WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
برنامه‌های هیجان‌انگیز و متنوع این تور در اسپیلت البرز

تور شفق قطبی روسیه

تور شفق قطبی روسیه

27/ آذر/1402

تور شفق قطبی یکی از خاص‌ترین و محبوب‌ترین تورهای مجموعه اسپیلت البرز است.


از اسنوموبیل‌سواری تا دیدار از گوزن‌های قطبی در تور شفق قطبی

دلیل این محبوبیت نیز سفر به مناطق شمالی کشور پهناور روسیه با هدف مشاهده شفق قطبی، دیدار با قطب‌نشینان، بازدید از شهر مسکو و تجربه تفریحات هیجان‌انگیزی چون اسنوموبیل‌سواری در دشت‌های برفی، دیدار از گوزن‌های قطبی و سورتمه‌سواری با سگ‌های هاسکی است.

 در ادامه با برنامه‌های تور شفق قطبی روسیه در مجموعه اسپیلت البرز آشنا می‌شویم.

تماشای شفق قطبی

 

دیدار از شفق قطبی در تور شفق قطبی مورمانسک

مورمانسک یک شهر بندری و منطقه‌ای در شامل غربی روسیه در نزدیکی قطب شمال است. این منطقه یکی از بهترین مناطق کره زمین برای دیدار از شفق قطبی است. اما شفق قطبی چیست؟ شفق قطبی نورهای خیره‌کننده و رقصان و رنگارنگی است که در آسمان مناطق نزدیک به قطب قابل مشاهده هستند. شفق قطبی یک پدیده جوی با توضیح دقیق علمی است و زمانی ایجاد می‌شود که ذرات گازی خورشید با اتمسفر و قطب‌های مغناطیسی زمین تعامل داشته باشند. رنگ این پدیده جوی بستگی به ترکیب گازی در اتمسفر دارد و می‌توان آن را به رنگ‌هایی مانند آبی، قرمز مایل به ارغوانی یا سبز مایل به زرد کمرنگ مشاهده کرد. در تور تور شفق قطبی 1402 این پدیده خیال‌انگیز و خیره‌کننده را مشاهده خواهید کرد.

گوزن های قطبی

 

گوزن‌های شمالی را در تور شفق قطبی روسیه ببینید

گوزن‌های شمالی یا کاریبوها از جمله محبوب‌ترین و خاص‌ترین حیوانات کره زمین هستند که عموما فقط در مناطق نزدیک به قطب و مناطقی با پوشش مداوم برف مشاهده می‌شوند. این حیوانات آرام و زیبا بومی مناطق قطبی، زیر قطبی، توندرا، کوهستان‌های شمال اروپا، منطقه سیبری روسیه و آمریکای شمالی هستند. گوزن شمالی وحشی و اهلی منبع مهمی برای تامین غذا و پوشاک برای مردم قطب شمال در طول تاریخ بوده است.

این حیوانات به‌دلایل مختلفی از اسطوره‌ها و افسانه‌ها سردرآورده‌اند. برای مثال همه می‌دانیم که سورتمه بابانوئل توسط کاریبوها کشیده می‌شود. از طرفی این حیوانات واقعا شگفت‌انگیز هستند؛ زیرا می‌توانند در محیط‌های زندگی کنند که زندگی در آن‌ها برای اکثر موجودات در کره زمین دشوار است. بنابراین کاریبوها در فرهنگ‌های مختلف تمادی از خرد، تدبیر، زیرکی، دانش و خلاقیت به‌شمار می‌آیند. در تور دیدن شفق قطبی می‌توانید این حیوانات را از نزدیک ببینید و مانند بابانوئل، سورتمه‌سواری با آن‌ها را تجربه کنید.

اسنوموبیل‌سواری

 

اسنوموبیل‌سواری در دشت‌های برفی شمال روسیه

تور شفق قطبی تور تجربه‌های منحصربه‌فرد است و یکی از این تجربه‌ها اسنوموبیل‌سواری است. اسنوموبیل‌ها از جمله خاص‌ترین وسائل نقلیه‌ای هستند که توسط بشر طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند با سرعت بالایی در محیط‌های برفی حرکت کنند. در واقع در برخی از محیط‌های نزدیک به دایره قطبی و نیز در کوهستان‌های پربرف، جابه‌جایی بدون اسنوموبیل تقریبا غیرممکن است مگر آن‌که بخواهید از چوب اسکی استفاده کنید. در تور شفق قطبی روسیه می‌توانید مناظر شگفت‌انگیز جنگل‌های برفی شمال روسیه را در شرایطی مشاهده کنید که سوار بر اسنوموبیل هستید.

سورتمه‌سواری با سگ‌های زیبای هاسکی

سورتمه‌سواری با سگ‌های زیبای هاسکی

هاسکی‌ها از جمله زیباترین و قوی‌ترین نژادهای سگ در دنیا هستند. در تور شفق قطبی اسپیلت البرز سگ‌های هاسکی با چشم‌های آبی و کهربایی را در مناطق پربرف شمال روسیه خواهید دید و آن‌ها از شما به گرمی استقبال می‌کنند؛ گویی که تمام عمر منتظر شما بوده‌اند. در این برنامه از تور شفق قطبی سورتمه‌سواری با این سگ‌های زیبا را نیز تجربه می‌کنید. آن‌ها طوری تربیت شده‌اند که در تیم‌های 4 یا 6 یا 8 تایی، سورتمه‌های را به‌راحتی روی برف بکشند.

مسکو در زیباترین دیدنی‌های آن در تور شفق قطبی روسیه

مسکو شهری بزرگ در روسیه با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت و یکی از قطب‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور است. بخشی از برنامه‌های تور شفق قطبی روسیه به دیدار از مراکز گردشگری جذاب این شهر اختصاص دارد که با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو یکی از پربازدیدترین مناطق شهر مسکو و کشور روسیه است. این میدان در مرکز شهر واقع شده است و قلب تاریخ و فرهنگ روسیه به‌شمار می‌آید. این میدان همچنین بازار اصلی و محل برگزاری مناسبت‌های ملی، جشن‌ها، فستیوال‌ها و گردهمایی‌های دیگر در مسکو است.

میدان سرخ مسکو

 

از جمله دیدنی‌های این میدان می‌توان از این موارد نام برد:

  • کلیسای جامع سنت باسیل
  • مقبره لنین
  • کلیسای جامع کازان
  • فروشگاه تاریخی GUM
  • موزه تاریخی دولتی
  • دروازه ایبری

کاخ کرملین

 

کاخ کرملین

کاخ کرملین یکی از مکان‌های تاریخی و از جاذبه‌های دیدنی روسیه در میدان سرخ مسکو است که در بخش غربی میدان واقع شده است. این کاخ محل اقامت روسای جمهور روسیه است و همچنین دارای اسلحه‌خانه، موزه و صندوق الماس روسیه می‌باشد. در کاخ کرملین همچنین می‌توانید از برج ناقوس ایوان بزرگ، دو کلیسای جامع سلطنتی و باغ مخفی دیدن کنید. در امتداد دیوار این کاخ نیز سنگ قبر اکثر رهبران شوروی قابل مشاهده است.

مترو باشکوه مسکو

شاید عجیب به‌نظر برسد اگر بخواهیم از ایستگاه‌های مترو به‌عنوان جاذبه گردشگری نام ببریم؛ اما این مساله در مورد ایستگاه‌های مترو مسکو صادق است. سیستم مترو شهر مسکو علاوه‌براین که یک سیستم کارآمد حمل‌ونقل درون شهری است؛ یک شاهکار معماری و مهندسی به‌شمار می‌آید. مترو مسکو در سال 1935 میلادی افتتاح شد و از جمله قدیمی‌ترین سیستم‌های مترو شهری زیرزمینی در دنیا به‌شمار می‌آید. اما یک ویژگی خاص دیگر نیز در مورد مترو این شهر وجود دارد و آن این‌که برخی از ایستگاه‌های مترو مسکو درست مانند قصرهای افسانه‌ای طراحی شده‌اند.

مترو باشکوه مسکو

 

برخی از ایستگاه‌های مترو شگفت‌انگیز مسکو عبارتند از:

  • ایستگاه Kievskaya
  • ایستگاه Arbatskaya
  • ایستگاه Elektrozavodskaya
  • ایستگاه Mayakovskaya
  • ایستگاه Komsomolskaya

تور شفق قطبی روسیه

 

دیدار از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوع در تور شفق قطبی روسیه

تور شفق قطبی روسیه بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین تورهای تفریحی مجموعه اسپیلت البرز است. ما در این مجموعه برنامه‌های بسیار متنوعی را برای شما در نظر گرفته‍ایم که با برخی از آن‌ها در این مطلب آشنا شدید. از دیگر برنامه‌های این تور می‌توانید از سفر به روستای تریبرکا و دیدار از دریای منجمد برت و ساحل تخم اژدها، آشنایی با فرهنگ قطب‌نشینان در روستای سامی‌ها، بازدید از کشتی یخ‌شکن اتمی لنین و دیدار از کلیسای سن باستیل نام ببریم. برای رزرو تور شفق قطبی روسیه کافی است با همکاران ما در مجموعه اسپیلت البرز تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید.


27/ آذر/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف