WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
بنای باشکوه کاخ امپراتوری، یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی

بنا و معماری کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو

بنا و معماری کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو

30/ آذر/1402

یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی در شهر توکیو، کاخ امپراتوری ژاپن است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به بازدید از این بنای باشکوه ترغیب می‌کند. این کاخ در محوطه قلعه ادو (Edo Castle) قرار گرفته و یک خندق بزرگ و دیوارهای سنگی عظیم، اطراف آن را فراگرفته‌اند. کل بنای کاخ، از چندین ساختمان مجزا شامل اقامتگاه‌های شخصی اعضای خانواده‌های سلطنتی تشکیل شده است.


اگر قصد رزرو تور ژاپن را دارید و می‌خواهید به شهر توکیو سفر کنید، بازدید از کاخ امپراتوری ژاپن را حتماً در برنامه خود فراموش نکنید. سفر به ژاپن، لذت سفری تجربه‌گرا و خارق‌العاده را برای شما فراهم می‌کند که با سبک خاص تورهای اسپیلت البرز گره خورده است. در ادامه، بیشتر با دلایل جذابیت و محبوبیت تور ژاپن و به‌خصوص تجربه بازدید از جاذبه‌های خاص آن آشنا شده و می‌بینیم که قرار است چه تجربه‌های نابی به دست بیاوریم.

 

کاخ امپراتوری ژاپن در کجا قرار دارد؟

قبل از آن که بخواهیم ببینیم که در سفر به دنیای ناشناخته و باستانی ژاپن در بازدید از کاخ امپراتوری قرار است شاهد چه شگفتی‌هایی باشیم، بیایید اول موقعیت قرارگیری آن را بررسی کنیم. محل اصلی قرارگیری کاخ امپراتوری ژاپن در مرکز چیودا کو (Chiyoda-ku) توکیو است. این بنای تاریخی از سال 1869 به‌طور رسمی محل اقامت خانواده سلطنتی امپراتوران ژاپن بوده است. اگر داخل توکیو هستید و می‌خواهید برای بازدید از کاخ بروید، کافی است خودتان را به ایستگاه JR توکیو رسانده و سپس از آن‌جا با تنها 10 دقیقه پیاده‌روی، به کاخ بروید. البته از آنجایی که اسپیلت البرز تجربه بهترین کیفیت سفر را برای همسفران خود فراهم می‌کند، شما در سفر با نیازی نیست که نگران مسیرهای رسیدن به جاذبه‌های گردشگری باشید و تنها کافی است، همه چیز را به ما بسپارید.

محوطه اصلی کاخ در قلب کلان شهر توکیو قرار داشته و حلقه اصلی اطراف آن، به مکانی عالی برای دویدن و پیاده‌روی مردم این شهر تبدیل شده است. داخل محوطه کاخ، علاوه بر بناهای مجزا و اقامتگاه‌هایی که هریک با معماری خاصی طراحی شده‌اند، پارک‌ها و باغ‌های متعددی هم قرار دارد. علاوه‌بر فضای طبیعی و خارق‌العاده داخل محوطه، بخش بیرونی کاخ نیز یک مسیر 5 کیلومتری با طبیعت زیبا و مناظر شگفت‌انگیز دارد که در هر فصل، از زیبای خاصی برخوردار است.

بنا و معماری کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو

 

تاریخچه کاخ امپراتوری توکیو

یکی از دلایلی که همواره به شما توصیه می‌کنیم تا سفرهای تجربه‌گرا را با ما انتخاب کنید، این است که می‌توانید از نزدیک با عظمت و شکوه جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مانند کاخ امپراتوری ژاپن آشنا شوید. برای بررسی تاریخچه این بنا، باید به دوره ادو (Edo) که توسط توکوگاوا ایه یاسو (Tokugawa Ieyasu) در سال 1603 آغاز شد، برگردیم. خانواده امپراتوری ژاپن تا پایان این دوره در پایتخت باستانی ژاپن، یعنی کیوتو (Kyoto)، سکونت داشتند.

با این حال، خانواده توکوگاوا با سکونت در ادو آن را به مرکز سیاسی و اقتصادی امپراتوری خود تبدیل کردند. در نیمه دوم قرن هجدهم هجری، این خانواده به مرور نفوذ و قدرت خود را از دست داده و سرانجام در سال 1868، زمانی که شوگونات توکوگاوا (Tokugawa Shogunate) بیش از 260 سال بر تمام ژاپن حکومت می‌کرد، این حکومت سرنگون شد. روند سرنگونی این امپراتوری، به انقلاب میجی (Meiji) معروف شده است که پس از آن، در سال 1869 خانواده امپراتوری رسماً به کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو امروزی، نقل مکان کردند.

کاخی که امروز وجود دارد و به یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی در توکیو تبدیل شده است، پیش از این به‌عنوان مکان قلعه ادو که قلعه اصلی توکوگاوا شوگونات بود، شناخته می‌شد. ساختمان اصلی این کاخ در زمان جنگ جهانی دوم از بین رفت، اما پس از آن به طور کامل و با سبکی مشابه سبک اولیه آن، بازسازی شد. لمس بخشی از تاریخ کهن سرزمینی مانند ژاپن، ازجمله دلایلی است که بدانید ما بسان کاشفان سفر می‌کنیم و شما را با چه تجربیات جدیدی آشنا می‌کنیم.

 بنای باشکوه کاخ امپراتوری، یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی

 

برای تجربه جذاب‌تر، در روزهای خاص از کاخ امپراتوری ژاپن دیدن کنید!

یکی از نکاتی که قبل از رفتن به کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو باید بدانید، این است که بازدید از داخل کاخ و بناهای مختلف برای عموم آزاد نیست. تنها بخش‌هایی از کاخ برای بازدید قابل دسترسی است که با استفاده از رزرو تورهای محلی می‌توانید از آن دیدن کنید. با رزرو این تورها تنها می‌توانید محوطه داخلی کاخ را ببینید. تورهای محلی که مختص بازدید از این کاخ هستند، بصورت روزانه در ساعت‌های 10 صبح و 13:30 اجرا می‌شوند. این تورها به زبان انگلیسی و ژاپنی برگزار شده و باید از قبل رزرو شوند.

علاوه‌ بر محوطه داخلی کاخ، می‌توانید از باغ‌های شرقی قصر امپراتوری (Imperial Palace East Gardens) مجاور هم دیدن کنید که امکان بازدید از آن از سال 1968 برای عموم باز است. در این باغ‌ها می‌توانید از مجموعه باغچه‌های زیبا از گل‌های فصلی، بقایای قلعه ادو، چند خانه نگهبانی و سایر بناها دیدن کنید. توجه داشته باشید که باغ‌های شرقی در روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل هستند.

همان‌طور که گفتیم، بازدید از داخل کاخ همیشه برای عموم باز نیست، اما تنها دو بار در سال فرصت بازدید از این بنا را خواهید داشت. در روزهای 2 ژانویه (جشن سال نو) و 23 فوریه (تولد امپراتور) می‌توانید به داخل کاخ وارد شوید. در این روزها، اگر خوش شانس باشید می‌توانید برخی از اعضای خانواده سلطنتی را هم از نزدیک ببینید که معمولاً برای ملاقات با مردم، در بالکن کاخ حضور پیدا می‌کنند.

تنها بخش‌هایی از کاخ برای بازدید قابل دسترس است

 

4 جاذبه گردشگری در دل یک کاخ تاریخی

قبل از آن که بخواهید بازدید از کاخ امپراتوری ژاپن را رزرو کنید، بهتر است بخش‌های مختلف آن را شناخته و بدانید که قرار است چه جاهای دیدنی در آن وجود دارد. مهمترین بخش‌های دیدنی مختلف در این کاخ، عبارتند از:

1.      باغ های شرقی امپراتوری (The Imperial East Gardens)

در تمام طول سال می‌توانید از زیبایی‌های خیره کننده این باغ که به سبک اصیل ژاپنی طراحی شده، لذت ببرید. بازدید از این باغ رایگان بوده و یکی از بهترین و جذاب‌ترین باغ‌های ژاپنی توکیو به‌شمار می‌رود. داخل باغ می‌توانید از انواع سازه‎های تاریخی مانند دیوار نوشته‌های سنگی غول پیکر، بقایای برج قلعه تاریخی Edo و چند برجک نگهبانی که قدمت آن به دوره ادو برمی‌گردد، بازدید کنید. علاوه‌بر این، انواع گل‌های زیبا ازجمله زنبق ژاپنی را می‌توانید در باغچه‌های این باغ ببینید.

2.      پارک کیتانومارو (Kitanomaru Park)

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی کاخ امپراتوری ژاپن پارک کیتانومارو سات که تمام بخش‌های شمالی محوطه باغ را پوشانده است. از زمان افتتاح این باغ در سال 1969،  بسیاری از مردم برای تماشای پرندگان متنوع این پارک و همچنین برای لذت بردن از طبیعت زیبای آن، به این پارک می‌روند. علاوه بر محیط زیبای خود پارک، برخی جاذبه‌های گردشگری دیگر ازجمله موزه ملی هنر مدرن توکیو هم در آن قرار دارد که می‌توانید زمانی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید.

3.      پل نیجوباشی (Nijubashi Bridge)

یک خندق بزرگ داخل محوطه کاخ امپراتوری ژاپن قرار دارد که روی آن، یک پل سنگی نمادین به نام نیجوباشی قرار گرفته است. از این پل، به‌عنوان ورودی اصلی محوطه داخلی پارک استفاده می‌شود که تنها در روزهای 2 ژانویه و 23 فوریه برای بازدید عموم باز می‌شود.

4.      پارک چیدوریگافوچی (Chidorigafuchi Park)

در امتداد خندق بزرگ داخل محوطه کاخ، یک پارک ممتد و باریک قرار دارد که جزو زیبای‌هایی اصلی کاخ امپراتوری ژاپن است. اگر به دنبال جایی برای تماشای شکوفه‌های گیلاس در فصل زیبای بهار هستید، مسیر پیاده‌روی جذاب این پارک با مناظر خارق‌العاده خود بهترین جا برای بازدید شما خواهد بود. همچنین در این قسمت می‌توانید از قایق‌های اجاره‌ای استفاده کرده و شکوفه‌های گیلاس داخل آب را ببینید.

 جاذبه گردشگری در دل یک کاخ تاریخی

 

بازدید از کاخ امپراتور در سفری تجربه‌گرا با تور ژاپن اسپیلت البرز

تا اینجا با کاخ امپراتوری ژاپن در توکیو آشنا شده و دیدیم که این کاخ زیبا در کجای این شهر قرار دارد. کاخ امپراتوری یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در ژاپن است که به دلیل باغ‌های شگفت‌انگیزی که در محوطه داخلی آن قرار گرفته، شهرت دارد. بنای تاریخی از کاخ، نمادی از امپراتوری عظیم این کشور بوده و هر ساله، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا میزبانی می‌کند. اگر می‌خواهید شانس بازدید از کاخ امپراتوری ژاپن را داشته باشید، می‌توانید تور ژاپن اسپیلت البرز را رزرو کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره این تور، وب سایت را بررسی کرده و با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید تا هرآنچه را که درباره تور و نحوه رزرو آن لازم است بدانید، برای شما توضیح دهند.

 

سوالات متداول

  • کاخ امپراتوری ژاپن در کجا قرار دارد؟

این کاخ در قلب شهر توکیو قرار گرفته است. 23 فوریه روز تولد امپراتور است و اعضای خانواده سلطنتی در این کاخ حضور دارند که می‌توانید با آن‌ها دیدار کنید.


30/ آذر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف