WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
معبد سنسوجی، قدیمی‌ترین معبد توکیو

معماری معبد سنسوجی در توکیو

معماری معبد سنسوجی در توکیو

23/ دی/1402

کشور ژاپن با تاریخ و تمدن فوق‌العاده خود گردشگران بسیار زیادی را سمت خود کشیده و آن‌ها را با شگفتی‌های مختلف آشنا کرده است. در تاریخ پر فراز و نشیب ژاپن اتفاقات مختلفی روی داده و بناهای فوق‌العاده زیبایی ساخته شده است، اما در میان آن‌ها معبد سنسوجی (Senso-ji Temple) بیشتر از پیش تاریخ ژاپن و شهر زیبای توکیو را به رخ گردشگرها خواهد کشید.


در نگاه اول معماری معبد سنسوجی حسابی شما را غافلگیر خواهد کرد، اما شاید برایتان جالب باشد که جذابیت این معبد تنها به‌خاطر معماری خاص آن نیست. جشنواره‌هایی که سالانه در معبد سنسوجی برگزار شده در کنار قدمت بسیار زیاد آن شما را هنگام بازدید از این مکان متحیر خواهد کرد. هنگامی که به داخل معبد رفته و از قسمت‌های مختلف آن بازدید می‌کنید، انگار در زمان سفر کرده و به دل تاریخ ژاپن زده‌اید.

قبل از اینکه سفر به ژاپن و بازدید از معبد سنسوجی را آغاز کنید، باید اطلاعات کاملی درباره خصوصیات و تاریخچه آن به دست بیاورید تا بیشتر از پیش برای بازدید از آن ذوق‌زده شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا معماری معبد سنسوجی را مورد بررسی قرار داده و شما را با خصوصیات دیگر آن آشنا کنیم.

 

معبد سنسوجی، قدیمی‌ترین معبد توکیو

معبد سنسوجی در سال 645 میلادی ساخته شد؛ به همین دلیل از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین معبد توکیو یاد می‌شود. قدمت بسیار زیاد این معبد باعث شده که اهمیت و جایگاه آن در نزد مردم ژاپن افزایش یافته و بیشتر گردشگرها در سفر خود به این کشور، بازدید از آن را در برنامه خود جای دهند.

با اینکه معبد سنسوجی همواره یک مکان مذهبی بوده و جایگاه ارزشمندی در میان مردم ژاپن دارد، اما اهمیت آن زمانی چندبرابر شد که در اوایل قرن 17 میلادی، توکوگاوا ایه‌یاسو (Tokugawa Ieyasu) مقر خود را به شهر توکیو منتقل کرد و این معبد را به‌عنوان حامی خود معرفی کرد.

معماری معبد سنسوجی در توکیو واقعا شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد بود، اما بمباران جنگ جهانی دوم آن را به طور کامل تخریب کرد و فرصت تماشای آن را از گردشگران امروزی گرفت. سال‌ها بعد، هنگامی که جنگ به اتمام رسید، دولت ژاپن بر اساس ساختمان‌های قدیمی معبد را بازسازی کرد. با اینکه در حال حاضر معبد بازسازی شده است، اما معماری آن هنوز هم شگفت‌انگیز بوده و گردشگرها را به سمت خود می‌کشاند.

 معماری معبد سنسوجی حسابی شما را غافلگیر خواهد کرد

 

معماری معبد سنسوجی چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم در دهم مارس 1945 معبد سنسوجی توکیو درگیر جنگ جهانی دوم شد و بر اثر بمباان هوایی تخریب شد. این واقعه دردناک باعث شده که بسیاری از مردم امروز از معماری شگفت‌انگیز معبد محروم مانده و نتوانند آن را از نزدیک مشاهده کنند.

بعدها دولت ژاپن برای اینکه همچنان شکوه و ارزش معبد را حفظ کند، طبق معماری سنتی و قدیمی ژاپن آن را بازسازی کرد. با اینکه معماری الی معبد از بین رفته است، اما همچنان می‌توان از دیدن آن شگفت‌زده شد و سفری کوتاه به دل تاریخ ژاپن انجام داد. این بنای مجلل بودایی در حال حاضر به شکل یک فانوس بزرگ کاغذی رنگ‌ شده است که در همان نگاه اول شما را متحیر می‌کند.

در معماری معبد سنسوجی رنگ قرمز براق به همراه رگه‌های سیاه کار شده تا ابرهای تندری و اشعه نور را نمایش دهد. هنگام ورود به معبد اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، ستون‌های بزرگ و فانوس‌های زرد رنگی است که نمای داخل معبد را حسابی زیبا و شگفت‌انگیز کرده است.

معماری معبد سنسوجی در توکیو به‌گونه‌ای است که چند ورودی را به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌کند، اما ورودی اصلی معبد، دروازه کامیناریمون (Kaminarimon) نام دارد. در ابتدای این دروازه می‌توانید نمایی بسیار زیبا از معماری چند طبقه و فانوسی شکل معبد را مشاهده کرده و یکی از زیباترین عکس‌های زندگی خود را با دوربین ثبت کنید.

هنگام بازدید از این معبد متحیر خواهید شد

 

چرا باید از معبد سنسوجی بازدید کرد؟

معبد سنسوجی ویژگی‌های خاصی دارد؛ این ویژگی‌های بسیار عالی باعث شده که بیشتر گردشگران در سفر به ژاپن آن را در برنامه خود جای دهند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما را به‌طرف این معبد می‌کشاند، خیابان و بازارهای اطراف آن است. در اطراف معبد سنسوجی یکی از خیابان‌های مشهور توکیو به نام ناکامیسه دری Nakamise Dori قرار دارد که با رفتن به آنجا می‌توانید حدود 180 مغازه مختلف را مشاهده کنید. این مغازه‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید انواع سوغات و صنایع‌دستی ژاپن به شمار می‌آیند.

یکی دیگر از دلایلی که معبد سنسوجی را در برنامه شما قرار می‌دهد، معماری زیبا و جشنواره‌های مختلفی است که در این مکان برگزار می‌شود. در واقع با برنامه ریزی دقیق شرکت اسپیلت البرز که بازدید از سنسوجی را در این سفر خاص برایتان دارد با مشاهده معماری بی‌نظیر معبد و کسب تجربه‌های ناب، خاطره‌ای ماندگار را برایتان ثبت خواهد کرد.

معبد سنسوجی، قدیمی‌ترین معبد توکیو

 

بازدید از معبد سنسوجی با اسپلیت البرز

بازدید از معبد سنسوجی در توکیو بری عاشقان تاریخ یکی از بهترین و جذاب‌ترین تجربه زندگی آنها به شمار می‌آید. همچنین وجود جاذبه‌های دیگر در اطراف معبد و برگزاری جشنواره‌های مختلف، سایر گردشگرها را هم به این مکان علاقه‌مند خواهد کرد. برای اینکه بتوانید سفری امن، راحت و بدون دردسر را به توکیو و معبد سنسوجی داشته باشید، باید بهترین روش سفر را انتخاب کنید.

خرید تور ژاپن از شرکت اسپیلت البرز یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن معبد سنسوجی را از نزدیک مشاهده کنید. شرکت اسپیلت البرز در طول یک دهه گذشته بارها به‌عنوان بهترین شرکت گردشگری انتخاب شده است. این شرکت که در طول سال انواع تورهای تجربه‌محور را برگزار می‌کند، هیچ هزینه پنهانی را در تورهای خود قرار نمی‌دهد. درواقع قیمت تور ژاپن اسپلیت البرز کاملاً دقیق بوده و شما هزینه بیشتری پرداخت نخواهید کرد.

اسپیلت البرز به‌عنوان مجری مستقیم تور ژاپن شما را به شهر زیبای توکیو برده و در کنار معبد سنسوجی، مکان‌های دیگر توکیو را به شما نشان خواهد داد. همچنین با انتخاب تور ژاپن نوروز 1403 و رزرو آن از طریق اسپیلت البرز، در کنار جاذبه‌های تاریخی، می‌توانید انواع جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این کشور را مشاهده کرده و تجربه‌های شگفت‌انگیزی را به دست بیاورید.

در این مطلب به طور کامل معماری معبد سنسوجی در توکیو را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با این مکان دیدنی آشنا شوید. اگر همچنان درباره این معبد و یا خرید تور ژاپن سؤالی دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

 


23/ دی/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف