشکی محصور شد و در نهایت مسیر حرکت آن عوض شد.
  • رودخانه آمازون در میان جنگل‌های بارانی (جنگل آمازون) عبور می‌کند؛ ازآنجایی‌که در داخل این جنگل اکوسیستم عظیمی از جانداران وجود دارد، سفرهای دریایی با قایق و کشتی در میان گردشگرها رایج شده است. گردشگرها هنگام عبور از این رودخانه کمیاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین موجودان را مشاهده خواهند کرد.
  • در سراسر رودخانه آمازون هیچ پلی وجود ندارد. درواقع تنها راه برای بازدید از بخش‌های مختلف این رودخانه، استفاده از کشتی‌ها و قایق‌های مخصوص است. دقیقاً به همین دلیل است که تورهای گردشگری به مقصد آمازون، فقط با کشتی برگزار می‌شوند.
  • رودخانه آمازون یک رودخانه دوقلوی پنهان دارد که در زیر آن جریان دارد. در سال 2011 یک تیم تحقیقاتی وجود رودخانه دوقلو در زیر آمازون را تایید کرد. این تیم عنوان کرد که رودخانه چنهان حدود 4 کیلومتر بوده و پهنای آن بیشتر از خود رودخانه آمازون است.

 یکی از موجودات اسطوره‌ای آمازون بوتو یا دلفین صورتی

بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان یعنی آراپایما در رودخانه آمازون زندگی می‌کند

 جاهای دیدنی آمازون

شاید برای بیشتر گردشگرها سوال پیش بیاید که هنگام سفر به آمازون از کجا بازدید کنیم؟ کسانی که ماجراجویی در رودخانه عظیم آمازون را انتخاب می‌کنند، قطعاً مکان‌هایی متفاوت و سراسر شگفتی را در برنامه سفر خود خواهند دید. ازآنجایی‌که رودخانه آمازون و شاخه‌های آن از کشورهای مختلفی عبور کرده است، بازدید از مکان‌های آن بستگی به نقطه آغاز سفر دارد.

به‌طورکلی در رودخانه آمازون مکان‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد، اما موارد زیر شهرت و محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند:

  • آبراهه‌های باریک جنگل‌های آمازون
  • قبیله‌های آمازونی و آشنایی با موسیقی، رقص و جشنواره‌های آنها
  • مرز رودخانه‌های رنگارنگ (محل برخورد دو رودخانه ریونگرو و ریوسالیموس)
  • آبشار ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین (پارک ملی ایگواسو)
  • پارک ملی مانو (Manú) در جنوب شرقی پرو
  • دریاچه سندووال (Sandoval) در منطقه محافظت شده تامبوپاتا
  • فروشگاه آدولفو لیسبوآ (Adolpho Lisboa) در سواحل رود آمازون برزیل (شهر بندری مانائوس)
  • تئاتر مانائوس

 آبشار ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین

ایگواسو وسیع ترین آبشار جهان در مرز برزیل و آرژانتین و یکی از عجایب هفتگانه طبیعت جهان

 

ماجراجویی در آمازون با اسپیلت البرز

چگونه با آمازون سفر کنیم؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتنی است که گردشگرها با آن مواجه می‌شوند. برای اینکه به دل رودخانه آمازون بزنید و تصویر دیگری از جهان هستی را مشاهده کنید، تورهای مسافرتی بهترین و مناسب‌ترین گزینه ممکن هستند. اگر بخواهید سفرهای آمازون و کشورهای اطراف را شخصاً برنامه‌ریزی کنید، قطعاً با چالش‌ها و مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهید شد.

شرکت مسافرتی اسپیلت البرز یکی از بهترین شرکت‌های گردشگری ایران بوده که سالانه  انواع تورهای تجربه محور را به بهترین شکل برگزار خواهد کرد. تور برزیل و آمازون یکی از محبوب‌ترین تورهای اسپیلت البرز است که با خرید آن می‌توانید ماجراجویی جذابی را آغاز کرده و در طول 13 روز از مناطق مختلف برزیل و آمازون بازدید کنید.

تور امازون و برزیل اسپیلت البرز هزینه‎های پنهان ندارد؛ درواقع می‌توانید با اطمینان کامل این تور را ثبت نام یا رزرو کنید و در طول سفر با هزینه‌های اضافی روبرو نشوید و باکیفیت‌ترین تور نوروز 1403 را تجربه کنید.

اسپیلت البرز به‌عنوان مجری مستقیم تور برزیل و امازون، برای چند سال مختلف لقب بهترین شرکت مسافرتی را به خود اختصاص داده است. این شرکت به کمک تور لیدرها و کارشناسان حرفه‌ای خود، برنامه کامل و بسیار جذابی را برای سفر به آمازون و برزیل تنظیم خواهد کرده است. در این مطلب به طور کامل رودخانه آمازون و حقیقت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر همچنان درباره رزرو تور برزیل و جنگلهای آمازون نوروز سوال خاصی دارید، به صفحه تور در وبسایت اسپیلت البرز مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.


5/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف