WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
کشور ژاپن با دین‌ها و آیین‌های مختلف

تاریخ دینی ژاپن

تاریخ دینی ژاپن

27/ بهمن/1402

دین در ژاپن یکی از موضوعات بسیار مهمی است که تا به امروز همچنان وضعیت آن پیچیده مانده و تمامی مردم نتوانسته‌اند روی یک دین واحد به توافق برسند. از همان ابتدای تاریخ تا به امروز کشور ژاپن دین‌ها و آیین‌های مختلفی را پذیرا بوده و مردم آن بر اساس عقاید خود یکی از آنها و یا آموزه‌های چند تا از این دین‌ها را پذیرفته‌اند.


به‌طورکلی تاریخ دینی ژاپن شامل دین‌های محلی و دین‌هایی می‌شود که از کشورهای خارجی وارد این سرزمین شده است. برخی از دین‌ها از سایر کشورها وارد ژاپن شده و امروزه پیروان بسیار زیادی را در سطح کشور پیدا کرده‌اند. حتی در یک برهه تاریخی دولت ژاپن برای عدم تأثیر از جوامع دیگر یک‌سری از دین‌ها را ممنوع اعلام کرد و اجازه تبلیغ آن‌ها را نداد.

بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخ دینی ژاپن و آشنایی با مکان‌های مذهبی آن، خرید تور ژاپن است. البته در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی درباره تاریخ دینی ژاپن به شما ارائه خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتری سفر خود را آغاز کنید.

شینتو، اولین آیین مردم ژاپن

 

شینتو، اولین آیین مردم ژاپن

بسیاری از افراد که تاکنون به کشور ژاپن سفر نکرده و آشنایی خاصی با این کشور ندارند، گمان می‌کنند که مردم این کشور دین خاصی ندارند. با اینکه نحوه دین‌داری مردم ژاپن بیشتر با فرهنگ آن‌ها مترادف است تا با مذاهب مختلف، اما همچنان این کشور از آغاز تاریخ ادیان خاصی را قبول داشته است.

اولین و قدیمی‌ترین دین در ژاپن شینتو نام دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره این آیین بدانید این است که مؤسس خاصی نداشته و تمامی آموزه‌ها و اندیشه‌های آن از فرهنگ و سنت مردم ژاپن سرچشمه می‌گیرد. دین شینو تنها دینی است که مختص مردم ژاپن بوده و از هیچ کشور خاصی سرچشمه نگرفته است.

دین شینتو ایزد بانوی خورشید را نگهبان سرزمین ژاپن می‌داند و اعتقاد دارد که خاندان امپراتور از نسل آن‌ها هستند. این آیین خدایان خود را کامی می‌نامد، به همین دلیل از این دین با نام طریقت کامی هم شناخته می‌شود. کامی‌ها ارواح مقدسی هستند که در کالبد عناصر مختلفی مانند باد، درخت، کوه و... خود را نشان می‌دهند. همچنین الهه خورشید آماتراسو Sun Goddess Amaterasu مهم‌ترین کامی دین شینتو است که هنگام سفر به ژاپن و بازدید از ایزدکده‌ها می‌توانید اسم آن را بر روی زیارتگاه‌ها مشاهده کنید.

اعتقادات دین شینتو

دین شینتو دارای اعتقادات و اندیشه‌های خاصی است که تمامی آن‌ها از سنت‌های مردم قدیم ژاپن شکل می‌گیرد. این آیین به پیروان خود می‌گوید که هیچ مطلقی وجود نداشته و هیچ انسانی کامل نیست. به‌طورکلی شینتو یک آیین خوش‌بینانه است که انسان را موجودی نیک می‌داند و شیطان یا نیروی اهریمنی را عامل شر قلمداد می‌کند.

دین بودایی، محبوب‌ترین دین خارجی در ژاپن

زمان زیادی مردم ژاپن با اصول و اندیشه‌های دین شینتو زندگی می‌کردند تا سرانجام در قرن ششم پس از میلاد دین بودایی از کشور کره وارد ژاپن شد و تغییرات گسترده‌ای در تاریخ دینی ژاپن آغاز شد. البته دین بودا ابتدا از کشور هند آغاز شد، اما این دین به‌واسطه کشور کره وارد ژاپن شده و خود را به مردم این کشور معرفی کرد.

دین بودا از اندیشه‌ها و آموزه‌های گوتاما سیذارتا بودا سرچشمه گرفته و تا به امروز شاخه‌های مختلفی از آن به وجود آمده‌اند. از میان شاخه‌های مختلف دین بودا، شاخه ماهایانا یا Greater Vehicle شاخه‌ای بود که وارد کشور ژاپن شد و از همان ابتدا توانست محبوبیت زیادی در میان حاکمان و خانواده امپراتور پیدا کند. استقبال قشر اشراف جامعه باعث شد که در آن زمان دین بودایی را دین رسمی و جدید ژاپن نام‌گذاری کنند.

با اینکه دین بودایی یک دین جدید بود و جایگزین شینتو شد، اما درگیری زیادی میان پیروان آن‌ها رخ نداد. بعد از گذشت چند سال این دین‌ها باهم ترکیب شده و حتی مکمل خوبی برای همدیگر شدند. در سال 805 و 806 بود که شاخه‌های دیگری از دین بودایی به نام تندای و شینگون وارد ژاپن شدند. از این تاریخ به بعد، فرقه‌های مختلفی وارد ژاپن شدند، اما در نهایت تمامی آنها فرق زیادی باهم نداشتند. امروزه بیش از 69 درصد مردم ژاپن اصول و تعالیم بودا را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند.

دین شینو تنها دینی است که مختص مردم ژاپن بوده است

 

دین مسیحیت در ژاپن

ادیان محبوب و شناخته‌شده‌ای مانند بودایی و شینتو تنها دین‌هایی نیستند که مردم ژاپن آن‌ها را قبول کرده‌اند. دین مسیحی هم در طول قرن‌های گذشته همواره در بین مردم ژاپن تبلیغ می‌شد، اما در تاریخ انزوای ژاپن به‌خاطر جلوگیری از نفوذ تفکرات غرب، تبلیغ آن را ممنوع کردند. در آن زمان تبلیغ دین مسیحیت برای 200 سال ممنوع بود، اما با گذشت زمان دوباره این دین در کشور ژاپن رواج پیدا کرد. البته طرف‌داران دین مسیحیت به نسبت بودایی و شینتو بسیار کم هستند. در حال حاضر حدود 1.5 درصد از مردم ژاپن پیرو دین مسیحیت هستند.

سایر ادیان ژاپن

در تاریخ دینی ژاپن آیین‌های دیگری مانند تائو و کنفوسیوس از کشور چین به مردم ژاپن عرضه شدند، اما افکار و اندیشه‌های آنها به‌گونه‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را در دسته ادیان کشور ژاپن قرار داد. به‌طورکلی 6.9 درصد از مردم ژاپن سایر دین‌ها را انتخاب کرده و برخی از آن‌ها عدم گرایش به دین خاصی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند.

دین بودایی، محبوب‌ترین دین خارجی در ژاپن

 

بازید از اماکن مذهبی ژاپن با اسپیلت البرز

بازدید از معابد هزار ساله یکی از بهترین قسمت‌های سفر به ژاپن است که ما در مجموعه اسپیلت البرز آن را در برنامه تور ژاپن گنجانده‌ایم. اسپیلت البرز مجری مستقیم تور ژاپن بوده و بهترین خدمات را برای آن در نظر گرفته است. شما با خرید تور ژاپن از شرکت اسپیلت البرز هیچ‌گونه نگرانی درباره رزرو محل اقامت، اخذ ویزا، رزرو بلیت رفت‌وبرگشت، برنامه گشت شهری، بازدید از بهترین مکان‌های تاریخی و... نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات کامل درباره‌ی تور ژاپن نوروز 1404 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی اسپیلت البرز که باعث می‌شود قیمت تور ژاپن را به بهترین شکل تحلیل کرد و تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید، عدم برخورداری تور ژاپن از هزینه‌های پنهان است. اگر قصد خرید تور ژاپن نوروز را دارید و می‌خواهید بهترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های مذهبی آن را از نزدیک مشاهده کنید، همین‌الان از سایت اسپیلت البرز تور نوروز ژاپن را رزرو کنید. 

 

 

 

 

 


27/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف