WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تنوع شگفت انگیزی از حیات وحشِ اقیانوس آرام

آکواریوم معروف کایوکان

آکواریوم معروف کایوکان

30/ آبان/1402

هر آنچه در ذهنتان درباره آکواریوم‌های تونلی وجود دارد را کنار بگذارید و برای داشتن یک تجربه‌ی بکر، از آکواریوم کایاکان در خلال تور ژاپن بازدید کنید.


بازدید از این آکواریوم برای همه اعضای خانواده شما هیجان‌انگیز خواهد بود، چراکه تماشای سبک زندگی ۳۰ هزار موجود آبزی از جمله سمورها، شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها، دلفین‌ها، لاک پشت‌ها، کوسه‌ها و عروس‌های دریایی، برای هر سن و سالی یک تجربه جالب و دلچسب است.

 خلیج اوزاکا دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار خوبی از جمله آکواریوم کایوکان است

 

آیا آکواریوم کایوکان ارزش دیدن دارد

اگر به دنبال رزرو و استعلام قیمت تور ژاپن نوروز 1403 هستید، پیشنهاد می‌کنیم از همین الان برای بازدید از آکواریوم کایوکان برنامه‌ریزی کنید. آکواریوم اوزاکا یکی از جاذبه‌های برتر شهر و در زمره بهترین آکواریوم‌های جهان است. اگرچه ممکن است بهای بلیط به نظرتان قدری گران باشد، اما ارزشش را دارد.

خلیج اوزاکا دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار خوبی است و یکی از بهترین دلایل برای سفر به این شهر، آکواریوم کایوکان است. این آکواریوم دارای 15 مخزن است که به سبب گرد هم آوردن تنوع شگفت انگیزی از حیات وحشِ اقیانوس آرام در دنیا شهرت پیدا کرده است.

در مخزن مرکزی این آکواریوم، ماهی‌های بزرگی مانند کوسه، سفره ماهی و انواع ماهی‌های کوچک‌تر و زیبا را خواهید دید. در دیگر مخازن کوچک‌تر اطراف، می‌توانید انواع پستانداران دریایی را ببینید.

گرد هم آوردن تنوع شگفت انگیزی از حیات وحشِ اقیانوس آرام

 

در خلال تور ژاپن و در بازدید از آکواریوم کایوکان این فرصت را دارید که حتی به برخی از حیوانات دریایی نزدیک شوید. فرصتی که شاید تنها یک بار در زندگی برای شما فراهم شود و طی آن برای شما این امکان وجود دارد که با یک پنگوئن راک‌ هاپر جنوبی ارتباط برقرار کنید! بنابراین این یک روز فوق‌العاده برای بزرگسالان و کودکان خواهد بود.

آکواریوم کایوکان از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

در آکواریوم کایوکان 15 مخزن بزرگ وجود دارد که هر یک منطقه خاصی از حاشیه اقیانوس آرام را بازسازی می‌کنند و بازدیدکنندگان را به یک تور مجازی از اقیانوس آرام می‌برند. شما در یک مخزن می‌توانید شاهد قطب جنوب یخی پوشیده از برف باشید و در بخش مرکزی آکواریوم، اقیانوس آرام را ببینید.

در بخش مرکزی مخزنی وجود دارد با ۹ متر عمق و ۳۴ متر طول که ۵۴۰۰ تن آب را در خود جای داده است تا به خانه امنی برای «کوسه نهنگ‌ها» تبدیل شود. بنابراین شما طی تور ژاپن و بازدید از آکواریوم کایوکان می‌توانید «کوسه نهنگ» که بزرگ‌ترین گونه ماهیان در جهان است را تماشا کنید.

نزدیک شدن به برخی از حیوانات دریایی

 

به‌طور کلی 15 بخش مجزای آکواریوم کایوکان، به دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

  1. جنگل ژاپن
  2. جزایر آلوتین
  3. خلیج مونتری
  4. خلیج پاناما
  5. جنگل بارانی اکوادور
  6. قطب جنوب
  7. دریای تاسمان
  8. دیواره مرجانی بزرگ
  9. اقیانوس آرام
  10. دریای ستو
  11. نمایشگاه فصلی
  12. ساحل شیلی
  13. تنگه کوک
  14. کف دریای ژاپن از عمق 200 تا 400 متری
  15. عروس دریایی

معماری آکواریوم کایوکان

معماری آکواریوم اوزاکا کایوکان به خودی خود یک اثر هنری است. طراحی چشمگیر آن ساختار اقیانوس را شبیه‌سازی می‌کند و بازدیدکنندگان را از سطح به اعماق می‌برد، درست مانند یک کاوشگر که به اعماق دریا راه پیدا می‌کند. مخزن مرکزی واقعا شگفت انگیز است، تماشای آن را از دست ندهید. از مناطق سطحی در آکواریوم، باز آفرینی جنگل ژاپن است. در این بخش موجوداتی مانند سمورها که در نزدیکی رودخانه‌ها و آب‌های سطحی زندگی می‌کنند را می‌توانید ببینید.

یک تور مجازی از اقیانوس آرام

 

نکاتی که قبل از رفتن به آکواریوم کایوکان باید بدانید

اولین نکته‌ای که پیش از بازدید از آکواریوم کایوکان باید بدانید این است که بهتر است بلیط را از قبل خریداری کنید تا در صف طولانی در محوطه آکواریوم انتظار نکشید. اگر با تور ژاپن پاییز همراه شده‌اید و برنامه بازدید از آکواریوم در پکیج گردشگری تور قرار داده شده است، مشکلی برای تهیه بلیط نخواهید داشت. اما اگر خودتان به صورت شخصی تصمیم به بازدید از این جاذبه گرفته‌اید، بهتر است از طریق وب‌سایت رسمی آکواریوم برای خرید بلیط اقدام کنید یا از مسئولان هتل کمک بخواهید.

نکته دیگر اینکه محدوده سنی خاصی برای بازدید از آکواریوم کیوکان وجود ندارد. چه با همراهان پا به سن گذاشته عازم تور ژاپن شده‌اید، چه همسر و فرزندانتان شما را در این سفر همراهی می‌کنند، در هر حال این جاذبه گردشگری با ذائقه آن‌ها همخوانی خواهد داشت. دنیای زیر آب همیشه برای انسان‌ها جالب بوده است و طراحی خلاقانه آکواریوم کایوکان از این جهت قابل توجه است که محل زندگی جانوران آبزی اقیانوس آرام دقیقا به همان شکلی که در اقیانوس وجود دارد شبیه‌سازی شده است.

سرزمین آفتاب جاذبه‌های متعددی برای تماشا دارد

 

اگرچه پیشنهاد می‌کنیم در خلال تور ژاپن حتما از این آکواریوم بازدید کنید، اما آخر هفته‌ها و تعطیلات ملی اصلا زمان خوبی برای تماشای این جاذبه دیدنی نیست. آکواریوم کایوکان همیشه شلوغ است و ازدحام مردم در روزهای تعطیل بیش از پیش خواهد بود.

برای اینکه همه طبقات و همه بخش‌های آکواریوم را ببینید، به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارید. اگر بازدید از آکواریوم را طوری برنامه‌ریزی کنید که در هنگام غذا خوردن حیوانات آنجا حضور داشته باشید، شاهد رفتار جذاب و منحصر به فرد حیوانات دریایی خواهید بود. همچنین همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بخشی وجود دارد که بتوانید از نزدیک کوسه نهنگ‌ها و پنگوئن‌ها را لمس کنید یا با دلفین‌ها شنا کنید. بازدید از این آکواریوم برای یک گردش نیم روزه در خلال تور ژاپن ایده‌آل است، همچنین برای شما این امکان وجود دارد که از جاذبه‌های اطراف مثل بازار تمپوزان و چرخ و فلک غول پیکر نیز دیدن کنید.

هر کدام از طبقات آکواریوم موجوداتی را در خود جای داده است که در عمق معینی از اقیانوس زندگی می‌کنند. به طوری که وقتی به طبقه زیرین می‌رسید، فضای کف اقیانوس شبیه‌سازی شده است. هر بخش تجربه منحصر به فردی به شما درباره حیوانات دریایی ارائه می‌دهد، از کوسه‌ها  در منطقه مالدیو گرفته تا فوک‌های دوست‌داشتی در منطقه قطب شمال.

آیا آکواریوم کایوکان ارزش دیدن دارد

 

رزرو تور ژاپن

سرزمین آفتاب نه فقط از نظر طبیعی و معماری جاذبه‌های متعددی برای تماشا دارد، بلکه ژاپن مدرن می‌تواند گزینه‌های متعدد تفریحی و تجاری نیز به گردشگران ارائه دهد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید تور ژاپن نوروز 1403 را خرید و رزرو نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


30/ آبان/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف