WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
«تیم‌لب» موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی

موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در توکیو

موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در توکیو

13/ بهمن/1402

اگر به تدارک و برنامه‌ریزی برای یک مسافرت مهیج فکر می‌کنید، قید مقصدهای معمولی و همیشگی را بزنید و به یک سفر تفریحی اکتشافی جذاب به دل کشور آفتاب تابان، یعنی ژاپن بروید!


با پیشنهاد تور ژاپن با کشتی کروز چطورید؟! همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ژاپن کشوری متشکل از چندین و چند جزیره کوچک و بزرگ است. این کشور، مرز خاکی با همسایگان خود ندارد و گشت‌وگذار با یک کشتی تفریحی در میان جزایر آن، یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی خواهد ساخت.

وقتی در مسیر ژاپن‌گردی، گذارتان به توکیو افتاد، فراموش نکنید که از موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در این شهر دیدن کنید. در تیم لب با کمک فناوری‌های روز و نگاه هنرمندانه، یک دنیای بی‌مرز خلق شده. در این مطلب، شما را بیشتر با موزه دیجیتال تیم لب در توکیو آشنا می‌کنیم.

 

موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» چه جور جایی است

وقتی حرف از بازدید از موزه به میان می‌آید، بیشتر افراد به یاد ساختمان‌های قدیمی که با آثار هنری و ارزشمند پر شده‌اند می‌افتند. شما حتی اگر عاشق تاریخ و اشیای عتیقه باشید، باز هم بعید است که در سفر به ژاپن، رفتن به موزه را در برنامه‌ی خود بگنجانید. اما موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در توکیو، یک موزه‌ی معمولی نیست و در واقع، کمتر می‌توان مشابه آن را در جهان سراغ گرفت!

 

اینجا تصاویر هنری، موقعیت‌های دیجیتال و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری، متبحرانه در کنار هم چیده شده و دنیای هنری ویژه‌ای را شکل داده‌اند. بر خلاف روال مرسوم در بازدید از موزه‌ها، لازم نیست مسیر خاصی را برای بازدید از این موزه پیش بگیرید. در واقع، هیچ حد و مرز خاصی بین آثار وجود ندارد و شما نمی‌توانید آن‌ها را از هم تفکیک کنید. این موزه را باید بزرگ‌ترین موزه جهان در این سبک به‌شمار آورد که مرز بین واقعیت و خیال را از بین برده تا شما یک تجربه‌ی بصری فراگیر داشته باشید.

بخش‌های مختلف موزه‌ی تیم لب

موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در توکیو به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود:

جهان بی‌مرز (Borderless World)

اگر در خلال تور ژاپن به موزه توکیو رفتید، در بخش جهان بی مرز می‌توانید زیر بارش آبشارهای دیجیتالی قرار بگیرید. شما می‌توانید در بین این آبشارها قدم بزنید و شاهد تغییر رنگ آثار دیجیتالی باشید.

موزه تیم‌لب توکیو

 

اتلتیکس فورست (teamLab Athletics Forest)

فضای یک جنگل را در نظر بگیرید که شما را دعوت می‌کند تا با موجودات دیجیتالی و ساختگی بدوید، بپرید و شادی کنید! یک فضای سه بعدی جالب که گاهی مغزتان فراموش می‌کند جلوه‌های بصری اطراف شما واقعی نیستند. در خلال ژاپن گردی، فرصت بازدید از این میدان بازی هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

پارک آینده (Future Park)

پارک آینده موزه توکیو همان جایی است که به فرزندان شما هم حسابی خوش خواهد گذشت. در این پارک نکات جدید و کاربردی در قالب بازی‌های تخیلی و سرگرمی‌های مهیج آموزش داده خواهد شد؛ آن هم در محیطی رنگی رنگی و فرا ذهنی که به رشد تخیل و بهبود عملکرد مغز کودکان منجر می‌شود.

جنگل فانوس‌ها (Forest of Lamps)

در تور ژاپن گردی، زمانی را برای بازدید از جنگل فانوس‌ها کنار بگذارید. در این سالن، فانوس‌های رنگی بیشماری از سقف آویزان شده‌اند. این فانوس‌ها نیز غرق در هنر دیجتال هستند و به حضور شما واکنش نشان می‌دهند.

 موزه تیم‌لب توکیو

 

چای‌خانه (En Tea House)

اینجا همان‌جایی است که گمان می‌کنید ماجرا تمام شده است و می‌توانید بعد از صرف چای، گردش در موزه را به پایان برسانید. اما ژاپنی‌ها اینجا هم نبوغ خودشان را نشان داده‌اند تا تک تک لحظات شما در تور ژاپن و در موزه تیم لب به یادماندنی شود. کافی است به ظرف چای خود نگاه کنید، ظرف شما پر از شکوفه است. البته این شکوفه‌ها دیجیتالی هستند، وقتی ظرفتان را تکان دهید گلبرگ‌ها پراکنده می‌شوند.

موزه‌ی هنر و علم و تکنولوژی «تیم‌لب» در کجا واقع شده است

اگر همراه تور ژاپن با کشتی کروز خودتان را به «سرزمین خورشید» رسانده‌اید، لازم نیست در جستجوی راه‌های تهیه بلیط یا پیدا کردن آدرس دقیق موزه توکیو باشید. چرا که لیدرهای شما به احتمال زیاد برنامه بازدید از موزه دیجیتال توکیو را در دستور کار این سفر قرار داده‌اند. البته ناگفته پیداست که باید قبل از سفر، برنامه توکیوگردی را از لیدرها جویا شوید.

بهرحال اگر خودتان راهی شده‌اید، باید بدانید که پیش از ورود باید برای بازدید از این موزه جذاب بلیط تهیه کنید. برای رفتن به این جاذبه گردشگری دیجیتال، می‌توانید همراه با قطار خودتان را به ایستگاه سوکیجی‌شیجو برسانید. از آنجا به سمت بازار حرکت کنید. شما تنها چند دقیقه با بازار فاصله دارید؛ از بازار تا موزه هم مسافت چندانی وجود ندارد. شما تا ساعت یک بامداد فرصت دارید در موزه بچرخید و از بخش‌های آن بازدید کنید.

 موزه‌ی تکنولوژی تیم لب در توکیو

 

بهترین تور ژاپن را چگونه پیدا کنیم

برای پیدا کردن بهترین تور ژاپن، ابتدا باید برنامه‌ریزی کاملی داشته باشید. اولین قدم، بررسی نیازها و تمایلات شخصی شماست. آیا علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ژاپن هستید یا به طبیعت و مراکز خرید و گردشگری آن؟ بعد از تشخیص علایق، باید تورهای مختلف را مقایسه کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، نظرات و امتیازات مسافرانی که قبلاً تجربه سفر و ژاپن گردی داشته‌اند را مطالعه کنید.

فصل سفر هم مهم است. ژاپن یک کشور چهار فصل است و در هر موقع از سال، می‌توان زیبایی‌های طبیعی را در آن پیدا کرد.

 موزه‌ی تکنولوژی تیم لب در توکیو

 

در نهایت، باید نرخ تور ژاپن و خدمات ارائه شده در قالب تور را در نظر گرفت. محل اقامت، نحوه جابجایی در شهر، لوکیشن‌های مورد نظر برای بازدید و غیره، از جمله نکاتی هستند که برای انتخاب تور ژاپن نوروز 1404 باید آن‌ها را بررسی کنید.

هزینه تور ژاپن نوروز 1404 با کشتی کروز متفاوت از سفر هوایی به این کشور است. در نهایت با جستجوی هزینه تور ژاپن 1403، برنامه سفر خود را ترتیب دهید.

 

 


13/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف