WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
لباس سنتی مردم ژاپن، کیمونو

کیمونو، لباس سنتی ژاپنی‌ها

کیمونو، لباس سنتی ژاپنی‌ها

17/ آبان/1402

سفر به مکان‌های جدید و هیجان‌انگیز، فرصتی فراتر از صرف تعطیلات است. فرصتی که به شما اجازه می‌دهد برای چند روز هم که شده خودتان را در فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف غرق کنید.


تور ژاپن، یک سفر چالش‌برانگیز برای شما خواهد بود که شما را با فرهنگ، تاریخ و طبیعت این کشور خاص آشنا می‌کند.

در مورد فرهنگ ژاپن، می‌خواهیم لباس سنتی مردم این سرزمین یعنی کیمونو را به شما معرفی کنیم. آیا علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ ژاپن هستید؟ پس تورهای نوروزی ژاپن را از دست ندهید.

 لباس کیمونو

 

آشنایی با فرهنگ ژاپن

ژاپن مکان‌های زیادی برای دیدن دارد که مطمئنا انتخاب را برای شما دشوار می‌کند. اما علاوه بر جاذبه‌هایی که برای بازدید وجود دارد، غذاها و لباس‌ها هم معرف فرهنگ و سنت این کشور شرق آسیایی هستند.

یکی از راه‌های ساده و در عین حال دوست داشتنی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ژاپن، پوشیدن کیمونو و شناخت طرح‌های حک شده روی آن است. توصیه می‌شود طی تور ژاپن وقت بگذارید و یک کیمونو، متناسب با اندام خود تهیه کنید. اگرچه شما امکان اجاره کردن و پوشیدن این لباس سنتی در لوکیشن‌های تاریخی و عکاسی با آن را دارید، اما خرید کیمونو سوغاتی ماندگاری است که هر بار چشمتان به آن بیفتد یاد خاطرات شیرین سفر به ژاپن می‌افتید.

 

تاریخچه کیمونو

اصطلاح کیمونو به معنای «چیزی که باید بپوشید»، اولین بار در اواسط قرن نوزدهم به کار گرفته شد. این لباس هنوز هم نمادی ماندگار از فرهنگ سنتی ژاپن است. در دوران ژاپن مدرن، کیمونو همچنان برای مراسم و رویدادهای خاص استفاده می‌شود، اما خودتان طی تور ژاپن خواهید دید که مردم این کشور لباس‌های رسمی را جایگزین لباس‌های سنتی کرده‌اند.

 لباس مردم ژاپن

 

 کیمونوها نه فقط از منظر تاریخی و فرهنگی ارزشمند هستند، بلکه روح هنر مردم ژاپن را به نمایش می‌گذارند. کیمونوها معمولاً الگوها و طرح‌های سنتی، هنری و شاعرانه دارند که از تاریخ و فرهنگ ژاپن الهام گرفته‌اند. جزئیات دقیق و خوشنویسی در طرح‌های کیمونو، آن را به یک اثر هنری زنده مبدل کرده است.

کیمونو لباس خاص ژاپنی‌ها

 

پارچه‌ای که برای دوخت کیمونو استفاده می‌شود عمدتاً از جنس ابریشم یا پنبه است. ابریشم و پنبه، کیمونو را به لباسی خاص، خنک و راحت در محیط گرم و مرطوب ژاپن تبدیل کرده است. اگر با تورهای نوروزی ژاپن همراه شدید، می‌توانید کیمونو را به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان انتخاب کنید.


آیا گردشگران در تور ژاپن می‌توانند کیمونو بپوشند؟

بله! شما به‌عنوان گردشگر طی تورهای نوروزی ژاپن یا هر فصل دیگری که عازم سرزمین آفتاب شدید، می‌توانید کیمونو را اجاره کنید و یا بخرید و بپوشید. ساکنین مناطق قدیمی ژاپن، از پوشیدن لباس سنتی خود توسط خارجی‌ها خوشحال می‌شوند. با این حال، هنگام پوشیدن کیمونو قوانینی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

 

قوانینی که هنگام پوشیدن کیمونو باید رعایت کنید

شما به‌عنوان یک توریست که ویزا ژاپن را به دست آورده‌اید و به این کشور سفر کرده‌اید، باید بدانید  که کیمونو لباس رسمی مردم ژاپن در نظر گرفته می‌شود، در حالی که یوکاتا نسخه غیر رسمی کیمونو است. کیمونو، همانطور که خودتان هم در فیلم‌ها دیده‌اید، یک لباس چند لایه است که همانند روپوش در جلوی بدن روی هم قرار می‌گیرد و تا می‌شود. این لباس ارتفاعی تا مچ پا دارد و به آستین‌های پهن شناخته می‌شود. جنس پارچه کیمونو ابریشم و ساتن است، اما اگر کیمونو با ارتفاع کوتاه‌تر، جنس پلی استر یا پنبه پیدا کردید، بدانید که نام این لباس یوکاتا است و نسخه معمولی‌تر، خنک‌تر و ارزان‌تر کیمونو محسوب می‌شود.

هنگام پوشیدن کیمونو در خلال تور ژاپن، حتما حواستان باشد که سمت چپ لباس را روی سمت راست قرار دهید و کمربند را در پشت کمر ببندید، نه جلو. البته اگر لباس را اجاره کنید، توضیحات لازم به شما ارائه خواهد شد، اما اگر لباس را خریداری کرده‌اید و دلتان می‌خواهد  عکس‌های به‌یادماندنی ثبت کنید، باید قواعد و اصول پوشیدن کیمونو را در نظر بگیرید.

زیر کیمونو باید لباس زیر مخصوص یا ناگاجوبان بپوشید. اگر قصد دارید با کیمونو ژاپن گردی کنید، پوشیدن جوراب سفید الزامی است! شما حق ندارید این لباس سنتی را پا برهنه بپوشید. بنابراین با توجه به اینکه کیمونو جزیی جدانشدنی از فرهنگ ژاپنی است، برای پوشیدن آن باید تمام این قواعد را رعایت کنید.

 لباس کیمونو یکی از جاذبه‌های ژاپن

 

تاثیر کیمونو بر مد غربی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کیمونو از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، به الگوی تمام عیاری برای  نوآوری در مد غربی تبدیل شد. درست زمانی که ژاپن در دوران گذار به سمت مدرنیته و غربی شدن بود، فرهنگ این کشور مورد استقبال غرب قرار گرفت. مد غربی که تا این زمان تمرکز خود را روی لباس‌های تنگ، کوتاه و بدن‌نما استوار کرده بود، با الگوبرداری از کیمونو، سبک جدیدی از لباس را بر پایه‌ی الگوهای ساده و گشاد ارائه کرد.

 

رزرو تور ژاپن اسپیلت البرز با ارائه خدمات ویژه

تور ژاپن اسپیلت البرز هزینه‌های پنهان ندارد. این سفر با برنامه ریزی کامل برای شما همسفران عزیز که همیشه به دنبال کسب تجربه‌های جدید و ناب هستید اجرا می‌شود و شما را با فرهنگ غنی این کشور آشنا می کند.
 اگر به دنبال تور ژاپن با بهترین برنامه و ارائه خدمات با کیفیت بالا هستید، برای خرید و رزرو تور ژاپن نوروز 1403 اسپیلت البرز اقدام کنید.


17/ آبان/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف