WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
آشنایی با تاریخ غنی و قدیم ژاپن

تاریخ قدیم ژاپن، گذری بر 2 دوره پرفراز و نشیب

تاریخ قدیم ژاپن، گذری بر 2 دوره پرفراز و نشیب

20/ بهمن/1402

تاریخ ژاپن همواره یکی از موضوعات داغ و بسیار مهیج است که سرگذشت پر فراز و نشیب مردم این سرزمین را نشان خواهد داد. در طول تاریخ مردم ژاپن دوره‌های تاریخی مختلفی را پشت سر گذاشتند تا امروز به یک جامعه قوی و مدرن تبدیل شوند. در حال حاضر ژاپن یکی از بهترین کشورها برای گذراندن تعطیلات بوده و تاریخ غنی آن در کنار فرهنگ مردم این سرزمین، بخش جذابی از سفر شما خواهد بود.


در میان دوره‌های مختلف تاریخ ژاپن، تاریخ قدیمی آن جذابیت خاص خود را دارد. آن اوایل که هنوز ژاپن با وضعیت کنونی خود قرن‌ها فاصله داشت، اتفاقات مختلفی در دوره‌های کوفون و آسوکا رخ داد. این دوره‌های تاریخ که از قرن سوم تا هفتم ادامه داشتند، شما را با تاریخ قدیم ژاپن آشنا خواهند کرد.

اگر می‌خواهید قبل از سفر به ژاپن درباره تاریخ غنی این کشور اطلاعات خاصی پیدا کنید، تاریخ قدیم این کشور یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن است. در ادامه این مطلب تاریخ قدیم ژاپن را به‌صورت خلاصه مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با دوره‌های کوفون و آسوکا آشنا شوید.

 

دوره کوفون یا تومولوس از سال 250 الی 538 میلادی

دوره کوفون Kofun یا تومولوس که از سال 250 میلادی آغاز شد و تا سال 538 ادامه پیدا کرد، یکی از دوره‌های مهم تاریخ قدیم ژاپن است که اتفاقات مختلف آن تأثیر زیادی در سرنوشت مردم ژاپن داشت. در این دوره امپراتورهای زیادی از جمله اوجین، نینتوکو، ریچو، هانزی، اینگو، آنگو و... قدرت ژاپن را به دست گرفتند.

کلمه کوفون به معنی گورپشته (تپه‌ای خاکی یا سنگی است که بر روی گورستانی باستانی قرار دارد) است. شاید برایتان سوال باشد که چرا این اسم را برای اواخر قرن دوم تا اواسط قرن پنجم انتخاب کرده‌اند؟ از آنجایی‌که گورپشته‌های مختلفی از آن دوره ژاپن به جای مانده‌اند، از نظر تاریخ شناسان اسم کوفون یا گورپشته برای این بخش از تاریخ قدیم ژاپن مناسب است.

گورپشته‌های آن زمان شکل‌های مختلفی داشتند. برخی از این گورپشته‌ها به شکل دایره و چهارگوش بودند، اما برخی دیگر از آن‌ها ظاهری پیچیده‌تر داشتند. تعدادی از گورپشته‌ها به شکل سوراخ کلید بودند؛ به همین دلیل از آن‌ها به‌عنوان متمایزترین گورپشته آن دوران یاد می‌کنند. این کوفون‌ها که هرکدام ظاهر خاص خود را دارند، در بین قرن سوم تا هفتم برای دفن افراد طبقه متوسط جامعه ساخته می‌شدند.

دوره کوفون یا تومولوس از سال 250 الی 538 میلادی

 

در دوره کوفون چه اتفاقاتی رخ داد؟

در این دوره از تاریخ قدیم ژاپن، قبایل قدرتمند ژاپن به کمک همدیگر ارتش‌های ایالتی پرتوانی را ایجاد کرده و حکومت یاماتو را تاسیس کردند. این حکومت در بخش‌هایی از شرق استان اوساکا حاکم شد و توانست نفوذ خود را بر سایر مناطق ژاپن حفظ کند. مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد نفوذ یاماتو بر بخش‌های مختلف کشور حفظ شود، سیاست‌های انتخاب شده برای تسلط بر مردم کشور بود. این حکومت قبایل مختلف را سرکوب کرده و زمین‌های آن‌ها را به تصاحب خود درآورده بود. با انجام این کار قدرت قبایل کم شد و جامعه‌ای اشرافی و جنگ سالار به وجود آمد.

با اینکه سیاست‌های حکومت آن‌چنان باب میل مردم نبود، اما دوره کوفون یکی از دوره‌های تاریخ قدیم ژاپن است که باعث پیشرفت کشور شد. ناحیه کان سای و شرقی‌ترین بخش دریای درون‌مرزی ستو زودتر از سایر مناطق انسجام خود را بیشتر کرده و زمینه پیشرفت را فراهم کردند. در آن زمان افراد زیادی از چین و کره به ژاپن مهاجرت می‌کردند. یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور، همین مهاجرت چین‌ها و کره‌ای‌ها بود؛ این افراد به همراه خود جنبه‌های مختلف فرهنگ خود را وارد ژاپن می‌کردند.

تاریخ قدیم ژاپن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن کشور است

 

دوره آسوکا از سال 538 الی 710 میلادی

دوره آسوکا Asuka یکی دیگر از دوره‌های تاریخ قدیم ژاپن است که از سال 538 آغاز شده و تا سال 710 میلادی ادامه پیدا کرد. این دوره از تاریخ ژاپن بعد از دوره کوفون آغاز شد، اما جالب است بدانید که از دوره کوفون و آسوکا با عنوان مشترک دوره یاماتو نام می‌برند.

هنگامی که دوره کوفون آغاز شد، امپراتوری یاماتو قدرت را به دست گرفت؛ از آنجایی‌که در دوره آسوکا هم همچنان قدرت ژاپن در دست یاماتو بود، از این دو دوره با نام دوره یاماتو یاد می‌کنند. هنگامی که دوره آسوکا آغاز شد، کم‌کم رشد پادشاهی یاماتو بیشتر شد؛ به همین دلیل دوره آسوکا را دوره رشد کشور ژاپن می‌نامند.

مهم‌ترین اتفاقات دوره آسوکا

در دوه آسوکا اتفاقات زیادی تاریخ ژاپن را دگرگون کرد، اما به‌جرئت می‌توان گفت که ظهور آیین بودایی مهم‌ترین اتفاق دوره آسوکا بود. در آغاز این دوره آیین بودایی از شبه‌جزیره کره به کشور ژاپن معرفی شد و از طرف طبقه حاکم پذیرفت شد. از دیگر اتفاقات مهم این دوره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد دگرگونی‌های هنری، سیاسی و اجتماعی در اثر پذیرش آیین بودایی
  • تغییرات سیاسی بر اساس الگوی چینی
  • استفاده از خط چینی برای نگارش زبان ژاپنی
  • انحصار خط جانشینی توسط خانواده پرقدرت سوگا
  • ساختن قصرها و آرامگاه‌های متعدد توسط خانواده سوگا برای افزایش قدرت خود
  • کودتا در سال 622 میلادی پس از مرگ نایب السلطنه شوتوکو تایشی
  • پایین آمدن خانواده سوگا از قدرت و جانشینی اصلاحات تایکا
  • به وجود آمد نینجاها و مبارزه علیه سامورایی‌ها

 دوره آسوکا Asuka یکی دیگر از دوره‌های تاریخ قدیم ژاپن است

 

لمس تاریخ ژاپن از نزدیک با شرکت اسپیلت البرز

بازدید از مکان‌های تاریخی ژاپن و آشنایی با سرگذشت این سرزمین باشکوه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل گردشگرها برای سفر به کشور سامورایی‌ها است. برای اینکه سفر کامل و جذابی را انجام دهید، باید بهترین روش را انتخاب کنید. بدون شک مراجعه به شرکت اسپیلت البرز و خرید تور ژاپن نوروز 1404 بهترین روش برای سفر به ژاپن است.

اسپیلت البرز به دلیل مهارت و توانایی بالا در اجرای تورهای تجربه‌محور، توانسته در سال‌های گذشته برای چند بار رتبه بهترین شرکت گردشگری را کسب کند. یکی از بهترین ویژگی‌های اسپیلت البرز که آن را از بقیه شرکت‌ها متمایز می‌کند این است که تورهای آن هزینه پنهان ندارند.

اسپیلت البرز به‌عنوان مجری مستقیم تور ژاپن شما را به بهترین مکان‌های تاریخی این کشور برده و خدمات متنوعی را در طول سفر ارائه خواهد کرد. در این مطلب تاریخ قدیم ژاپن را مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که بهترین روش برای سفر به ژاپن و آشنایی با تاریخ آن کدام است.

 

 


20/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف