WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
باغی سرسبز در قلب توکیو

باغ میجی شوران در توکیو

باغ میجی شوران در توکیو

17/ آبان/1402

امپراتور میجی برای ژاپنی‌ها بسیار مورد احترام است، چراکه این ملت را برای ایجاد روابط با قدرت‌های بزرگ دنیا رهبری کرد. بنابراین هنگامی که با تور ژاپن همراه شدید و به توکیو رسیدید،


یکی از نخستین جاهایی که باید از آن بازدید کنید تا با فرهنگ و تاریخ سرزمین آفتاب بیشتر آشنا شوید، باغ دیدنی میجی شوران است. باغی سرسبز در قلب توکیو که معبد امپراتور میجی و ملکه شوکن را در آغوش کشیده است؛ امپراتورهایی که تاریخ غنی توکیو را به فرهنگ مدرن پیوند زدند.

 باغ میجی شوران در توکیو

 

معبد و باغ میجی یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی توکیو است و برای مردم محلی، یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی به شمار می‌رود. به‌علاوه شما می‌توانید با بازدید از موزه میجی، داستان ژاپن مدرن را از طریق داستان‌هایی که توسط خود امپراتور میجی روایت شده است، بشنوید.

ژاپن، چطور کشوری است؟

شاید اگر شما با پیشنهاد تور ژاپن مواجه شوید، استقبال زیادی از این موضوع نداشته باشید، زیرا اطلاعات زیادی درباره کشور ژاپن ندارید و عمده آگاهی شما درباره ژاپن به زلزله‌های پی در پی، سریال معروف سال‌های دور از خانه یا انیمیشن فوتبالیست‌ها محدود باشد! اگر این‌گونه است، باید بدانید که ژاپن به‌عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای جهان، سطح کیفی بسیار خوبی برای زندگی ارائه می‌کند. این کشور رتبه دوم در آسیا پس از سنگاپور در شاخص توسعه انسانی را داراست و در کل جهان در رتبه نوزدهم قرار گرفته است.

 بنابراین ژاپن مدرن توانسته است خود را به عنوان کشوری عالی برای زندگی و کار ثابت کند. همین عامل سبب شده است تا در معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی خود بسیار موفق عمل کند و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به شرق آسیا دعوت نماید. اگر پیش از اینکه به پیشنهاد تور ژاپن به طور جدی فکر کنید، می‌خواهید بدانید ژاپن چطور کشوری است، باید مختصرا بگوییم که تاریخ ژاپن با دوران پارینه سنگی توصیف می‌شود، یعنی قدمتی بالغ بر 39 هزار سال پیش که نخستین ساکنان آن قوم جومون بودند.

 اما آنچه امروز به ژاپن مدرن شناخته می‌شود، حاصل تلاش‌های صد و بیست و دومین امپراتور ژاپن، میجی بود که ژاپنی‌ها باغ میجی شوران و معبد میجی جینگو را به پاس احترام به مقام این امپراطور و ملکه‌اش، بنا کردند. میجی در طی سلطنت خود اقدامات گسترده‌ای برای مدرنیزه کردن کشور ژاپن انجام داد که از آن به عنوان اصلاحات میجی نام برده می‌شود. سفر به این کشور، یعنی عزیمت به دل تاریخی چندین هزار ساله با عقاید و فرهنگی غنی که می‌تواند شما را شگفت زده کند. با پیدا کردن بهترین کارگزار تور ژاپن، یک سفر اکتشافی را آغاز کنید!

 یعنی عزیمت به دل تاریخی چندین هزار ساله

 

چه چیز در باغ میجی شوران منتظر شماست؟

دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه شما در تور ژاپن زمانی را به بازدید از باغ میجی شوران در توکیو اختصاص دهید. از دروازه باشکوه و جنگل دل‌انگیز اطراف آن گرفته تا معبد میجی که زیارتگاه مردم محلی است. برای رسیدن به این باغ در توکیو باید مسیر پر همهمه و شلوغی را پشت سر بگذارید، اما همین که از دروازه غول پیکر باغ عبور کنید، همه چیز رنگ دیگری به خود می‌گیرد. اینجا فرصتی است تا فارغ از زندگی مدرن و ماشینی، دل به طبیعت و تاریخ بسپارید و روحی تازه کنید.

زیبایی خیره‌کننده باغ و تاریخ ارزشمند این بنا، هر ساله نظر میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. گردشگران حرفه‌ای معتقدند بهترین زمان برای بازدید از باغ میجی شوران ماه ژوئن است، زمانی که گل‌های زنبق باغ، حس و حالی بهشتی به میجی شوران می‌بخشند و تور ژاپن را برای شما با ثبت تصاویر خاطره‌انگیز رنگ‌آمیزی می‌کنند.

اگر خوش شانس باشید، در حین بازدید از باغ و معبد با عروس و دامادهایی مواجه می‌شوید که تصمیم گرفته‌اند مراسم ازدواج خود را در این مکان برگزار کنند. همچنین اگر در ایام سال نوی ژاپنی‌ها در میجی شوران باشید، محلی‌های بسیاری را می‌بینید که برای دعا و عبادت به باغ و معبد می‌آیند. دو سه روز آغازین سال نو به اعتقاد ژاپنی‌ها بهترین زمان برای دعای خوشبختی است.

ساختمان‌های اصلی معبد پس از یک حمله هوایی در طول جنگ جهانی دوم سوختند و فرو ریختند. آنچه که شما طی تور ژاپن و بازدید از این جاذبه تاریخی و طبیعی خواهید دید، ساختمان‌هایی هستند که در سال 1958 بازسازی شدند. این سازه‌ها نمونه‌ای ارزشمند از سبک معماری ژاپنی هستند.

 زیبایی خیره‌کننده باغ و تاریخ ارزشمند این بنا

 

آداب و رسوم جاری در باغ و معبد میجی

در روزهای نخست سال، بیش از سه میلیون نفر برای دعای خوشبختی به معبد میجی می‌روند، اما شما در هر زمانی که همراه تور ژاپن از این جاذبه دیدن کنید، می‌توانید آرزوهای حک شده مردم را روی لوح‌های چوبی ببینید. همچنین می‌توانید دعای خود را بر روی یک لوح بنویسید و آن را زیر درخت کافور آویزان کنید یا با خود به خانه ببرید. حتی می‌توانید برای خدایان نامه بنویسید و آن را درون جعبه‌ی نزدیک معبد بیاندازید.

 

بهترین زمان بازدید از باغ میجی شوران توکیو

هر زمان که بهترین قیمت تور گردشگری ژاپن را پیدا کردید، برای سفر به این کشور درنگ نکنید. باغ میجی در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد، بنابراین فقط کافی است که تجهیزات حرفه‌ای عکاسی با خود به همراه داشته باشید.

اگر می‌خواهید معبد را در آرام‌ترین لحظاتش ببینید، پیشنهاد می‌کنیم تا سحر بیدار باشید. پیدا کردن یک گوشه دنج و استفاده از فرصتی طلایی برای مدیتیشن و یوگا یک تجربه بی‌نظیر برای شما در خلال تور ژاپن خواهد بود.

این جاذبه گردشگری هر روز تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و معمولا درهای میجی شوران از ساعت 5 صبح باز می‌شود. بنابراین برنامه ریزی کنید تا در بهترین زمان ممکن در این محوطه حضور پیدا کنید. لازم است بدانید که ساعات کاری باغ با معبد متفاوت است و برای ورود به معبد و موزه باید بلیط تهیه کنید.

 . باغ میجی در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد

 

سخن پایانی

همراه تور ژاپن از باغ میجی شوران در توکیو دیدن کنید تا یکباره از دنیای مدرن و عصر اتم و آهن به دنیایی پر از زیبایی و آرامش، با معابدی روحانی و تاریخی پرت شوید. برای استعلام قیمت تور گردشگری ژاپن با ما تماس بگیرید.


17/ آبان/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف