WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
دین در ژاپن؛ ورود آیین بودا

ورود آیین تائو و کنفوسیوس به ژاپن

ورود آیین تائو و کنفوسیوس به ژاپن

4/ فروردین/1403

دین در ژاپن همواره یک بحث جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ و سرگذشت مردم این سرزمین است. با اینکه جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های فرهنگی کشور ژاپن به طرز عجیبی توجه گردشگران را جلب می‌کند.


 اما در کنار تمامی آنها مکان‌های مذهبی و مراسم‌های مختلفی که برگزار می‌کنند، ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارند. این مکان‌های تاریخی که محلی برای عبادت مردم ژاپن و برگزاری جشنواره‌های مذهبی هستند، بیانگر بخشی از تاریخ و هویت مردم کشور هستند. آیین تائو و کنفوسیوس از آن دسته آیین‌هایی هستند که تأثیر بسیار زیادی روی اخلاقیات مردم ژاپن گذاشته‌اند.

خرید تور ژاپن و سفر به این کشور شما را بیشتر از پیش با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این سرزمین آشنا می‌کند؛ بدون شک آیین‌های مذهبی مختلف از جمله تائو و کنفوسیوس به دستوران و اندیشه‌های خود تأثیر زیادی روی ایجاد این فرهنگ و آداب‌ورسوم گذاشته است. آشنایی با این آیین‌های مذهبی و شناخت بیشتر اعتقادات مردم ژاپن به شما کمک می‌کند تا لذت سفر خود را چندبرابر کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم ورود آیین تائو و کنفوسیوس به ژاپن را مورد بررسی قرار دهیم تا آشنایی بیشتری با این ادیان و تأثیر آن‌ها بر مردم ژاپن پیدا کنید.

 ورود آیین تائو به کشور ژاپن از چین انجام گرفته است

 

ورود آیین تائو به کشور ژاپن

آیین‌هایی که امروزه در کشور ژاپن وجود دارند، به دودسته مختلف تقسیم می‌شوند. دسته اول به آیین‌ها و مذاهبی مانند شین تو گفته می‌شود که متعلق به کشور ژاپن بوده و از آنها به‌عنوان آیین محلی یاد می‌شود. دسته دوم آیین‌هایی هستند که خاستگاه آنها کشورهای دیگری مانند هند، چین و کره بوده و از آنها با نام آیین و مذهب وارداتی یاد می‌شود.

ورود آیین تائو به کشور ژاپن از چین انجام گرفته است؛ به همین دلیل این آیین در دسته آیین‌ها و مذاهب وارداتی قرار می‌گیرد. با اینکه آیین و فلسفه تائو متعلق به کشور چین است، اما در حال حاضر هم پیروان زیادی در کشور ژاپن دارد. مکتب تائو از فردی به اسم لائوتسه گرفته شده است، اما بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که لائوتسه وجود خارجی نداشته و صرفاً یک افسانه است.

آیین تائو یکی از آیین‌های اصلی کشور چین است، اما مانند سایر ادیان راه خود را به کشور ژاپن پیدا کرد. به‌طورکلی آیین تائو بر این اصل اداره مملکت بدون وجود حاکم اشاره دارد. این طرز تفکر به‌خاطر بیزاری لائوتسه از سیاست به وجود آمد و بسیاری از افراد آن را پذیرفتند. این افراد به همراه لائوتسه معتقد بودند که اگر مردم یک سرزمین راه فضیلت را در پیش گرفته و در عالم طبیعت تناسب و انتظام برقرار شود، دیگر نیازی به حکومت نیست.

جنبه‌های آیین تائو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تائو یک آیین مذهبی و دینی است، اما در واقع تائو در کنار جنبه دینی، یک جنبه فلسفی هم دارد. چینی‌ها اعتقاد دارند که تائو معنای اصلی راه زندگی بوده و آسمان، زمین و انسان‌ها برای اینکه از کمال وجود خود بهره ببرند، باید خود را با تائو هماهنگ کنند. درواقع تمامی افراد و موجودات برای رسیدن با کامیابی باید از دستوران و روش زندگی تائو پیروی کنند.

سال 165 میلادی بود که آیین تائو رنگ دینی به خود گرفت و معبد مخصوص آن را بنا کردند. در ان زمان آیین بودا در برخی از مواد در برابر آیین بودایی قد علم کرد. پیروان این آیین مانند بودا مجسمه‌هایی برای تائو درست کرده و آنجا را برای عادت انتخاب کردند.

تائو در کنار جنبه دینی، یک جنبه فلسفی هم دارد.

 

ورود آیین کنفوسیوس به ژاپن

آیین کنفوسیوس هم مانند آیین تائو از کشور چین وارد ژاپن شد؛ درست هنگامی که آیین بودا در سرزمین ژاپن رواج پیدا می‌کرد، پیروان کنفوسیوس هم روزبه‌روز بیشتر می‌شدند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کنفوسیوس هم مانند بودا یک آیین دینی است، اما درواقع کنفوسیوس از قوانین اجتماعی تشکیل شده  هیچ ربطی به آیین دینی ندارد. ماهیت کنفوسیوس باعث شد که مردم ژاپن  بتوانند در کنار آیین بودایی این آیین فلسفی را هم قبول کنند.

قرن ششم میلادی بود که آیین کنفوسیوس از کشور چین وارد ژاپن شد و قوانین اجتماعی و اخلاقی خاصی را به مردم آموزش داد. آیین کنفوسیوس تأکید زیادی به احترام و رعایت ادب داشت؛ این آیین به پیروان خود آموزش می‌داد که نهایت احرام را برای قدرتمندان قائل باشند و در کنار آن با نسل‌های قدیمی محترمانه برخورد کنند.

حتی در عصر جدید ژاپن می‌توان تأثیرات زیاد آیین کنفوسیوس را در رفتار مردم این سرزمین مشاهده کرد؛ همان‌طور که می‌دانید، مردم ژاپن همواره با ادب و احترام بسیار زیاد شناخته می‌شوند. یکی دیگر از اصل‌های مهم آیین کنفوسیوس که پیروان آن رعایت می‌کنند، اطلاعت محض از پدر و ارباب‌ها است.

آیین کنفوسیوس از فردی فیلسوف با همین اسم گرفته شده است. ازآنجایی‌که کنفوسیوس پایبندی بسیار زیادی به اخلاقیات داشت، بیشتر افراد آن را سقراط چینی می‌نامند. همچنین اندیشه‌ها و اعتقادات آیین کنفوسیوس اصلاً دینی نبوده و فقط روی آموزه‌های اخلاقی، فلسفه، فرهنگ و کشور‌داری تمرکز دارد.

 ورود آیین تائو به کشور ژاپن از چین انجام گرفته است

 

لمس فرهنگ ژاپن با اسپیلت البرز

آیین‌های مختلفی مانند تائو و کنفونسیوس تأثیر بسیار زیادی روی فرهنگ مردم ژاپن گذاشته است؛ به همین دلیل این کشور یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین کشورها برای مسافرت است. اگر می‌خواهید در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ژاپن فرهنگ این کشور را از نزدیک مشاهده کنید، ما در مجموعه اسپیلت البرز این امکان را برایتان فراهم کرده‌ایم.

اسپیلت البرز مجری مستقیم تور ژاپن بوده و برای برگزاری این تور تجربه‌محور، بهترین برنامه‌ریزی را انجام داده است. با خرید تور ژاپن از اسپیلت البرز می‌توانید در بهترین اقامتگاه‌ها اقامت داشته و در طول سفر بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های کشور ژاپن را از نزدیک مشاهده کنید. حضور تور لیدر حرفه‌ای و برنامه‌ریزی کامل برای تمام روزهای سفر باعث می‌شود که در طول سفر اوج لذت و هیجان را تجربه کنید.

تور ژاپن اسپیلت البرز هیچ هزینه پنهانی ندارد. این ویژگی عالی باعث شده که بهترین تصمیم را برای سفرهای خود در بهار به مقاصد بکر و تجربه‌محور بگیرید. برای مشاهده اطلاعات کامل تور ژاپن نوروز 1404 با مشاوران ما در تماس باشید.


4/ فروردین/1403



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف